Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH12 420 '03 - Liczne błędy komunikacji CAN

dondahaka 17 Lip 2012 15:59 4681 4
  • #1 17 Lip 2012 15:59
    dondahaka
    Poziom 15  

    Witam,

    Posiadam Volvo FH12 z 2003 roku bez ishift. Ostatnio nagle zaczęło się palić wiele kontrolek (od ABS, ładowania, tachografu). Występują komunikaty o problemie w sterowniku pojazdu, sterowniku hamulców oraz prędkościomierz nie działa. Ładowanie się pali, jednakże przy uruchomionym silniku napięcie jest na poziomie 27,5v

    Oto lista odczytanych błędów z poziomu deski rozdzielczej:

    - ecu silnika:
    prędkość pojazdu

    - ecu hamulców:
    łącze danych SAE J1939, MID 144 Błąd komunikacji

    - ecu pojazdu:
    Prędkość pojazdu

    - Klimatyzacja:
    Szyna danych J1708/J1587 Błąd komunikacji


    Zczytałem również błędy texą, oto wyniki:

    ECU silnika:
    Prędkość pojazdu MID:128 PID:84 FMI:9, częstotliwość aktualizacji danych

    ECU hamulców:
    SAE J1939 wyłączenie szyny danych sterownika pojazdu, MID:136, PSID: 201, FMI:9

    Klimatyzacja:
    SAE J1708/1587 szyna danych, MID:146, SID:250, FMI:9

    Błędy wszystkie są aktywne i nie da się ich wykasować. Sprawdziłem wstępnie czarne skrzynki pod atrapą, 0 wody ani śniedzi, jedynie był uszkodzony (przycięty) jeden kabel pokrywką, naprawiłem go lecz nic się nie zmieniło.

    Pierwsze moje pytanie to gdzie się w tym aucie znajduje VECU (sterownik pojazdu)? Nie mogę go zlokalizować rozbierając dechę

    Drugie pytanie, gdzie szukać problemu? jakie są krytyczne miejsca instalacji w tego typu pojeździe? Wiązki z kabiny do ramy na załamaniach powierzchownie sprawdziłem i izolacja główna nie jest uszkodzona, lecz nie zakładałem, że tam będzie problem. Myślę, że to bardziej komunikacja modułów silnika, hamulców i tachografu między sterownikiem pojazdu, lecz nie wiem gdzie on jest, całą resztę znalazłem.

  • #2 18 Lip 2012 08:46
    ekka
    Poziom 17  

    Witam
    Powodem są zakłócenia magistrali can, może to być spowodowane uszkodzeniem lub przytarciem któregoś przewodu Can, ale często się w nich zdarza ,że powoduje to któryś z modułów,rok temu miałem przypadek właśnie w Skierniewicach gdzie wyskakiwało około 30 błędów aktywnych w systemach pojazdu ,po wizycie w serwisie stwierdzono iż do wymiany jest główna wiązka oraz kaseta silnika (koszt wiadomo jaki) a głównym powodem uszkodzenia jakie stwierdziłem i usunąłem był zespół licznika i temat zakończyłem.
    Pozdrawiam

  • #3 18 Lip 2012 09:25
    dondahaka
    Poziom 15  

    Rozumiem, sprawdzę dokładnie jeszcze wszystkie kable dla pewności, jeśli nic nie znajdę to chyba jednak serwis. Możesz jeszcze podpowiedzieć gdzie znajdę VECU?

  • #4 18 Lip 2012 19:10
    diablo23248
    Poziom 25  

    W "chińczykach" bardzo często przecierają się wiązki na zgięciach pod kabiną. Zobacz również kostki (chyba brązowa i szara) pod prawym przednim słupkiem. Dostaniesz się do nich po zdjęciu pokrywy przed fotelem pasażera (o ile dobrze pamiętam 6 śrubek) często są zalewane wodą z zatkanych odpływów szyberdachu.

    Powodzenia!

  • #5 18 Lip 2012 20:42
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    dondahaka napisał:
    Rozumiem, sprawdzę dokładnie jeszcze wszystkie kable dla pewności, jeśli nic nie znajdę to chyba jednak serwis. Możesz jeszcze podpowiedzieć gdzie znajdę VECU?

    Mid 144 jest pod centralką bezpieczników, z prawej strony od LCM-u

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson