Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bloker 67 - Sterownik centralki dwa kanały jak podłączyć

20 Lip 2012 07:14 2690 1
  • Poziom 18  
    Witam, zakupiłem właśnie sterownik do centralnego zamka który posiada dwa kanały. Na pilocie jest możliwość zamknięcia samochodu, otwarcia samochodu oraz otwarcia klapy bagażnika. Chciałbym aby działało to w następującej konfiguracji:

    1. OTWARCIE SAMOCHODU - otwiera wszystko lub tylko drzwi (bez bagażnika)
    2. ZAMKNIĘCIE SAMOCHODU - zamyka wszystko
    3. OTWARCIE BAGAŻNIKA - otwiera tylko bagarznik

    Udało mi się uzyskać dostęp do kabli prowadzonych od serwomechanizmu tylnej klapy ( w progu po stronie kierowcy) kable te biegną dalej za deskę rozdzielczą i są połączone równolegle z innymi serwomechanizmami. Jeśli zdejmę z nich izolację i podam naprzemiennie napięcie +12 V to wszystkie drzwi będą się otwierać bądź zamykać. Mam problem jak podłączyć pod to drugi kanał aby działał tak jak opisany wyżej sposób. Jeśli wykonam coś takiego jak na poniższym schemacie:

    Bloker 67 - Sterownik centralki dwa kanały jak podłączyć

    to drzwi będą się otwierać i zamykać prawidłowo ale kiedy nacisnę klapę bagażnika ( co zresztą zrozumiałe ) to otworzę wszystko. Kombinuję jak to zrobić aby po naciśnięciu klapy bagażnika odizolować cały przód. Zaznaczam że nie mogę po prostu odciąć tyłu od reszty bo chcę aby z centralki sygnał zamykania zamykał mi wszystko! Wiem że nie jest to proste ale może ktoś ma na to jakiś patent?

    EDIT. Wymyśliłem coś takiego jak na poniższym schemacie. Powiedzcie czy to ma szanse zadziałać?

    Bloker 67 - Sterownik centralki dwa kanały jak podłączyć
  • Relpol przekaźniki
  • Specjalista - Alarmy Samochodowe
    Bloker 67 - Sterownik centralki dwa kanały jak podłączyć

    zrób tak, normalnie będzie trybić razem wszystko i jak podasz na przekaźnik masę z 2 kanału to otworzy tylko bagażnik reszta zamknięta