Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dostęp do konfiguracji routera i sieci

21 Jul 2012 02:33 2201 18
  • Level 9  
    Witam. Mam taki problem - potrzebuję IP, z którego mogę się dostać do ustawień routera i sieci, tylko, że przywrócenie ustawień fabrycznych nie działa. Ponoć firma przy montażu internetu, zmieniła ip do konfiguracji routera w sieci i niestety nie podano mi go. Nie mam pojęcia, jak je odnaleźć w komputerze (próbowałem 192.168.0.1 , 192.168.1.1) Próbowałem również adresu Ipv4 192.168.1.193. Żaden nie działa - istnieje ogromna możliwość kombinacji, dlatego nawet nie próbuję strzelać, a nie mam czasu zabardzo na umówienie się z technikiem z firmy...

    Z góry dziękuje za odpowiedź
  • Helpful post
    Level 15  
    Polecenie systemowe: ipconfig -all, wydane z konsoli systemu Windows zwróci Ci informację na temat Twojego obecnego adresu IP, na temat adresu IP bramy domyślnej i kilka innych informacji...
    Adres IP bramy jest jednocześnie poszukiwanym adresem Twojego routera.
    Ale nawet gdybyś musiał poszukać go "na piechotę", to zwróć uwagę na swoje IP, oraz maskę sieci, np: 255.255.255.0 Taka maska sieci informuje Cię, że w całej sieci tylko ostatni człon adresu IP ulega zmianie, a pierwsze trzy pozostają stałe. Dla Ciebie to oznacza, że do ewentualnego przeszukania masz tylko 255 różnych adresów IP. Wpisanie ich po kolei w przeglądarce i sprawdzenie zamie Ci nie więcej niż godzinę czasu. Zwłaszcza, że kilka już sprawdziłeś :)
    Zresztą, kto wie czy w Twojej sieci ostatni człon maski nie ma wyższej wartości, a zatem ilość adresów do przeszukania byłaby znacznie mniejsza.
    Konsolę systemową uruchomisz wybierając z Menu "Start" polecenie "Uruchom...". W pasku tekstowym okienka Uruchamianie wpisz: cmd, a w nowootwartym okienku konsoli wpisz polecenie: ipconfig -all

    P.S.
    Ciekawe jak moderator będzie moderował swój własny post, który spokojnie można "podciągnąć" pod co najmniej dwa punkty regulaminu, które narusza swoim poprzedzającym ten wpisem:
    Quote:
    Zacznijmy od tego ze dopuki nie podasz typu routera moge wrozyc z fusow.

    "3.1. Zabronione jest w szczególności:
    3.1.13. Publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.
    3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji."

    Moderated By WojtasJD:

    Jakiego moderatora masz na myśli?
    Sam też troszkę naruszyłeś zasady pisowni... :wink:

  • Moderator of Networks, Internet
    Jak i po czym masz dostarczony ten internet? Jaki masz sprzęt router-owy?
    Daj screen-a z komendy ipconfig /all
  • Level 9  
    Witam.

    Dziękuje za odpowiedzi - oto screen z komendy ipconfig -all

    Dostęp do konfiguracji routera i sieci

    To tak na szybko, bo trochę czasu mi brakuje, ale jeszcze dziś się odezwę.
  • Moderator of Networks, Internet
    Wygląda że adres bramy czyli routera to 192.168.1.1, nie napisałeś jak masz dostarczony internet?
  • Level 9  
    Jeśli dobrze rozumiem pytanie - jest to radiówka.

    #Edit
    Dostałem właśnie odpowiedź od dostawcy internetu, że ip to 192.168.1.254 - które mi nie działa...
  • Helpful post
    Moderator of Networks, Internet
    Pytanie zasadnicze jaki kabel(RJ45 czy RP-SMA) i/lub router w mieszkaniu?
  • Level 9  
    Kabel RJ-45, router jest w domu (tylko moja rodzina z niego korzysta)
  • Helpful post
    Moderator of Networks, Internet
    Może jeszcze model?
    Adresem powinien być 192.168.1.1, jeżeli nie działa logowanie to zrób reset do ustawień fabrycznych i ponowna konfiguracja.
  • Level 9  
    Netgear DGN2000.
    Co do ustawień fabrycznych - już próbowałem - na routerze dwoma przyciskami go resetowałem i mimo to ani ip domyślne, ani to które mi podała firma - nie działa.
  • Helpful post
    Moderator of Networks, Internet
    Dabczynski wrote:
    Netgear DGN2000.

    To router ADSL więc to jest pierwszy problem.
    Odłącz kabel od dostawcy, zrób reset prądowy routera i wtedy spróbuj się zalogować. Zrób wtedy screen-a z ipconfig /all i daj na forum.
  • Level 9  
    Dostęp do konfiguracji routera i sieci

    Po prawej ipconfig -all po resecie.

    Próbowałem się zalogować pod ip następującymi:
    192.168.0.1
    192.168.1.1
    192.168.1.193 (Ipv4)
    192.168.1.254 (te, które podała mi firma)

    i ni c***a nie chce działać :cry: ...

    #Edit
    czekaj, spróbuję jeszcze raz wszystko - wszystko poodłączam.
  • Moderator of Networks, Internet
    Dabczynski wrote:
    Po prawej ipconfig -all po resecie.

    Miałeś odłączony kabel od dostawcy? Tylko sam router.
  • Level 9  
    Dostęp do konfiguracji routera i sieci

    Łączę się do sieci laptopem przez wi-fi . Odłączyłem kabel RJ-45 od routera, skrzyneczkę od prądu od internetu - wychodzą od niej kable właśnie RJ-45 do routera, oraz POE do antenki, która stoi na dachu. (wszystkie te kable poodłączałem)

    #muszę się zwinąć na jakąś godzinkę - jak wrócę, odrazu dam znać.
  • Helpful post
    Moderator of Networks, Internet
    Zrób reset routera do ustawień fabrycznych:

    "Korzystanie z przycisku przywracania ustawień fabrycznych
    w celu zresetowania routera
    Aby przywrócić fabryczne ustawienia konfiguracji bez znajomości hasła administracyjnego lub
    adresu IP, należy nacisnąć przycisk przywracania ustawień fabrycznych, który znajduje się na
    spodzie routera, zgodnie z poniższą procedurą.
    1. Naciśnij i przytrzymaj przycisk przywracania ustawień fabrycznych, aż wskaźnik LED
    zasilania zacznie migać światłem czerwonym (ok. 6 s).
    2. Zwolnij przycisk przywracania ustawień fabrycznych i poczekaj na ponowne uruchomienie
    routera. Wskaźnik LED zasilania mignie trzykrotnie w kolorze czerwonym, a następnie
    zmieni kolor na zielony, gdy domyślne ustawienia konfiguracji zostaną przywrócone."
  • Level 9  
    Zrobiłem tak jak w instrukcji podanej przez Ciebie i nadal nic. Jutro wezwę techników z firmy.

    Mimo wszystko, wielkie podziękowania za pomoc. Wielki plus dla Ciebie :)
  • Moderator of Networks, Internet
    Jak łączysz się z routerem, użyj do tego kabla. Router musi być odpowiednio skonfigurowany.
  • Level 9  
    Dalej nic, zresetowałęm ustawienia, podłączyłem sie do routera przez kabel i mimo wszystko dalej mam związane ręce, że tak powiem... Szczerze to nie wiem, jakim cudem to nie chce działać...