Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Canon Pixma MP140 - Błąd serwisowy E 5 proszę o porady

faraway.pl 15 Jul 2012 21:07 34796 31
  • #1
    faraway.pl
    Level 17  
    Posiadam drukarkę ja w tytule, mam z nią problem po uzupełnieniu kartridży- zamienników.
    Poprzedniu po dobiciu i resecie zachowywała się "normalnie" tyle że zablokowany był poziom odczytu napełnienia.
    Po powtórnym napełnieniu i wydrukowaniu paru kartek drukarka stanęła.
    Wyświatla błąd serwisowy E5 i nie można nic z tym zrobić. Drukarka nie reaguje pozytywnie na znane mi sposoby " nakłonienia" jej do współpracy.
    Dziwne jest to że te parę kartek wydrukawała poprawnie, po czym "zwariowała" samoistnie.
    Przeinstalowałem sterowniki i nic.
    Wyczyściłem styki i pampersa oraz czujki i nic.
    stosując tę procedurę:
    1) Odłącz kabel zasilający
    2) Wciśnij i trzymaj przycisk zasilania podczas podłączania kabla.
    3) Trzymając przycisk zasilania wciśnij 2x przycisk “Reset” (czerwony trójkąt w kółku)
    4) Puść przycisk zasilania
    Po około 10 sekundach pojawi sie na wyświetlaczu liczba 0.
    5) Wciśnij przycisk “+” aby zmienić liczbę 0 na 1.
    6) Wciśnij przycisk kolor (powinny zapalić sie dwie diody).
    Jedna dla zwykłego papieru a druga do fotograficznego.
    7) Wciśnij przycisk zasilania 2x. Drukarka wydrukuje stronę testową
    * gdyby nie chciała sama wydrukować przycisnąć przycisk „kolor”
    Po zakończeniu tego procesu liczbą na wyświetlaczu ponownie będzie 0.
    8 ) wyłącz a następnie włącz drukarkę.

    Drukarka po 4 punkcie nie wyświetla nic, zaczyna natomiast migać pomarańczowa dioda w sekwencji 5,przerwa 5 przerwa 5 i tak bez końca

    nie mam już pomysłu jak to naprawić, pomoże mi ktoś?

    Jak wyjmę kolorowy kartridge to proces daje się przeprowadzić na czarnym, ale nic się nie wydrukowuje,(wyrzuca czysty papier) i nie mogę na koniec wyłączyć drukarki inaczej jak z kabla, nie reaguje na power.
    Jeśli w trakcie procesu po pkt 6 dokładam kolorowy wkład nie otwierając drukarki ( mam ją rozebraną) to wydruk testowy wychodzi poprawnie kolor + czarny ale problem z wyłączeniem jest nadal.
    Natomiast jak ję wyłączam z kabla to chyba traci ustawienia resetu bo problem z e5 jest od nowa po włączeniu.
    Z tego że kombinując podczas tego procesu, wnioskuję że wkłady mam sprawne bo drukują poprawnie, natomiast jak ją odpalę normalnie to jest E5 i nie rozpoznaje wkładu kolorowego, jak wyjmę kolor, to nie rozpoznaje czarnego.
    Szlag mnie trafia, bo poprzednio "jakoś" udało mi się zablokować odczyty i wszystko grało.
    Help :cry:
  • Helpful post
    #2
    leeart

    Level 34  
    Witam. Twój błąd oznacza: "The ink cartridges are not installed[1401], or a non-supported ink cartridge is installed[1485], or the ink cartridges are, not installed properly[1687]." czyli tusz jest nie właściwy do twojej drukarki. (był gdzieś na elektrodzie opisany problem rozpoznawania tusz przez drukarkę). Ten tusz może działać w innej drukarce, a w tej już nie będzie działał. W trybie serwisowy jest wyłączony system rozpoznawania id. tuszu dlatego drukuje.
    Rozwiązanie problemu: "Check if supported ink tank(s) is installed, and re-install them
    properly, and then close the scanning unit. Czyli sprawdź czy jest tuż zainstalowany, jeżeli nie działa, to go wymień na nowy.
  • #3
    faraway.pl
    Level 17  
    Ok. W trybie serwisowym jest wyłączone rozpoznawanie tuszu, to dlaczego przedtem drukowała, też nie rozpoznając? a teraz nie chce?
    Jak wyłączyć w trybie zwykłym to rozpoznawanie? bo przecież te wkłady są sprawne,, drukują jak już opisałem.
    Poprzednio to rozpoznawanie miałem jakoś wyłączone, więc wiem że to jest technicznie możliwe.I drukarka nadawała komunikat nie można rozpoznać poziomu tuszu a pomimo tego drukowała bez problemu, wszystko się sknociło po wyjęciu, dobiciu i zainstalowaniu ich z powrotem.
    Ma ktoś jakiś pomysł?
  • Helpful post
    #4
    leeart

    Level 34  
    Mi nie chodziło o rozpoznanie poziomu tuszu tylko pojemnika (głowicy). Każdy tusz ma swój nr fabryczny który jest rozpoznawany przez drukarkę. twoja drukarka rozpoznaje go jako zużyty (coś w rodzaju chipa).
  • #5
    faraway.pl
    Level 17  
    Ok. Czy ten numer ( pamięć ) idzie jakoś zresetować? / usunąć z pamięci drukarki / ?
    Wiem że np w starszych hp ( taką też mam ) idzie go zresetować przez kolejną podmianę 3 wkładów ,, drukarka wtedy "zapomina" numer pierwszego czipa i idzie na nim spokojnie drukować od nowa.
    Czy w canonach istnieje podobna lub alternatywna procedura?, i czy można za pomocą jakiegoś programu dostać się do pamięci drukarki aby tam "ręcznie" dokonać edycji/kasacji tego numeru?
  • Helpful post
    #6
    vodiczka
    Level 43  
    Miałem ten sam problem co Ty z MP 190 po pierwszym dopełnieniu tuszu czarnego, Stosowałem podobne sposoby i nie pomogły, musiałem zakupić nowy wkład.
    Już po zainstalowaniu nowego znalazłem coś takiego:

    POSTĘPOWANIE przy wymianie tuszu w Canonie MP190.

    UWAGI OGÓLNE (dalej opisano resetowanie)

    ...według instrukcji ze strony www.szymichowski.eu.


    Nie jest dla mnie jasne czy wyjmujemy głowice, dopełniamy tuszem, wkładamy i przystępujemy do resetowania czy zaczynamy od resetowania i dopełniamy w trakcie resetowania ( p.9 )
  • #7
    faraway.pl
    Level 17  
    To jest bardzo dobry i kompleksowy opis, jak rozwiązać problem drukowania,sprowadza się jednak do zakupu kartrodży jednak ja jako dociekliwa osoda będę drążył temat dalej...
    Oto co mi się w tym nie podoba ( uważam ze nie do końca jest to prawda)

    1.Napisane w tekscie jest że głowice ulegają samozniszczeniu- to dlaczego w trybie serwisowym, po oszukaniu drukarki, tak jak to opisałem, moje drukowały,,, przecież gdyby uległy samozniszczeniu lub zablokowaniu to nie powinny wcale drukować, natomiast ja jakoś oszukałem drukarkę i te rzekomo zniszczone kartridże drukowały, i to bardzo ładnie.

    2.Więc ta drukarka jednak POTRAFI z nich korzystać i zmusić je do poprawnego działania!

    chciałbym po prostu przenieść tą jej "czarodziejską" umiejętność z trybu serwisowego do normalnego :)

    3.Artykuł pomimo że bardzo kompleksowy wygląda mi na napisanego przez dyrektora wydziału sprzedaży nowych kartridży w firmie Canon, merytorycznie nie wyjaśnia jak oszykać ten sprzęt, jedyną końcową konkluzją jest namowa aby korzystający kupowali nowe i najlepiej ORYGINALNE wkłady.

    Nie do tego zmierza moje pytanie, ja widząc na własne oczy że jednak MOŻE I POTRAFI
    chcę żeby mi oddała nad tym pełną kontrolę

    Za artykuł podziękowałem, mniej upartym i zaawansowanym na pewno się przyda,,, polecą od razu kupować wkłady :)
  • #8
    vodiczka
    Level 43  
    faraway.pl wrote:
    3.Artykuł pomimo że bardzo kompleksowy wygląda mi na napisanego przez dyrektora wydziału sprzedaży nowych kartridży w firmie Canon, merytorycznie nie wyjaśnia jak oszykać ten sprzęt, jedyną końcową konkluzją jest namowa aby korzystający kupowali nowe i najlepiej ORYGINALNE wkłady
    Czy potrafisz czytać ze zrozumieniem? Przeczytaj dwa razy to może zauważysz zdanie: "Najlepiej napełnić i zresetować pojemnik gdy oprogramowanie drukarki pokazuje, że tusz się kończy"
    Autor jasno pisze że nie należy drukować do końca, (bo wtedy pozostaje kupno nowego wkładu) tylko zresetować przed zużyciem tuszu.
    Ty (ja też) próbowałeś resetować już po zablokowaniu druku i wyświetleniu błędu E5
    faraway.pl wrote:
    Nie do tego zmierza moje pytanie, ja widząc na własne oczy że jednak MOŻE I POTRAFI chcę żeby mi oddała nad tym pełną kontrolę

    Ty chcesz a Canon nie chce i co mu zrobisz?

    faraway.pl wrote:
    Szlag mnie trafia, bo poprzednio "jakoś" udało mi się zablokować odczyty i wszystko grało.

    Gdybyś zapisał jak "się udało" pomógłbyś mnie i innym a tak niepotrzebnie się ciskasz. Poświęciłem kilka godzin na przeszukanie wątków o błędzie E5 w Canonach (nie tylko na elektrodzie) i nikt dotychczas nie znalazł na to rozwiązania. Może będziesz pierwszy czego serdecznie Ci życzę.
  • #9
    faraway.pl
    Level 17  
    vodiczka wrote:
    Ty chcesz a Canon nie chce i co mu zrobisz?


    Hmm co mu zrobię, ... postaram się to jakoś rozkminić, podejdę trochę inaczej, bo od strony drukarki, a nie wkładów, skoro ona może to spróbuję jakoś przejąć nad tym kontrolę

    Ktoś ma jakiś pomysł?

    Dodano po 4 [minuty]:

    A co do tego jakoś mi się udało,-, nie wiem jak mi się to udało i to mnie tak frustruje,, po prostu wtedy klikałem tak trochę na chybił trafił w tym menu serwisowym, bo pierwszy raz miałem wtedy styczność z Canonem, i się udało, to znaczy że jednak można.
    Popróbuję jeszcze, może coś ciekawego odkryję co innym umknęło :)
  • #10
    vodiczka
    Level 43  
    faraway.pl wrote:
    Hmm co mu zrobię, ... postaram się to jakoś rozkminić,

    Nie wyrzuciłem starego wkladu i chętnie sprawdzę czy zasługujesz na Nobla z Canona.
    Nie żartuję, naprawdę kilka tęgich głów nad tym myślało i nic nie wymyśłili. Nie sądzę aby wszyscy byli opłaceni przez Canona za "niemyśłenie".

    U mnie było dokładnie tak:
    1. Komunikat że tusz się kończy, najpierw kolor potem czarny. Po pewnym czasie czarny drukował jeszcze OK a kolorowy już fałszował kolory.
    2. Uzupełnieniłem czarny tusz zestawem Acive-Jet (czarny) a do 3 kolorów dodałem bezbarwny rozcieńczalnik z zestawu.
    3. Niczego nie resetowałem.
    4. Po wydrukowaniu kilkunastu stron wyświetlił się E5 dla czarnego tuszu. Kolor mimo że mocno rozcieńczony nadal jest rozpoznawany przez drukarkę. Dokładnie było tak: po skończonym (poprawnym) drukowaniu wyłączyłem drukarkę. Gdy włączyłem ją ponownie po kilkunastu dniach powitała mnie komunikatem E5.
    5. Po zapoznaniu się czym pachnie E5 i zakupieniu nowego cartrigde drukarka ruszyła bez problemu. Ustawiłem opcję "drukuj czarno-białe" i działa do tej pory.

    Drukuję bardzo mało, drukarkę kupiłem niejako przy okazji. Potrzebowałem taniego skanera o niedużej rozdzielczości i pochopnie zdecydowałem się na ten kombajn, który nie skanuje gdy nie rozpoznaje wkładu :?: :cry:
  • #11
    faraway.pl
    Level 17  
    Zgadzam się zupełnie.
    To jest dziadostwo ze strony producenta że jak nie kupię wkładów, to skaner też nie działa, czyli całe urządzenie "wielofunkcyjne" jest bezużyteczne.
    Ale odbiegam od tematu głównego

    Czy ma ktoś jakiś pomysł jak nakłonić tą drukarkę do korzystania z tego "rzekomo "uszkodzonego kartridża?
  • Helpful post
    #12
    vodiczka
    Level 43  
    faraway.pl wrote:
    Czy ma ktoś jakiś pomysł jak nakłonić tą drukarkę do korzystania z tego "rzekomo "uszkodzonego kartridża?

    Może naipierw przeczytaj "Podobne tematy"
    Podpowiem Ci ciekawą rzecz: U ciebie cartridge padł po drugim dolaniu, u mnie po pierwszym.
    Znalazłem też wpisy że ktoś kilkakrotnie napełniał bez resetowania i zawsze działała, wpisy dotyczyły różnych modeli serii MP 140-190. Ktoś postawił hipotezę że nie ma żadnej blokady Canona a pojemniki uszkadzają się od zamiennika tuszu, jedne szybciej drugie wolniej a ktoś inny hipotezę przeciwną - Canon blokuje tak perfidnie że robi to w sposób losowy, dlatego nie po każdej regeneracji wyskakuje błąd E5.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Jest też taki wpis: "Witam. Po regeneracji pojawiał się błąd E5, pomyślałem że uwaliłem kartridż, kupiłem dzisiaj nowy, włożyłem, zresetowałem drukarke i dalej to samo"
    Ja kupiłem nowy i drukarka ruszyła bez problemu. Czy to znaczy że po włożeniu nowego wkładu nie wolno resetować drukarki?
  • #13
    faraway.pl
    Level 17  
    Przeczytałem chyba wszystko co jest na temat tego błędu na elektrodzie i nie tylko.
    Niestety wydajesz się mieć rację co do tej losowości, i psucia się wkładów. Ale.... urządzenia elektroniczne to nie totolotek, musi być jakiś schemat.
    Tak sobie myślę,, Te drukarki po kablu usb przyjmują polecenia, może jest jakiś program za pomocą którego można ją monitorować, ewentualnie wyświetlić zawartość pamięci, itp.
    Oczywiście mam na myśli programy serwisowe, a nie te ogólnie dostępne, bo w bazie takich nic nie znalazłem.
    Klikanie klawiszami drukarki w menu serwisowym mnie nie bawi, ja bym chciał się dostać głębiej.
    Wie ktoś coś o takim programie? czekam na sugestie
  • #14
    vodiczka
    Level 43  
    faraway.pl wrote:
    Wie ktoś coś o takim programie? czekam na sugestie

    Uparty jesteś. Taki program to "skarb" i raczej nikt go za darmo nie udostępni. Zauważ że co jakiś czas otwiera się temat błędu E5 i dyskusja prędko zamiera z braku konstruktywnych sugestii, innych niż "kupić nowy wkład" Ja wypróbuję sposób, który opisałem w poście z 19 lipca godz.10:30 i podzielę się wynikami. Ponieważ jak napisałem zużywam tusz powoli trochę to potrwa. Oczywiście jeżeli coś wydarzy się wcześniej np. wyskoczy E5 przy kolorze (odpukać) zaraz napiszę. Nie zamykaj tematu.
  • #15
    faraway.pl
    Level 17  
    Program to nie żaden skarb, wszak ludzie je piszą dla ludzi no nie? :)
    Co innego korzyści wynikające z używania programu.
    Czasami się zdarza że na forum "wypływają" pilnie strzeżone programy serwisowe, z ogromną korzyścią dla ogółu.
    Osobiście bym się ucieszył gdyby w końcu Canonowi , za jego nie do końca "porządne" postępowanie ktoś utarł nosa.

    Dodano po 6 [minuty]:

    A i podczas kombinacji z moją drukarką przez chwilę pojawił się błąd E 151
    Wie ktoś co on oznacza?
  • #16
    vodiczka
    Level 43  
    Dziś powtórnie wyskoczył błąd E5, spodziewałem że 'kolor" niebawem też padnie ale komunikat wyświetlany w komputerze mówi że drukarka nie rozpoznaje obu kartridży - czarnego i kolorowego.
  • #17
    vodiczka
    Level 43  
    Kupiłem "kolor" CL-41 zainstalowałem i drukarka działa, komunikat o nierozpoznawaniu czarnego okazał się fałszywy.
    Faraway - napisz czy masz postęp w rozpracowaniu Canona?
  • #18
    tangana
    Level 2  
    Cześć,
    ja też mam problem E5. Dość długo nie używałam drukarki i nie pamiętam, czy problem pojawił się przed odłączeniem jej na kilka miesięcy (pewnie tak), w każdym razie gdy ją odpaliłam niedawno, to zauważyłam właśnie błąd E5. Przeszukałam net, znalazłam instrukcję obsługi i okazało się, że to brak tuszu. W kolorze nie drukuję, więc jest mi w ogóle niepotrzebny. Kupiłam tusz (kartridż z tuszem, zaznaczam żeby była jasność, że nie kupiłam samego zestawu do uzupełnienia) Activejet AC37, ale błąd pokazuje cały czas i wyświetla się komunikat, że po pierwsze brak tuszu kolorowego, po drugie czarny jest albo źle zainstalowany albo jest kupiony nie ten. Nie przekładałam chipu. Macie jakieś sugestie co mogę zrobić, żeby działało bez zakupu nowego, oryginalnego tuszu do tego modelu?
  • #19
    vodiczka
    Level 43  
    tangana wrote:
    Przeszukałam net, znalazłam instrukcję obsługi i okazało się, że to brak tuszu.

    E5 to nie brak tuszu tylko drukarka nie widzi kartridża a to co innego.
    Chyba jedyne wyjście to kupić oryginalny wkład.
  • #20
    tangana
    Level 2  
    vodiczka wrote:
    tangana wrote:
    Przeszukałam net, znalazłam instrukcję obsługi i okazało się, że to brak tuszu.

    E5 to nie brak tuszu tylko drukarka nie widzi kartridża a to co innego.
    Chyba jedyne wyjście to kupić oryginalny wkład.


    Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.
  • #21
    wiatrak525
    Level 14  
    WITAM.
    Gdybym miał wrogów i trochę pieniędzy zakupiłbym Canon Pixma MP 140 na prezenty. Wspaniałe urządzenia. Miałem w domu kilka drukarek, takiej jeszcze nie. Ile to urządzenie musi się namyślać,żeby cokolwiek wydrukować,brzęczy piszczy pika tylko nie drukuje. A jak już zacznie to istna dyskoteka.Po kilku arkuszach już sygnalizuje brak tuszu nieco póżniej błąd E 8 czyli zbiornik na zużyty atrament. Koszmar. Nauczyłem się resetować błąd o niskim poziomie ale z tym "pampersem nie daje rady"
    Instrukcja obsługi to istne cudo. Poddaje się, urządzenie rozwalę młotkiem lub bedę strzelał z wiatrówki (lubię to ostatnie).
    Może jednak ktoś napisze jak rozwiązać problem z pampersem. ( szkoda śrutu).
    Mimo wszystko SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU.
    Krzysztof Rawa Mazowiecka
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    wiatrak525
    Level 14  
    WITAM.
    Dzięki za porady. Pampers przestał blokować. Tak jakby wysechł. Tak z ciekawości zapytam, jak wygląda ten zbiornik na zużyty tusz? Czy jest to duży pojemnik? Czy można go opróżnić?
    Zauważyłem,że bardzo ważną rolę spełniają kanaliki przy zbiorniczkach z tuszem.Odprowadzają powietrze i nie należy ich zaklejać przy napełnianiu. To taki labirynt.
    Pozdrawiam.Miłego Sylwestra
  • #24
    endriuf
    Printers specialist
    wiatrak525 wrote:
    jak wygląda ten zbiornik na zużyty tusz

    Jest to taka "gąbka". Znajduje się pod mechanizmem.
  • #25
    emk24 Paweł Łuszczak
    Level 1  
    Witam,
    Mam pixme mp 140 i od jakiegoś czasu pojawił mi się "sławny" już błąd e5. Jak wiadomo kiedy to miga nic nie da się zrobić a osobiście potrzebowałem skanera do kilku dokumetów formowych (z drukarką dałem już sobie spokój bo prowadząc firmę sporo drukuję to kupiłem laser). Pobawiłem się menu serwisowym i okazuje się że jest mozliwość uruchomienia skanera i używania "klamota" tylko w tym trybie, jako skaner. W moim przypadku przydało się bo nie musze kupować osobno skanera i martwić się gdzie to badziewie wyrzucić.

    Wygląda to tak wchodzimy w tryb serwisowy:
    -wyciągamy wtyczkę, wciskamy "power" trzymając wkładamy wtyczkę
    -wciskamy 2x przycisk (czerwone kółko z trójkątem w środku) trzymając ciągle wciśniety "power"
    -czekamy aż na wyświetlaczu pojawi się 0
    -przyciskiem + idziemy do literki C (na samym końcu menu)
    -wciskamy jednocześnie przycisk "kwadracik biały" i "kwadracik zielony"
    -czekamy aż drukarka się wyłączy (zgaśnie dioda zielona power)
    -wciskamy raz "power" pojawia się 1 na wyświetlaczu
    MOŻEMY SKANOWAĆ !!!!

    Teraz drukarka działa tylko w trybie skanera, można odłożyć na półkę i ponownie włączyć, ciągle będzie skanować, znaczy zapamiętała sobie ze jest już tylko skanerem ;)

    Jeżeli ktoś spróbuje coś wydrukować lub w trakcie pracy wciśnie przycisk od tuszu znowu pojawi się E5 i procedurę należy powtórzyć.

    UWAGA!!!!!
    Procedurę wykonujemy z wyjętym tuszem kolorowym!!!!!!!!!!!!!!!!

    Może ktoś skorzysta, mnie się przydało :) pozdrawiam Paweł Łuszczak
  • #26
    pawleex
    Level 10  
    Jeżeli ktoś potrzebuje używać tego urządzenia wyłącznie jako skanera to powyższa instrukcja nie działa u mnie... Należy wyłączyć urządzenie z prądu, przytrzymać przycisk power, włączyć kabel do prądu i trzymając power 5x nacisnąć reset. Na końcu puszczamy power. Drukarka się instaluje ponownie w systemie i jest skanerem.

    Procedurę przeprowadzałem z wyjętymi tonerami. Nie wiem jak w innych przypadkach
  • #27
    vodiczka
    Level 43  
    pawleex wrote:
    Jeżeli ktoś potrzebuje używać tego urządzenia wyłącznie jako skanera to powyższa instrukcja nie działa u mnie.

    Masz MP-140 czy MP-190?
  • #28
    pawleex
    Level 10  
    MP140. Przeprowadzenie procedury z tuszami w środku powoduje że nie pojawia się "0" po puszczeniu POWER, trzeba uruchomić ponownie. Gdy wyciągnę tusze wszystko robię tak jak w instrukcji, ale po ustawieniu "C" i zatwierdzeniu dwoma przyciskami i włączeniu urządzenia znowu miga E5 dla obydwu tonerów (bo ich nie ma)
  • #29
    User removed account
    User removed account  
  • #30
    olek2002
    Level 1  
    Witam, dzisiaj udało mi się uporać z tym problemem. Przy włączonej drukarce otworzyłem pokrywę pod którą znajdują się tonery i wyciągnełem je, pokrywę trzymałem otwartą przez jakieś pięć minut po czym włożyłem tonery i zamknełem pokrywę oczywiście po upływie tych 5 min. Za pierwszym razem wyskoczyło mi tylko 0 , więc wyłączyłem ją , i włączyłem jeszcze raz, wykonałem te same czynności jak za pierwszym razem wyskoczyła mi 1, poźniej błąd e 16 i przytrzymałem trójkącik w kole ok 6 sekund. Po czym wydrukowałem jedną stronę. Z ciekwości sprawdziłem czy po kolejnym wyłączeniu będzie sprawna i udało się. Życzę powodzenia w trudach z tą drukarką i mam nadzieje że moja odpowiedz przyniesie wam okazałe pozytywne skutki :D