Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

scenic II dci 120KM - Padła Turbina jakie przyczyny?

robert199 16 Jul 2012 19:20 17928 13
  • #1
    robert199
    Level 21  
    Tak jak w temacie. Padła mi turbina i nie chce aby padła nastepna.
    Najbardziej dzwwne jest to ze padła prawie bez ostrzeżenia.
    jakies 10tys km wczesniej kontrolowałem jej stan i nie miała luzów na wirniku, auto przez ten czas tez nie zuzywało oleju.
    Wyjechałen na wakacje i niestety wrociłem na sznurku.
    Można powiedziec ze przy jezdzie po górach pierwszy raz usłyszałem gwizd turbiny.
    jakies 40km dalej musiałem go gasić biegem, bo zassał olej i silnik sie rozbiegł.
    Przez te 40km tracił powoli moc i widac było za mna czarną chmure.
    pozniej dolałem oleju i okazało sie ze wypił około 1,2l
    Jeszcze nie rozkrecałem tej turbiny ale niczego dobrego sie nie spodziewam.
    Teraz mam najwazniejsze pytanie? Dlaczego do tego doszło bez wczesniejszych wyraznych objawów.
    Co moze byc prawdziwa przyczyną padania turbin w dci?
    cisnienie oleju moze cos innego?
  • #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pomiar ciśnienia oleju, wymiana oleju, wymiana rurki zasilającej turbinę olejem.
  • #3
    dzarek_82
    Level 14  
    Olej mógł za bardzo się nagrzać, w górach auto lekko nie ma. Na jakim oleju jeździsz?
  • #4
    panam
    Level 29  
    Nie napisałeś jaki przebieg, ale w tych autach jak ciśniesz to normą jest 90000 km i po turbinie. dalej tak jak przemo napisał
  • #5
    robert199
    Level 21  
    przebieg naprawde niewiem jaki, ale szacuje na jakies 250-300tys.
    olej 10w40 schell
    KOntrolowałem temperature silnika i nie była podwyższona, wiem ze to nie to samo co temp. oleju, ale zawsze jakos zblizona.
    Ciśnienie oleju sprawdze napewno, ale kiedys sprawdzałem i było ok.
    Wymiana oleju przy nowej turbinie to dal mnie oczywistosc, ale wymana rurki zasilająccej olejem?? sprawdze jej drożnośc i co moge wiecej zrobic.
  • #6
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A na ściance tej rurki co się osadza? Wiesz zapewne.

    Nic nie masz robić, masz ją wymienić.
  • #7
    nuszek
    Level 29  
    robert199 wrote:
    Tak jak w temacie. Padła mi turbina i nie chce aby padła nastepna... ...auto przez ten czas tez nie zuzywało oleju...


    Jak nie brał oleju to nie smarował turbiny, tak by powiedział mój mechanik.
    Sprawdź rurki doprowadzające olej do turbo.
  • #8
    robert199
    Level 21  
    rurki sprawdze napewno. dziękuje za wskazówkę.
    Moze cos w tym jest bo szybko po pierwszych objaach turbo padło
  • #9
    robert199
    Level 21  
    turbo wyjete.
    wiknik sie nie urwał, ale lata po obudowie.
    Wyglada masakrycznie.
  • #10
    wopor
    Level 32  
    Witam, jeżeli ten przebieg podany na tej jednej turbinie to super żywotność, pozdrawiam
  • #11
    Doktorr
    Level 35  
    No właśnie, nie wiem czego szukasz taki przebieg w tym silniku na turbinie to tylko pogratulować.
  • #12
    robert199
    Level 21  
    na obudowie turbiny był rocznik i miesiąc pokrywający sie z rocznikiem auta więc jest duze prawdopodobienstwo ze jest orginalna.
    Auto przez 6 lat było serwisowane. w dokumentacji niema nic na temat regeneracji lub wymiany turbiny.
    Samochód był zarejestrowany jako firmowy i wiem ze słuzył właścicielowi jako prywatne auto.
    zwykle używane na długie trasy. Troche jezdził za granica sadzac po winietach na szybie.
    Ja ten samochód kuppiłem z uszkodzoną panewką korbową z serwisu renault.
    Po naprawie zrobiłem jaiies 20tys km i trzy zmiany oleju w tym czasie
  • #13
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pamiętaj aby cooler i przewody wymyć.
  • #14
    panam
    Level 29  
    robert199 wrote:
    Ja ten samochód kuppiłem z uszkodzoną panewką korbową
    i to był właśnie powód zatarcia turbiny, tam wystarczy nie wielki brak smarowania i po turbo .