Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra A - brak mocy na lpg

micdar102 18 Lip 2012 08:15 5285 23
  • #1 18 Lip 2012 08:15
    micdar102
    Poziom 6  

    Witam Serdecznie Wszystkich Zgromadzonych na tym forum :)
    Potrzebuje pomocy bo skończyły mi się pomysły na naprawę mojej Viki. Mianowicie mam instalację LPG II generacji z komputerem KME Bingo-S i reduktorem Tomasetto AT07 140HP, aktuatorem KME, i wielozaworem BRC w butli toroidalnej. Auto to Opel Vectra A 2.0 C20NE . Nie dawno wymieniłem reduktor z Voltran electronic na Tomasetto AT07 ponieważ miałem problemy z mocą (nie chce wchodzić na obroty natomiast na benzynie na 2 biegu jeszcze mieli w miejscu ) i sam reduktor był już stary i miał prawie 100000km przebiegu w moim aucie. Wszyscy gazownicy mówili mi że wadliwy jest reduktor więc go wymieniłem i dalej różnicy nie ma, mało tego okazało się że aktuator (silniczek krokowy) pomimo oscylacji na podłączonym interfejsie na monitorze w rzeczywistości w ogóle nie otwierał się. wymieniłem go na działający ale dalej ten sam efekt czyli ja mu w gaz a on jak za przeproszeniem dorożka wchodzi na obroty. Na kompie pokazuje mi na jałowym za bogatą a na obciążeniu za ubogą mieszankę i regulacja na reduktorze nie pomaga. Pytanie jest takie czy jest możliwość że jakieś sitko na wielozaworze skutecznie blokuje przepływ gazu z butli do reduktora ? Proszę o pomoc i o wyrozumiałość.
    z góry dziękuję
    P.S.
    Przewód miedziany nie jest nigdzie zagnieciony a mikser został przeczyszczony i jest drożny.

  • #2 18 Lip 2012 18:31
    matimon22
    Poziom 25  

    Trzeba sprawdzić sondę i jej odczyty po pierwsze...

  • #3 19 Lip 2012 19:23
    micdar102
    Poziom 6  

    OK a czy nie wystarczy to że po podłączeniu interfejsu do gazu odczyt na benzynie pokazuje że sonda oscyluje w pełnym zakresie a po przełączeniu na gaz na wolnych obrotach jest za bogato a na obciążeniu spada do 0.00V i nic nie idzie ustawić śrubami na reduktorze. Gazownicy powiedzieli że dostaje za mało gazu a sam osobiście obejrzałem miedź i nigdzie nie jest zagnieciona. i z tąd dalej moje pytanie czy np na wielozaworze coś może nie domagać (cewka od elektrozaworu, sitko na przewodzie zasysającym gaz) , ale oczywiście sprawdzę miernikiem sondę czy ma odpowiednią oporność

  • #4 19 Lip 2012 20:26
    kidu22
    Poziom 35  

    micdar102 napisał:
    OK a czy nie wystarczy to że po podłączeniu interfejsu do gazu odczyt na benzynie pokazuje że sonda oscyluje w pełnym zakresie a po przełączeniu na gaz na wolnych obrotach jest za bogato


    Do jakich obrotów jest za bogato?

  • #5 19 Lip 2012 20:59
    micdar102
    Poziom 6  

    na obrotach 850 jest bogato tzn 0,75V a jak biore nauka i przepustnica na 3000rpm to spada do 0,00V i przerywa naukę. Na jutro postaram się nakręcić filmik z pracy sondy na benzynie i na gazie.

  • #6 19 Lip 2012 21:05
    kidu22
    Poziom 35  

    Bogato ma byc do ok 5000obr.

  • #7 19 Lip 2012 21:10
    micdar102
    Poziom 6  

    kolego kidu22 domyślam się bo zanim stary reduktor mi zaniemógł to wszystko było ok i przejeździłem autem ponad 100 000 km bez najmniejszej usterki instalacji a najlepsze jest to że posłuchałem się gaziarzy i wymieniłem reduktor najpierw na taki sam używany a później na zupełnie nowiutki i dalej różnicy nie widze. proponowali mi zdławianie dolotu powietrza tylko do tej pory bez dławika jeździł i było OK.

  • #8 20 Lip 2012 07:35
    matimon22
    Poziom 25  

    Załóż na próbę register zamiast aktuatora, wyreguluj z grubsza i zobacz wtedy...

  • #9 20 Lip 2012 09:11
    Voytu$
    Poziom 19  

    Po drugie koniecznie sprawdź / wymień filtr(y) gazu. Miałem Kiedyś podobny problem i powodem był właśnie zatkany już prawie filtr gazu przy reduktorze.

    Po trzecie upewnij się, że na benzynie wszystko jest w porządku.

    Po czwarte wyreguluj reduktor według instrukcji dostępnych w internecie - patrząc na odczyty w programie do bingo, jeśli będzie problem idź do fachowca. Przy 2 gen. śruba "czułości" (reduktor) u mnie jest dość mocno wkręcona.

    Po piąte - "nauka" w programie do Bingo a później ewentualnie drobne korekty.

    Ale póki co możesz zacząć od sprawdzenia samego reduktora zakładając śrubę. Sprawdź czy dolot masz cały, czy nie poluzowały Ci się opaski gdzieś na nim, czy nie popękał od starości. Oglądnij szczególnie okolice miksera. Szczelny dolot to podstawa w 1 i 2 gen.

  • #10 20 Lip 2012 10:59
    Marek.Bezubik
    Poziom 9  

    Po pierwsze należy sprawdzić czy reduktor jest zasilany gazem tak jak powinien. A następnie cała reszta opisana wyżej.

  • #11 21 Lip 2012 09:02
    micdar102
    Poziom 6  

    Otóż koledzy wczoraj zasiadłem do interfejsu od gazu który elegancko pokazuje pracę sondy nawet na wyłączonej instalacji i niestety ale wszystko wskazuje na to że sonda zrobiła już swoje i nie ma chęci na dalszą współpracę z moim autem tak więc musze kupić drugą. co sądzicie o używce z dobrej vectry lub astry 2.0? u mnie siedzi sonda Bosch na 3 przewody a nowa kosztuje prawie 300zł

  • #12 21 Lip 2012 17:01
    Voytu$
    Poziom 19  

    Używkę za 50 zł na allegro znajdziesz. Wybór należy do Ciebie.

  • #13 21 Lip 2012 20:01
    micdar102
    Poziom 6  

    kupię używke i dam znać co wyszło z tego :)

  • #14 21 Lip 2012 20:52
    Voytu$
    Poziom 19  

    Osobiście też kupowałem na allegro, bo tytany 5V to i zamienników za 100 nie ma tak jak w przypadku 1V. U mnie śmiga pół roku prawie póki co.

    Choć dziwie się, że nie świeci Ci check na benzynie, skoro sonda walnięta...

  • #15 21 Lip 2012 21:40
    micdar102
    Poziom 6  

    kolego Voytu$ zapomniałem dopisać, że jakiś czas temu zapalił mi się check i po chwili zgasł i jak zczytałem błędy to wyskoczył kod 13, czyli sonda. Po resecie kompa nic nie wyskakiwało aż do wczoraj, sprawdziłem sonde i nie oscyluje od ubogiej do bogatej mieszanki i znów na chwile zapalił sie check po czym zgasł ale zauważyłem inną rzecz otóż opitolił mi prawie 10 litrów benzyny a nie zrobiłem nawet 100km to spalanie wychodzi mi 20l/100km benzyny-kapke dużo :) a gdzieś czytałem, że check nie koniecznie się zapala w przypadku problemów z sondą lub zapala sie na chwilę i gaśnie natomiast jak mi kiedyś przepływka zdechła to check się świecił cały czas.

  • #16 25 Lip 2012 16:15
    micdar102
    Poziom 6  

    witam ponownie :)
    zmieniłem sondę i już na oscylatorze pracuje jak trzeba ale z gazem nie udało mi się zrobić porządku dlatego też postanowiłem pojechać do gazowników. jak tylko od nich wrócę to od razu napiszę co było nie tak.

    Dodano po 3 [godziny] 45 [minuty]:

    Bingo !!!!
    okazało się że winnym okazał się być mikser a mianowicie wystarczyło go odrobinę przytkać i od razu auto dostało kopa . elegancko wystroiło się na podpiętym kompie i teraz śmiga aż miło . jednym słowem kupując reduktor innej firmy powinienem był kupić również mikser pasujący do zestawu. temat rozwiązany .

  • #18 25 Lip 2012 21:00
    ociz
    Moderator Samochody

    micdar102 napisał:
    kupując reduktor innej firmy powinienem był kupić również mikser pasujący do zestawu

    Raczej nie powinieneś kupować alaski bo jest dużo za słaba do tego silnika, po za tym nowy możesz regulować i 100 razy a i tak się za chwilę zmieni, dopóki się nie ułoży. Takie uroki tej tandety.

  • #19 25 Lip 2012 22:56
    micdar102
    Poziom 6  

    Voytu$ to znaczy że ograniczył gazownik dopływ powietrza przez co wymusił podanie dostatecznej ilości gazu. Nie jestem specem od takich rzeczy widziałem jak majstrował coś przy krążku w mikserze i pomogło teraz auto jeździ w końcu jak powinno.

    Kolego ociz a gdzie przeczytałeś że ja mam reduktor alaska ?????

  • #20 25 Lip 2012 23:14
    ociz
    Moderator Samochody

    A rzeczywiście arctic nie alaska, ale to i tak bez różnicy. Małe parowniki są do małych silników.

  • #21 26 Lip 2012 00:04
    micdar102
    Poziom 6  

    widze że normalnie einstein z ciebie ociz. nie pisałem tu po to żeby słuchać docinek jakiegoś gbura tylko porad normalnych użytkowników i otrzymałem odpowiedzi od 99% udzielających się w tym temacie ale widzę że w każdym stadzie znajdzie się czarna owieczka która nagle jest mądra jak problem został rozwiązany i do tego chamska. Jak cie przyjacielu boli że założyłem reduktor tomasetto a nie lovato to trudno twój problem. Ludzie jeżdżą na gorszym szmelcu i jakoś żyją . Zostało naprawione temat uważam za zamknięty :)


    Moderowany przez zeimp:

    No cóż, zmuszony jestem zareagować na ten wpis. Jest takie powiedzenie, cyt.: "Mądrej głowie dość na słowie". Szanowny moderator ociz, nie jest jakimś tam sobie chłopczykiem z pierwszej łapanki, to facet, który codziennie praktykuje tą branżę, w której się udziela - czyt. zna się na rzeczy! Tak więc za ten wpis otrzymujesz ode mnie ostrzeżenie, a w razie Twojej frustracji, proszę o kontakt ze mną, z moderatorem ociz-em, lub adminem działu samochodowego.
    Ostrzeżenia udzielam na pdst.:

    Regulamin
    3.1.9. Zabronione jest rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.

  • #22 26 Lip 2012 07:37
    Voytu$
    Poziom 19  

    Myślę, że powinieneś dostać warna od moderatora za swoją kulturę słowa kolego micdar102... Na każdym forum obowiązują podstawowe zasady kultury.

  • #23 26 Lip 2012 10:08
    ociz
    Moderator Samochody

    Z mojej strony nie było żadnych docinek, chyba że w stronę gaziarzy co kupują Tomasetto za grosze w hurtowych ilościach, a potem je zachwalają i wciskają wszystkim po kolei co najmniej 2 razy drożej. Stwierdziłem tylko że ten parownik to nie najlepszy wybór do jakiegokolwiek większego silnika. Szczególnie w tym przypadku gdzie porządna regulacja jest utrudniona przez dużą odległość między silnikiem a mikserem gazu.

  • #24 26 Lip 2012 12:41
    micdar102
    Poziom 6  

    Kolego ociz ja absolutnie do ciebie nic nie mam tylko sformułowałeś swój post w taki sposób a nie inny i ja odebrałem go jako docinkę pod moim adresem. ale jeśli nie masz nic przeciwko to zapomnijmy o całej sprawie:)


    Więc wyjaśniam odnośnie reduktora (parownika) tomasetto AT07 . Wymieniłem go własnoręcznie a kupiłem go właśnie w hurtowni części do instalacji gazowych. moje auto jest już sędziwe stąd ten wybór a nie inny a sam reduktor mam zamontowany jak na zdjęciach Opel Vectra A - brak mocy na lpg

    a co do miksera to gaziarz zdławił go ponieważ dostawał za dużo powietrza a za mało gazu i stąd cały problem z brakiem mocy. teraz nie ma różnicy czy na benzynie czy na gazie i jest ok :D

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME