Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra/X18XE - Okropnie grzeje się układ wydechowy

Voytu$ 20 Lip 2012 09:24 4550 6
  • #1 20 Lip 2012 09:24
    Voytu$
    Poziom 19  

    Mam taki problem, że układ wydechowy grzeje się okropnie. W dni chłodniejsze czy deszczowe nie ma takiego aż problemu, lecz w pogodne 25 i więcej stopni, okolice ręcznego, skrzyni biegów są gorące.

    Dalej, człowiek chce się schłodzić (nie włączając klimy) nawiewem, niestety nie jest to możliwe, bo w aucie jest wręcz gorąco od wydechu.
    Odnoszę wrażenie, że okropnie nagrzewa się katalizator i tłumik środkowy. Wręcz jak po 40 minutach jazdy w cieplejsze dni jest problem z wrzuceniem 5 biegu. Przypuszczam, że chodzi o rozszerzalność metali pod wpływem temperatury. Nigdy takich problemów na zimnym silniku nie mam, czy codziennej jeździe do pracy. Dopiero po ok. 40 min jazdy.

    Silnik ma założone LPG, od niedawna 2 gen, wcześniej 1. Podejrzewałem zbyt ubogą mieszankę (?) i przez to przegrzewanie się silnika, lecz 2 gen. w tej chwili ustawia na pewno mieszankę taką jaką ma być. Poza tym na benzynie nie widzę większej różnicy.

    O co chodzi? Zatkany katalizator / tłumik? Jak to stwierdzić? A może jakaś niezauważalna nieszczelność plecionki i od spalin gorąco? Sam nie wiem co o tym myśleć. Proszę o sugestie, wymiana całości tłumików i strumienica (na kat mnie nie stać) to koszt ponad 500 zł + wymiana...

    0 6
  • #2 20 Lip 2012 09:27
    kortyleski
    Poziom 40  

    Aluminiowe osłony termiczne jeszcze są czy się poobrywały i ktoś wywalił?

    0
  • #3 20 Lip 2012 09:33
    Voytu$
    Poziom 19  

    Szczególnie na to nie zwróciłem uwagi, może ich nie być ale czy aż tyle one dają?

    Dziury w gazie nie mam, falowania obrotów również, ale silnik wydaje się nieco słaby jak na 115kM, choć trudno mi to stwierdzić bo mam samochód od 7 miesięcy no i jego wiek to już 15 lat z czego 10 na gazie jeździł.

    0
  • #4 20 Lip 2012 11:21
    bartek_j
    Poziom 35  

    A grzeje się cały wydech czy dopiero za katalizatorem ?
    Jeżeli za katalizatorem to możliwe przyczyny:
    1. Niedopala któryś cylinder i mieszanka spala się dopiero w katalizatorze
    2. Zbyt bogata mieszanka

    Jeżeli grzeje się cały wydech, od kolektora, to zbyt uboga mieszanka jest jedną z możliwości.. Ale na gazie wydech zawsze deczko jakby cieplejszy.. ;)

    0
  • #5 20 Lip 2012 11:33
    Voytu$
    Poziom 19  

    re. 1). Istnieje taka możliwość, (nie)stety silnik jaki posiadam X18XE, dobrze radzi sobie nawet przy przebiciach, tak, że prawie ich nie czuć jak w innych autach prosto dało się odczuć. Mechanik zaprzyjaźniony sugerował mi wymianę kabli jak coś tam oglądał. Nie uśmiecha mi się to, bo wymieniałem pół roku temu razem ze świecami... a takie lepsiejsze to bosh za 150-200 :/ Z Janmorów raz na zawsze się wyleczyłem, teraz to nawet nie pamiętam jak się to nazywa ale wyglądały w miarę dobrze.

    re. 2). Wykluczam tą możliwość, lambda sprawna, mieszkanka jest ładnie regulowana zarówno na LPG jak i benzynie.

    Zły skład mieszanki jest ostatnią rzeczą jaką podejrzewam. Może być minimalna dziurka na plecionce między katem i środkowym. Generalnie to właśnie one okropnie się grzeją, z tyłu jest raczej w normie.
    Szukałem ekranów na alledrogo ale nie znalazłem, może w ogóle w tym aucie nie było? :)

    Takie deczko to nie jest, mam w aucie aż ciepło od tego wydechu... Kiedyś dawno temu miałem coś takiego w jednym z aut, ale chyba była to jednorazowa trasa i później jakoś ustąpiło. Choć w tamtym aucie (nexia) wymieniałem też cały wydech bo przerdzewiał i po prostu nie pamiętam związku.

    Kable sobie wymienię, może w najbliższym czasie, choć objawów przebicia nie mam. Może ma ktoś pomysł jak sprawdzić czy coś nie jest zatkane ? A jeśli jest to co?

    0
  • #6 20 Lip 2012 17:41
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    Masz znajomego strażaka? Dysponują pirometrami. Katalizator lub kolektor nagrzewa się do czerwoności ?

    0
  • #7 20 Lip 2012 18:09
    Voytu$
    Poziom 19  

    Niestety nie mam dostępu do pirometru, zastanawiałem się nad kupnem (50 zł), ale i tak pirometr nie da mi odpowiedzi innej poza temperaturą. Jeśli kat będzie przegrzany, udzieli się tłumikowi środkowemu i na odwrót, metal szybko przewodzi ciepło.

    Czerwoności nie widziałem, a w pod wajchą ręcznego mam po godzinnej jeździe naprawdę dobrze ciepło i zaczyna się problem z 5 biegiem.. Temperatura silnika w normie ok. 90 stopni, chłodnica pracuje.. Jak kupiłem samochód problem od początku nie występował bo po pierwsze był listopad i było zimno, i uwalony był termostat (cały czas otwarty) i silnik rzadko kiedy miał 80 stopni..

    Termostat wymieniłem gdzieś w marcu lub kwietniu a pierwsze przegrzewanie odczułem na początku maja.. jak zaczęły się upały.

    UPDATE: Wyciąłem kata, wymieniłem tłumik środkowy, nie pomogło :(

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo