Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4- PO 299 regulacja ciśnienia doładowania

18 Lip 2012 20:56 9677 6
  • Poziom 7  
    Witam.
    Mam pytanko odnośnie swojego auta.
    AUDI A4 2.0 TDI 170KM 2007rok Pompowtrysk.
    Problem polega na tym, że podczas bardziej dynamicznej jazdy, wyprzedzaniu, zaczyna mi migać żółta spirala i samochód przechodzi w tryb awaryjny. max 3000obr/min. Gaszę silnik, odpalam i wszystko ok.
    Po podpięciu pod komputer pokazuje się następujący błąd :
    "" PO 299 REGULACJA CIŚNIENIA DOŁADOWANIA- poniżej zakresu regulacji ""
    jeszcze jedno, nie zawsze ale jak jest zimny nierówno pracuje.
    Jeśli jesteście w stanie mi pomóc i odpowiedzieć z jakim problemem mam do czynienia to będę bardzo wdzięczny.
    Serdecznie dziękuje i pozdrawiam!
  • Poziom 34  
    Zacznij od sprawdzenia przewodów podciśnieniowych w okolicach zaworu n75 i siłownika turbiny.
  • Poziom 7  
    kolega podpowiedział mi że może to być zawór sterowania turbiną.
    widać go z przodu turbiny.
    czy to może być to?
  • Moderator Samochody
    Jaki przebieg auta?

    Bierze olej?

    DPF jest? jeśli tak to w jakim stanie, nie przytkany?

    Jeśli chodzi o sterowanie turbiną, to nie ma tam pojedyńczych zaworów jak w starczych modelach, tylko zespół zaworów, i to jedna puszka z której wychodzi podajrze siedem wężyków, steruje podciśnieniami, kolejną sprawą jest fakt że na gruszce masz czujnik położenia sztangi VTG, i jeśli coś by było nie tak z podciśnieniem, sterownik zgłaszał by błąd innego rodzaju.

    Musisz zrobić logi kanału 003 i 011, a przede wszystkim dobrać się do turbiny i sprawdzić mechanicznie jej stan, czy wirnik nie czepia o muszle, i sprawdzić ciśnienie oleju, bo przy uszkodzeniu pompy oleju pierwsza dostaje turbina.
  • Poziom 7  
    mam aktualnie 175 tys km przebiegu

    od wymiany do wymiany na szczęście nie odnotowuje większego ubytku stanu oleju.

    no niestety posiada ten DPF. Jeśli chodzi o niego to nie wyświetliło mi nigdy jakiegoś komunikatu odnośnie jego wypalania czy już odpukać całkowitego zapchania.
    Miałem taki przypadek w innym aucie. włączył się tryb awaryjny i komputer zdiagnozował ewidentnie zatkany DPF. Po regeneracji i włożeniu znowu było wszytko ok.
    martwi mnie natomiast jeszcze jedna rzecz, nie zawsze ale gdy go po nocy odpalam, potrafią się pojawić te ciemne, śmierdzące spaliny i nierówna praca silnika.
    czy to może być z tym związane?
    na moc auta nie narzekam.
  • Poziom 42  
    Podłącz tester i sprawdż ile ładuje turbo, poszukaj dziur w przewodach dolotowych. ewentualnie podłącz manometr i porównaj rzeczywiste ciśnienie doładowania z tym mierzonym przez sterownik silnika.
  • Moderator Samochody
    Czarny dym po nocy, uszkodzone pompowtryski, i lub ich uszczelnienia.