Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

audi 80 2.0 - spalanie benzyny przy jeździe na gazie

m.wawro 14 Jul 2012 21:36 3233 11
  • #1
    m.wawro
    Level 9  
    Witam.
    Kupiłem audi 80 z silnikiem 2.0 z wielopunktowym wtryskiem paliwa + gaz. Pominę to że nie chce odpalić na benzynie i podczas prazy na niej na wolnych obrotach pracuje nie równo. Wydaje mi się że podczas jazdy na gazie spala mi również benzynę, nie są to wielkie ilości ale coś ubywa. Chciał bym się dowiedzieć jak w takim silniku ma być zrealizowane odcięcie benzyny na gazie. Dodam że podczas jazdy na gazie cały czas słyszę pompę paliwa jak pracuje. Proszę o podpowiedz.
  • #2
    misiek-888
    Level 36  
    Pompa ma pracować bo chłodzi nie pracujące wtryskiwacze pod warunkiem , że to nie mechanik. Napisz jaki masz typ silnika, a uzyskasz konkretne odpowiedzi
  • #3
    m.wawro
    Level 9  
    to jest mechaniczny wtrysk paliwa wielo punktowy
  • #4
    Dziarski Hank
    Level 32  
    Jeśli na wtrysku KE-Jetronic, to albo na łatwiznę - odcięcie pompy, co z czasem powoduje zatarcie tłoczka rozdzielacza, albo poczytaj/poszukaj na forach Mercedesa o STOP-KE (w Mercedesach był praktycznie identyczny wtrysk)
  • #5
    justyna5551
    Level 18  
    Gazownik dał ciała. Odciął dopływ paliwa regulatorem ciśnienia paliwa. Działa to tak długo dopóki jest sprawny rozdzielacz paliwa. Wizyta u gazownika który wie jak to działa (jest ich niewielu). Samemu trudno Ci będzie sobie z tym poradzić.
  • #6
    m.wawro
    Level 9  
    Witam.
    patrzyłem na tą instalacje i niestety gazownik sp.....ł robotę, bo zrobił odcięci benzyny na pompie. A palił benzynę bo właśnie padł ten przekaźnik. Teraz mam tylko jedno pytanie czy jest sens naprawiać wtrysk paliwa w 21 letnim aucie i jaki przybliżony mógł by być koszt takiej naprawy? Czy może olać PB i jeździć na gazie, ale tylko boję się zimy, że nie odpalę go. Doradźcie co robić?
  • #7
    kidu22
    Level 35  
    m.wawro wrote:
    czy jest sens naprawiać wtrysk paliwa w 21 letnim aucie i jaki przybliżony mógł by być koszt takiej naprawy?


    Pół auta, lub celowac na urzywki.
  • #8
    kloss72
    Level 15  
    Zależy jeszcze jakie to konkretnie auto i jaki silnik. Były na przykład wersje 5 cylindrowe na K-jetronic, nie na KE. Były w 90kach ale w wiekowych autach silniki często wędrują

    Można wówczas zrobić całkiem zgrabne LPG prosto i tanio. BLOS(lub dla upartych mikser) plus odcięcie paliwa i podparcie przy przejściu na gaz klapy spiętrzającej. Podparta -mniej zaburzeń przepływu dla LPG, brak pracy tłoczka. Nieco pomyśleć i da się zrobić.

    W KE można to samo ale wówczas sterownik łapie błędy nie widząc pracy przepustnicy. Błędy te można olać, bo to niezbyt wysokich lotów sterownik lub się przejąć i zrobić przełączany elektrozaworami "podzielnik ciśnienia paliwa", czyli nie odcinamy go przy LPG lecz wsadzamy dodatkowy, otwierany na gazie, kanał dzięki któremu ciśnienie poleci częściowo z powrotem na przelew, a niewielka jego część na smarowanie tłoczka w rozdzielaczu paliwa, jednocześnie na tyle mała, by nie poszło wtryskami do spalania...
    Sterownik nie zgłupieje, tłoczek będzie smarowany i tak dalej.

    Pomijam tu dla uproszczenia wersje wtrysku mecha/elektromechanicznego występujące w omawianych modelach Audi.
  • #9
    m.wawro
    Level 9  
    Czyli z tego co widzę to nie ma sensu, jeździć na gazie lub sprzedać.
  • #10
    kloss72
    Level 15  
    Bo ja wiem...Szukać w używce z możliwością montażu rozdzielacza o ile on padł. Bo może być prozaiczna przyczyna typu nieszczelność, czy głupia regulacja, czujnik, włącznik. Bywa -to porządne ale wiekowe auta.
    Diagnoza, szacowanie kosztów i ewentualne robienie.
    Na samym gazie też można -po montażu BLOSa i porządnym dostrojeniu układu nawet minus 25 nie stanowi zapory, sprawdzone na niejednym aucie.
    Benzynę można wówczas częściowo usunąć. Znam sporo takich aut.
    Zależy wszystko od: wiedzy, kasy, możliwości warsztatowych, motywacji, stanu auta, jego wartości, planów wobec niego, charakteru....
    Są pytania na które musisz sam odpowiedzieć sobie.
    Stop-ke też w sumie nie jest taki ostatecznie wygodny. Bywa, że popuszcza -tak czytałem, bo sam to komuś raz założyłem czy dwa i temat mi z oczu znikł
    .
  • #11
    m.wawro
    Level 9  
    A co to jest ten blos? Autko potrzebuje do jazdy jak najtańszym kosztem.