Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 1.8 T - Sonda lambda , obroty bezradny

janusz0212 15 Lip 2012 09:28 22857 26
  • #1 15 Lip 2012 09:28
    janusz0212
    Poziom 13  

    Witam serdecznie posiadam /audi a4 1.8 T 95 r

    Nie moge sobie poradzić z dwoma problemami .. a mianowicie

    Kupiłem oryginalną sondę lambda bosha taką jak oryginał wymieniłem bo stara już padła. Sonda niby działa wykazując na wykresie na Vagu ale pojawia się non stop błąd który brzmi

    635 Podgrzewana Sonda Lambda przed Katalizat
    zwarcie do plusa sporadyczny

    Drugi problem to powazna sprawa z obrotami auto po odpaleniu ma 900 obrotów ale zaraz same podrastają do 1200 i tak stoją , dodam ponownie gaz spadają do 900 i znów rosną do 1200 . A gdy rozpędzę auto i wrzucę na luz obroty robią tak rosną do 1500 i szybko spadają znów rosną do 1500 i znów spadają , gdy zatrzymam auto wtedy rosną do 1200 i stoją. Dodam że kupiłem nową przepustnice problem dalej trwa zrobiłem adaptacje nic nie dała ,założyłem też nową przepływkę bosha nic również nie pomogło.. Prócz błedu powyzej więcej nie ma . Panowie pomocy co robić ?

    0 26
  • #2 15 Lip 2012 09:32
    misiek-888
    Poziom 33  

    Sprawdż bezpieczniki ??

    0
  • #3 15 Lip 2012 09:39
    janusz0212
    Poziom 13  

    Sprawdzone wszystkie , chyba że któreś po prostu wymienić , konkretnie jakies numery ?

    0
  • #4 15 Lip 2012 09:55
    misiek-888
    Poziom 33  

    Jaki masz opór na grzałce sondy??

    0
  • #5 15 Lip 2012 09:57
    janusz0212
    Poziom 13  

    4 omy , jest to juz 3 sonda zakladana i na kazdej ten sam błąd

    0
  • #6 15 Lip 2012 10:04
    misiek-888
    Poziom 33  

    Opór ok . Sprawdż wtykę sondy od strony instalacji pod gumką lubią sie urywać kable . Jesli będą ok napisz który rok i typ silnika

    0
  • #7 15 Lip 2012 10:08
    janusz0212
    Poziom 13  

    Własnie udało mi się sprawdzić miernikiem napięcia są na wtyczce wszystkie mają przejscie . Audi A4 1.8 T 95 rok . A co z zachowaniem tych obrotów?

    0
  • Pomocny post
    #8 15 Lip 2012 10:56
    justyna5551
    Poziom 18  

    W miejsce grzałki sondy podłącz żarówkę H4 i sprawdź napięcie. Objawy wskazują na uszkodzoną wiązkę.

    0
  • #9 15 Lip 2012 11:10
    janusz0212
    Poziom 13  

    Czyli rozumiem w miejsce grzałki czyli w dwa przewody białe podłączyc żarowke H4 i podac jakie jest napięcie? uszkodzenie wiązki ale jak to szukac ?

    0
  • #10 15 Lip 2012 11:11
    rafik39
    Poziom 14  

    Problem obrotów to na 99 % krokowy pada ,miałem tak kiedyś w golfie 3 1,8 B identyczne objawy, wymieniłem silnik krokowy i było ok

    Moderowany przez ociz:

    Kolega niech się zapozna z tym tematem i nie pisze więcej takich bzdur.

    0
  • #11 15 Lip 2012 11:18
    janusz0212
    Poziom 13  

    Silnik krokowy w raz z przepustnicą koszt ponad 400 zl nie rozwiązał problemu dlatego to na pewno wykluczamy

    0
  • #12 15 Lip 2012 12:19
    kidu22
    Poziom 35  

    rafik39 napisał:
    Problem obrotów to na 99 % krokowy pada

    Rafik ogarnij się , bo tu nie ma żadnego krokowego!
    janusz0212 napisał:

    Silnik krokowy w raz z przepustnicą koszt ponad 400 zl nie rozwiązał problemu dlatego to na pewno wykluczamy

    Czyli jednak nie nowy.

    No i jak z wiążką, ma przerwe, jest napięcie?

    0
  • #13 16 Lip 2012 12:48
    janusz0212
    Poziom 13  

    Napięcie jest nie ma przerwy więc dziwne czemu taki błąd na sondzie? dodam ze sonda hm pracuje na wykresach a błąd jest z dopiskom " sporadyczny".

    Najgorsze są te obroty dziś podmieniłem następną przepustnicę która w tym modelu auta ma wbudowany silnik krokowy i niestety to samo jest z obrotami więc ręce już rozkładam i wina silnika chyba odpada krokowego. Jakies pomysły ?

    0
  • #14 16 Lip 2012 13:51
    justyna5551
    Poziom 18  

    Po wykasowaniu błędu kiedy się pojawia ponownie? Prawdopodobnie w czasie jazdy coś się dzieje z okablowaniem.Niestety schemat do ręki i mozolne sprawdzanie okablowania. Dla spokoju ducha zmierz ciśnienie paliwa na pracującym silniku, pompy potrafią żyć własnym życiem.

    0
  • #15 25 Lip 2012 19:10
    janusz0212
    Poziom 13  

    Witam juz wiem wiec tak nie ma na pewno napięcia na grzałce na wtyczce juz to mam potwierdzone wiec za pewne ten blad jest przez ten powod. Sprawdzilem wszystkie bezpieczniki i przekazniki wszystko dobrze napięcia dalej nie ma. Kable z wtyczki idą bezposrednio do ECU czy z ecu jest pobierane napięcie na grzalke ? dodam ze kiedys chcąc zmienic sonde za 1 razem podlaczylem sonde ktora zwarla mase do katalizatora a powinna miec mase izolowaną potem dopiero kupilem odpowiednią. Hm moze to jest przyczyna uszkodzilem moze ECU tym zwarciem ? dodam ze caly czas komputer podwyzsza obroty do 1400 czy to przez sonde?

    1
  • #16 26 Lip 2012 02:14
    justyna5551
    Poziom 18  

    Grzałka jest zasilana z przekaźnika pompy paliwa przez bezpiecznik F29. Z tego samego bezpiecznika jest zasilany MAF i EVAP. Sprawdź na nich napięcie. Przewód czerwono zielony.
    Przeoczyłem jeszcze regulator ciśnienia doładowania.

    1
  • #17 26 Lip 2012 17:27
    janusz0212
    Poziom 13  

    Czy ten bezpiecznik F29 jest tam gdzie wszystkie bezpieczniki ? sprawdzic napiecie ktore ma wynosic ile? gdzie szukac przewodu tego czerwono zielonego?gdzie to w ogle szukac??

    1
  • #18 26 Lip 2012 20:30
    justyna5551
    Poziom 18  

    Tak w skrzynce bezpieczników. Przewodem czerwono zielonym jest podawane + 12V ze skrzynki bezpiecznikowej do wtyczek na tych podzespołach. Dysponujesz schematem do tego auta? Potrafisz czytać schematy?

    0
  • #19 27 Lip 2012 13:37
    janusz0212
    Poziom 13  

    Więc tak , bezpiecznik numer 29 jest sprawny i posiada napięcie ponad 12 V. Czy dalej po bezpieczniku idzie te napięcie na którys przekaznik ktory włącza napiecie na grzalke? tam są takie 4 przekazniki pod kierownicą obok skrzynki bezpiecznikow ale sprawdzalem je wyciągając czy się cewki załączają wszystko ok , Jakies pomysly? moze komputer steruje napięciem? cos polozylem ze nie idzie te napiecie na wtyczkę sondy na grzalke hmm. Bo sygnal na czarnym do sondy jest ladnie rysuje wykres na Vagu ale grzalka ajj no zero. Hm a moze kupic przekaznik przeciąc samemu grzalke te przewody i zrobic podlaczenie przez przekaznik na aku osobno na grzalke ? czy takie cos przejdzie ?

    0
  • Pomocny post
    #20 28 Lip 2012 02:28
    justyna5551
    Poziom 18  

    Nie kombinuj. Masz schemat i sprawdź.
    Audi A4 1.8 T - Sonda lambda , obroty bezradny

    0
  • #21 28 Lip 2012 14:37
    janusz0212
    Poziom 13  

    Hm jakoś tak staram się odczytać ten schemat i się zastanawiam od czego są te przekazniki który jest ten od grzałki sondy
    są tam takie przekazniki jak : numer

    212 , 204 , 229 , 208 , 365 ( ten jest chyba od szyb elektr)

    muszę ustalić któy jest ten właściwy i zobacze czy na przekaznik dochodzi napięcie

    0
  • #22 29 Lip 2012 01:40
    justyna5551
    Poziom 18  

    Masz chyba taki układ przekaźników.
    Audi A4 1.8 T - Sonda lambda , obroty bezradny
    1 Dodatkowe obwody układu zapłonowego
    2 Sygnał
    3 Mycie reflektorów
    4 Skrzynia automatyczna 1
    5 Układ czasowy wycieraczek
    6 pompa paliwa
    7 -
    8 Światła do jazdy dziennej
    9 Światła drogowe
    10 Światła pmgłowe
    11 Moduł lusterek
    13 Skrzynia automatyczna 2
    14 Wycieraczka tylnej szyby
    15 -
    16 Klimatyzacja
    17 Układ kontroli żarówek
    19 -

    2
  • #23 29 Lip 2012 15:35
    stefan54
    Poziom 13  

    Dalej nie wiemy czy na sondzie brakuje plusa czy minusa.
    Proponuje wziąć miernik i sprawdzić.
    Przekaźniki na razie możesz zostawić w spokoju :P
    Napięcie z przekaźnika pompy paliwa wychodzi na bezpiecznik F29 a potem idzie na sondę :)

    0
  • #24 30 Lip 2012 06:42
    tokar_tom
    Poziom 8  

    Panowie.

    Ja trochę z innej beczki. Jeżeli padło mi tylko podgrzewanie sondy a reszta jest sprawna to czy dobrze kombinuję, że jak dam na kabel grzałki opornik 4 Ohm to oszukam kompa?

    0
  • #25 30 Lip 2012 09:04
    ociz
    Moderator Samochody

    Nie oszukasz, sterownik używa grzałki też do pomiaru temperatury.

    -1
  • #26 30 Lip 2012 11:37
    tokar_tom
    Poziom 8  

    Dzięki zaraz zamawiam na Allegro nówkę sztukę.

    0
  • #27 01 Sie 2012 16:02
    janusz0212
    Poziom 13  

    Nie ma po prostu napięcia na grzalce , wszystkie kable bezpieczniki przekazniki są sprawne zdaje mi się ze padl mi komputer ... bo z tego co widze napiecie grzalki wchodzi w komputer a w nim sciezki prowadzą do scalaka a potem gubi sie napiecie i nie wychodzi juz z ECU na sonde na grzalke bo sygnal odczytuje prawidlowo oscyluje napiecie sondy i rysuje ładnie wykres ale co z tego jak brak napiecia na grzalke sprawia auto brak mocy faluja obroty pali na dziwne kolory spala zle i smierdzi mi jak węglem :D jakims hmm

    0