Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW GOLF II 1.6 `91r - brak wycieraczek przód, tył i spryskiwacza

pajak4 16 Jul 2012 20:26 9300 15
  • #1
    pajak4
    Level 9  
    Witam,
    Przestały działać wycieraczki jak w temacie, pompka plynu tez. Zaden bieg nie działa, nic sie reaguje na ruchy manetka.
    Czy to moze byc wina przekaznika? jaki numer? czy manetka siadla na amen?
    Jak mozna dokonac diagnozy?
    dzieki za informacje
  • #3
    pajak4
    Level 9  
    tak, bezpieczniki sprawdzone. wg opisu nr 5, jest ok
  • #4
    nikusert
    Level 40  
    Witam
    Jak nie działa żaden bieg to brak zasilania,lub przełącznik.Gdy nie ma czasowych i 1-go biegu problem z czasowym przekaźnikiem.Stawiam jednak na bezpieczniki ,sprawdź kontrolką jeszcze raz na spokojnie.
  • #5
    pajak4
    Level 9  
    sprawdzilem przekladajac z innej pozycji niestety nie drgnelo
  • #6
    nikusert
    Level 40  
    Na przełączniku masz napięcie?, na silniku musi być też po kluczyku.Może być też kostka z tyłu skrzynki bezpieczników.
  • #7
    pajak4
    Level 9  
    musze porozbierac manetki i sprawdze
  • #8
    nikusert
    Level 40  
    Wystarczy że sprawdzisz czy dochdzi zasilanie.
  • #9
    pajak4
    Level 9  
    Po dluzszej przerwie...niestety, manetki sa ok - zamienione na nowe, przekaznik jest nowy, napiecie na kostkach jest - za to nie ma wycieraczek przod tyl i spryskiwaczy. Jak sie pomierzy gniazdo przekaznika to napiecie dochodzi...nie mam juz koncepcji moze ktos pomoze?? bezpiecznik nr 5 jest ok.
  • #10
    nikusert
    Level 40  
    Na silniku musi być też zasilanie po kluczyku, dobra masa,sprawdź to.
  • #11
    pajak4
    Level 9  
    Witam,
    Na silniku tzn na kostce ?
    na ktorych pinach ?
    Jak sprawdzalem to chyba nic nie bylo...dziwne na przekazniku bylo napiecie, czy idzie jakos wymusic z poziomu przekaznika(gnizada ) sygnal na wtyczce?
  • #12
    nikusert
    Level 40  
    Na silniku chyba na czarno-czerwonym ,nie pamiętam,może podasz kolory,lub oznaczenia jak są.Zobacz jeszcze czy nie wypieła się jakaś kostka z skrzynki bezpiecznikowej.Nie sugeruj się numerem bezpiecznika,sprawdź wszystkie.Sprawdzałeś je kontrolką czy wizualnie na oko.Nie pomyliłeś przypadkiem gniazda z przekaźnikiem.Jak dasz przełącznik pod kierownicą na pozycję 1-do góry powinno być napięcie na przekaźniku na styku 15,lub cienkim J.
  • #13
    Zico63
    Level 37  
    Kolor przewodu "z zapłonu" to czarno-szary, ale on nie uruchomi silniczka; służy tylko do powrotu ramion na dół szyby. Sprawdzi to jednak bezpiecznik. Przy okazji:
    nikusert wrote:
    Nie sugeruj się numerem bezpiecznika,sprawdź wszystkie.

    dobre, ale to partyzanta, służba kandydacka do przedszkola elektryki... :wink:
    Bezpiecznik jest TYLKO nr 5.
    Uruchamia silniczek zielony bez żadnego paska, ale sprawny przekaźnik 99 lub 19 musi być w swym (nr 8) gnieździe. Można też połączyć "dziurki" 3 z 5 w gnieździe 8. TU UWAGA: MANETKA MUSI być wówczas w położeniu pierwszej szybkości lub przerywanej pracy. Inaczej ZWARCIE!!! To zwarcie to funkcja STOP silniczka.
  • #14
    pajak4
    Level 9  
    Zico63 wrote:
    Kolor przewodu "z zapłonu" to czarno-szary, ale on nie uruchomi silniczka; służy tylko do powrotu ramion na dół szyby. Sprawdzi to jednak bezpiecznik. Przy okazji:
    nikusert wrote:
    Nie sugeruj się numerem bezpiecznika,sprawdź wszystkie.

    dobre, ale to partyzanta, służba kandydacka do przedszkola elektryki... :wink:
    Bezpiecznik jest TYLKO nr 5.
    Uruchamia silniczek zielony bez żadnego paska, ale sprawny przekaźnik 99 lub 19 musi być w swym (nr 8) gnieździe. Można też połączyć "dziurki" 3 z 5 w gnieździe 8. TU UWAGA: MANETKA MUSI być wówczas w położeniu pierwszej szybkości lub przerywanej pracy. Inaczej ZWARCIE!!! To zwarcie to funkcja STOP silniczka.


    dzieki ale bezpiecznik ok, gnizado nr 8 ma nowy przekaznik i nic....zworka 3-5 nie skutkuje...moze jakies inne podpowiedzi? jak dokladnie pomierzyc/sprawdzic obwod? z tylu skrzynki wszystkie kostki siedza dobrze.
  • #15
    nikusert
    Level 40  
    Gdy masz przełącznik w pozycji czasowe lub 1-sza pozycja wycieraczek ,to w gnieździe przekaźnika na pinie 15 lub J powinno się pojawić napięcie na tych zaciskach.Napięcie powinno być jak się nie mylę chyba na pinie54 przekaźnika.Jeszcze jedno, gdy zdejmiesz obudowę przekaźnika wycieraczek ,w pozycji czasowej wycieraczek, lub 1-sza do góry ,to naciśnij styk przekanika,ten ruchomy.Powinny wycieraczki zadziałać.