Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kilka pytań o kompletację automatyki bramy przesuwnej

20 Lip 2012 08:33 1380 2
  • Poziom 14  
    Witam, jestem na etapie napędu do bramy przesuwnej, przeczytałem sporo na tym forum ale jako że nie jestem elektrykiem (elektronikiem też nie) mam kilka pytań.
    Założenie jest takie że napęd ma być prosty jak drut - 3 piloty i przełącznik typu dzwonkowego, żadnych fotokomórek, jedynie zabezpieczenie przeciążeniowe, brama waży ok 200kg ale pracuje doskonale - ciąg mierzony wagą wędkarską to ok 4 kg żeby ruszyć bramę.
    Mam sprawny silnik z przekładnią ( silnik ok. 220obr.:1 obrót wałka zdawczego) pochodzący z niszczarki do papieru. Zasilany prądem 230V - nie znam pozostałych parametrów bo silnik nie jest opisany ale ma on bardzo dużą siłę - nie ma możliwości ręcznego zatrzymania wałka zdawczego ( sześciokątny pręt).
    Podstawowym pytaniem jest czy taki silnik można użyć do bramy z zastosowaniem gotowych sterowników?
    Przekładnia przy silniku jest złożona z kół uzębionych skośnie ( silnik-koło pośrednie) oraz prosto (koło pośrednie -koło zdawcze) i jest łożyskowana tulejami ślizgowymi. Koło zdawcze jest uszkodzone ale nie jest problemem je dokupić. Oprócz koła pośredniego wszystkie są metalowe.
    Wiem że sporo osób z elektrody robiło napędy - może ktoś podpowie czy opierać się na tym silniku czy szukać czegoś na 12/24V ? Jakie parametry silnika ( moc, przełożenie, kN)
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Poziom 15