Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 2.0HDI 136KM - dziwne zachowanie turbo

Marcin_po2 20 Lip 2012 11:31 4781 13
  • #1 20 Lip 2012 11:31
    Marcin_po2
    Poziom 7  

    Mam Peugeota 307sw 136km z 2005r. I nietypowy problem. Turbo w aucie czuć dopiero od 2500... obrotów. ;/ przez pewien czas paliła mi sie pomarańczowa kontrolka (z piorunem w środku). Po jakims czasie kontrolka zgasła, ale problem pozostał. Chodzi o to, że jak energicznie zaczne przyspieszać (powiedzmy od 1500obrotów) to przy 3000obrotów jest lekki zamuł, zawahanie. i przy 4tys. jest to samo. Problem ten nie wystepuje gdy wkrecam samochod na obroty stopniowo. Jak myślicie co to może być, i od czego najlepiej zacząć szukać usterki. Z góry dzieki za odp. pozdrawiam ;)

    0 13
  • #2 20 Lip 2012 12:25
    kortyleski
    Poziom 41  

    Od rzetelnej diagnostyki.

    0
  • #3 20 Lip 2012 13:16
    Marcin_po2
    Poziom 7  

    Byłem w ASO nie wiedzą, komputer nic nie wykazał. Byłem u elektryka powiedział mi żebym wymienił czujnik położenia turbosprężarki ale to i tak może czasem nie pomóc bo jest jeszcze milion innych możliwosci.... ;( pytam bo może ktoś już miał taki sam przypadek.

    0
  • #4 20 Lip 2012 15:27
    kybernetes
    Poziom 39  

    Marcin_po2 napisał:
    Byłem u elektryka powiedział mi żebym wymienił czujnik położenia turbosprężarki ale to i tak może czasem nie pomóc bo jest jeszcze milion innych możliwosci....

    Marcin_po2 napisał:
    pytam bo może ktoś już miał taki sam przypadek.

    Elektryk powiedział że jest "milion możliwości" a ty pytasz o taki sam przypadek - nie wyczuwasz tu jakiejś sprzeczności logicznej? Skoro usterkę może wywołać wiele przyczyn to co ci da jeśli ktoś miał podobną i wymiana jakiejś części mu pomogła? Nic ci nie da. Chcesz wymieniać po kolei póki nie trafisz na uszkodzoną część?
    Nie szukaj na ślepo tylko oddaj auto do diagnostyki aby poznać co tę usterkę wywołuję i zlikwidować jej konkretna przyczynę.

    0
  • #5 20 Lip 2012 16:00
    Marcin_po2
    Poziom 7  

    Chodzi mi o to, czy przypadkiem ktoś nie miał identycznego problemu ! Jeżeli znalazłby sie ktos taki to prosze o odpowiedz czy rzeczywiście moze to byc ten dziadowski czujnik ;( czy przyczyny szukać gdzie indziej...

    0
  • #6 20 Lip 2012 16:28
    kortyleski
    Poziom 41  

    Ja na tej turbinie żadnego czujnika położenia nie widziałem... Napisałem o rzetelnej diagnostyce a nie odczytaniu i skasowaniu błędów przez byle wymieniacza części

    0
  • #7 21 Lip 2012 22:47
    Marcin_po2
    Poziom 7  

    Pisząc ASO myślałem o rzetelnej diagnostyce...

    0
  • #8 21 Lip 2012 23:02
    robokop
    Moderator Samochody

    ASO czego to było? Skuterów Kingway? Masz tyle pieniędzy, żeby kierując się radami tych "co mieli podobną usterkę" wymieniać po kolei drogie elementy układu sterowania silnika CRD?

    0
  • Pomocny post
    #9 22 Lip 2012 08:58
    gacopiesz
    Poziom 18  

    sprawdzić informacje z czujnika położenia zmiennej geometrii oraz działanie egr podczas jazdy

    0
  • #10 22 Lip 2012 19:05
    Marcin_po2
    Poziom 7  

    Sprawdziłem EGR - odłączyłem go, auto przestało szarpać w zakresie 1800-2000obrotów. Ale mocy i tak brak. Umówię sie u mechanika, niech looknie na tą geometrię łopatek...

    0
  • #11 22 Lip 2012 19:45
    gacopiesz
    Poziom 18  

    przy wymianie na nowy egr dodatkowo musisz wgrać nowy soft do sterownika wtrysku

    0
  • #12 22 Lip 2012 20:45
    Marcin_po2
    Poziom 7  

    Jak wgram nowego softa bedzie lepiej ?

    0
  • #13 22 Lip 2012 21:15
    gacopiesz
    Poziom 18  

    nie - zwracam uwagę co byś to uczynił przy ewentualnej wymianie starego EGRa na nowy EGR

    0
  • #14 22 Lip 2012 21:21
    Marcin_po2
    Poziom 7  

    sorry jestem tak zakręcony że nie wiem co czytam ;D dzieki.

    0