Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Civic,LC01 LPG - Dziwne zachowanie sondy lambda na LPG

Gwizdek1982 17 Jul 2012 13:30 5428 14
  • #1
    Gwizdek1982
    Level 10  
    Witam
    Czy spadek napięcia do 0-0,1 odczytywanego z sondy lambda podczas pracy na LPG może świadczyć o jej uszkodzeniu, na PB jest ok analizator pokazuje że skład mieszanki na LPG jest ok ale sonda nie
    A oto wykresy pracy sondy
    podczas pracy na Pb:
    Honda Civic,LC01 LPG - Dziwne zachowanie sondy lambda na LPG
    na Pb podniesione obroty:
    Honda Civic,LC01 LPG - Dziwne zachowanie sondy lambda na LPG
    na LPG:
    Honda Civic,LC01 LPG - Dziwne zachowanie sondy lambda na LPG Honda Civic,LC01 LPG - Dziwne zachowanie sondy lambda na LPG
    Ze względu na wysoką cenę sondy lambda proszę o pomoc w ustaleniu czy jest konieczna jej wymiana ?



    Dodano po 3 [minuty]:

    Zauważalne jest że lambda zaczyna cos pokazywać w momencie jak zacznie pracować wentylator na chłodnicy czy to ma cos wspólnego ?
  • #2
    rrobertoss
    Level 12  
    Witam. Sonda zachowuje się tak jakby była zwierana do masy przy pracy na gazie. To jest instalacja sekwencyjna? Bo jeśli tak to "coś tu nie gra". Przy starszej generacji takie rozwiązanie się stosuje (podobno).
  • #3
    Gwizdek1982
    Level 10  
    instalacja 2 generacji, czyli silniczek krokowy otwierany i zamykany jest na podstawie wskazań sondy lambda. Silniczek krokowy w moim przypadku otwierał się na max-a i zalewał silnik dlatego wstawiłem chwilowo śrubę w miejsce krokowego bo spalanie maiłem 16l/100km, obecnie spalanie w okolicach 8,5 na trasie ale silnik przez cały czas otrzymuje z sondy wskazania ubogo przez co czasami dziwnie się zachowuje na wolnych obrotach - ciężko je wyregulować (na reduktorze mam tylko jedną śrubę regulacyjną), dlatego chce wrócić do poprzedniej formy ale problemem są wskazania sondy lambda.
  • #4
    slider2002
    Level 15  
    W momencie jak silnik pracuje na lpg to prace sondy lambda sprawdzaj w komputerze gazowym a nie ecu. Bo przy emulacji na mase ecu nie widzi napiecia na sondzie
  • #5
    Gwizdek1982
    Level 10  
    Wykresy są z komputera LPG (sonda lambda ustawiona na linową a nie na sterowanie masą na kompie LPG), z tego co zauważyłem to kabelek do odczytu parametrów sondy na kompie LPG jest w lutowany równolegle w układ pojazdu (sonda jedno przewodowa), czyli sygnał z sondy lambda nie przechodzi przez komputer LPG tylko jest zaczytywany (komputer LPG to LC01 - może ktoś ma schemat połączeń ??)

    Nie sądzę żeby było to połączenie sondy do kompa LPG źle wykonane ponieważ instalacja była zakładana w jednej z renomowanych firm LPG w Krakowie.
    Ale schemat by sie przydał w celu sprawdzenia.
  • #6
    Gwizdek1982
    Level 10  
    witam
    Przepraszam popełniłem błąd w oględzinach jednak sonda przechodzi przez układ komputera LPG, kabelek fioletowy połączony jest do sondy a szary do ECU, pomiar miernikiem kabla podłączonego do sondy pokazuje 0,2-0,3 i stoi nie reaguje na zamiany mieszanki LPG, na benzynie pływa - czyli ok.
    Pomiar kabla szarego w kierunku ECU wykazał napięcie zmieniające się od 0,2 do 0,9 bez względu na to czy pracuje na LPG czy na Pb.
    Po spięciu sondy lambda z ominięciem kompa LPG sygnał na Pb normalnie, na LPG 0,3 i nie reaguje na zmianę mieszanki LPG.
    Czy oznacza to że sonda lambda jest uszkodzona ??
  • #7
    Gwizdek1982
    Level 10  
    witam
    wczoraj wymieniłem sondę lambda i teraz otrzymane przebiegi wyglądają następująco:
    Honda Civic,LC01 LPG - Dziwne zachowanie sondy lambda na LPG

    czyżby wskazywało na to że nowa sonda lambda jest uszkodzona ??

    Przy gazówki nic nie dają, trzymanie na wysokich obrotach powoduje że sygnał z sondy bardzo szybko i nieregularnie skacze w zakresie 0,3-1
    Dodam że na LPG przebieg wygląda podobnie z tym że spada do wartości około 0,4

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dodaje jeszcze przebieg w powiększeniu
    Honda Civic,LC01 LPG - Dziwne zachowanie sondy lambda na LPG
  • #8
    Gwizdek1982
    Level 10  
    kolejna sonda i nadal nie moduluje :( co może być tego przyczyną ?? starą zakładam na Pb moduluje na LPG 0, nowa na Pb stale 0,6 zmienia się przy dodaniu gazu, na LPG 0,45 zmienia się wraz z dodaniem gazu, ale nie moduluje na żadnym z paliw ??
    Panowie o co chodzi ?
    Pomocy
  • #9
    rooter75
    Level 18  
    Sonda 1-przewodowa musi się nagrzać od spalin dopiero zaczyna oscylować, sprawdzasz na gorącym silniku?
  • #10
    Gwizdek1982
    Level 10  
    tak na gorącym
  • #11
    Gwizdek1982
    Level 10  
    Panowie jakieś pomysły, czy ktoś pomoże ??
  • #13
    Gwizdek1982
    Level 10  
    centralka LPG ?
  • #14
    gondoljerzy
    Level 23  
    Kolego Gwizdek1982. Odłączyłeś aktuator i instalacja gazowa jest "na śrubę". Czyli nie jest to już 2 generacja, tylko 1 generacja. W takim razie co tutaj ma niby oscylować? Żaden sterownik nie reguluje składu mieszanki na gazie i wskazania sondy nie będą oscylować. Odczyt będzie albo ubogo, albo bogato, tylko chwilowo może być coś pośrodku. I jeszcze wygląda na to, że wymieniłeś sprawną sondę na niesprawną. Stare odczyty na benzynie były OK, a na gazie bez sterowania dawką gazu sonda też działała OK, tylko jeździłeś na ubogiej mieszance.
  • #15
    Talibanairlines
    Level 1  
    witam,

    Czy udało Ci się znaleźć przyczynę takiej pracy sondy?

    Pozdrawiam