Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic I - Czujnik na listwie czy regulator na pompie?

18 Lip 2012 17:49 4863 8
  • Poziom 8  
    Witajcie.
    Podłączyłem dziś autko pod kompa i wyszło wahanie na listwie w granicach 20 - 6500 bara. Ponadto korekcja biegu jałowego bez przerwy wskazuje 0 obr/min.
    Co najprawdopodobniej jest przyczyną takich skoków wartości? czy regulator na pompie?czujnik na listwie CR?czy lewe powietrze? EGR odpada - sprawdzony

    Pomiar robiłem u mechanika programem Multi Diag z powodu falowania obrotów w granicach 800-900 obr.min. Inne wartości też są, mam krótki filmik z pomiarów. Wiem, że wartości są skrajne i zmieniają się co sekundę np 20 barów po sekundzie dwóch wskakuje 6500 bara. Ciśnienie w kolektorze zasilania wtryskiwaczy waha się od 190 do 430 barów, wartość zadania obrotów biegu jałowego wskazuje 835 obr, a obroty wahają się od 800 do 900 obr/min, zawór regulacji ciśnienia magistrali pokazuje 23% wydatek paliwa 07,89 mm3/wtrysk

    Proszę o sugestie co do czujnika lub regulatora, który może wywoływać falowanie i takie anormalne wartości.
  • Poziom 35  
    Jakie są granice wachania ciśnienia paliwa? Coś myślę że pompa nie daje na wolnych stabilnego ciśnienia.
  • Poziom 8  
    Tego niestety nie wiem. Wiem tylko , że gdy pompa paliwa pracuje przed zapłonem to słychać w okolicach za rozrządem syczenie tak jakby brał lewe powietrze. Autko odpala normalnie zima lato. Zimą falowanie mu ustało. Teraz gdy się zrobiło ciepło wróciło. W poniedziałek chce oddać go do mechanika na sprawdzenie tych rzeczy, ale wolę się poradzić dodatkowo. Obroty falują jak w traktorze i teraz nie wiem czy mam nieszczelność czy też któryś z czujników ma końcówkę i podaje takie chore wartości ciśnienia na listwie.

    Skoro falują mu obroty jałowego biegu oraz po dodaniu lekko gazu to rozumiem, że jest za słabe ciśnienie (wtryski sprawdzone). Teraz pytanie czy to ciśnienie dawkuje tak nierównomiernie regulator na pompie a czujnik na listwie je tylko odczytuje i podaje takie różnice pomiędzy 20 - a 6500 bara?czy sam czujnik na listwie jest walnięty?

    Bo z tego co rozumiem to jeżeli z pompy paliwa idzie za słabe ciśnienie(powinno być 3,6 bara) to regulator na pompie nie dawkuje prawidłowo bo nie ma czym.
    Z drugiej strony jeżeli pompa paliwa podaje ciśnienie prawidłowe to regulator na pompie szwankuje i dawkuje źle.
    Tylko skąd w tej sytuacji skaczące ciśnienie w listwie?
  • Poziom 35  
    gral8 napisał:
    W poniedziałek chce oddać go do mechanika na sprawdzenie tych rzeczy, ale wolę się poradzić dodatkowo


    We wtorek sie dowiemy czy oddałes do mechanika czy pseudotechnika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    podłączenia dokonałem u gościa zajmującego się Renault. Podłączył programem Multi Diag. Mam też inne wartości tylko ta zachowuje się tak dziwnie. Nie sprawdzałem ciśnienia na pompie wstępnej.
  • Poziom 8  
    Może inaczej zapytam. Czy awaria samego czujnika na listwie może powodować takie wskazania?a jeżeli tak to czy można go wyczyścić?nie chcę zapowietrzyć układu
  • Poziom 42  
    Na każde twoje pytanie można odpowiedzieć i TAK i NIE
    Do Renaulta Clip, wiedza i doświadczenie, obserwacja parametrów, fizyczny pomiar, podmiana elementów czasami nie unikniona, a ty jeździsz od mechanika do "forum" i przekazujesz nam jakieś "wyrwane" parametry....nie uzyskasz satysfakcjonującej cię podpowiedzi....bo się nie da...
    Oddaj do FACHOWCA.......
    Nadchodzi era fachowców, a nie domorosłych "magików"
  • Poziom 8  
    ok masz rację. Zapytałem tylko o czyszczenie czujnika nic więcej- czy nie zapowietrzę układu i czy takie czyszczenie w ogóle ma sens. Resztę i tak załatwię u mechanika i już nie będę zawracał nikomu głowy.

    Dodano po 59 [minuty]:

    Mógłby mi ktoś podać numer seryjny czujnika który jest właściwy dla Renault scenic 1,9 dci 99-03?staram się znaleźć i mam problem