Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic 1,5 - ciężko pali/szarpie

21 Lip 2012 16:13 4504 16
  • Poziom 21  
    Witam, posiadam od niedawna Honde civic 1,5 90 konną 16V. Rocznik 93. Przerobiona na gaz LPG (zwykły, nie sekwencyjny)

    Problemy są dwa podejrzewam, że mogą się łączyć.

    1. Auto na zimnym silniku jedzie bez problemowo - tak jak ma być, lecz gdy silnik złapie już temperaturę, zaczyna szarpać całym samochodem przy dokładaniu gazy na każdym biegu. Po prostu jak by przerywała. Mowa tutaj cały czas o jeździe na gazie.

    2. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce, zapalają się kontrolki, gdy chcę zapalić wszystko przygasa wręcz gaśnie( łącznie z światełkiem w suficie zegarem itd..) i w tym momencie zamiast kręcić rozrusznikiem usłysze tylko małe "pyknięcie" z przodu pod maską a rozrusznik nie odzywa się. Muszę cofnąć kluczyk i znów ta sama sytuacja, dopiero za 3-4 razem po przekręceniu kluczyka zapala normalnie.

    Żeby wyprzedzić nie potrzebne posty i przemyślenia napisze co już zrobiłem:

    - świece i kable
    - kopułka aparatu zapłonowego
    - palec aparatu zapłonowego
    - filterek od gazu
    - filtr powietrza
    - filtr paliwa

    Rzecz jasna wszystkie części wymienione na nowe.

    - zapłon ustawiony maksymalnie w stronę chłodnicy auta (gdy go cofnę szarpie jeszcze bardziej)
    - sprawdzałem również połączenia masy w aucie, wszędzie gdzie znalazłem kabel połączony z karoserią lub ramą samochodu odkręciłem przeczyściłem papierem ściernym - klemy akumulatora również.

    Nie mam już pomysłów, w poniedziałek mam zamiar wymienić cewkę aparatu zapłonowego, oraz nurtuje mnie pytanie czy możliwe, że auto szarpie tak przez przestawiony rozrząd?

    Mam nadzieję że macie jakieś pomysły. Proszę o pomoc bez zbędnych nerwów i wulgarności.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Sprawdź styki w automacie rozrusznika są wymienne i czasami się wypalają. Zanim weźmiesz się za automat pomierz napięcie na akumulatorze w chwili gdy "stuka" jeżeli to styki to nie będzie zauważalnego spadku..
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    "- zapłon ustawiony maksymalnie w stronę chłodnicy auta (gdy go cofnę szarpie jeszcze bardziej) "


    Po tym wnioskuję że masz przestawiony rozrząd o ząb, aparat powinien być mniejwiecej na środku ustawiony.
  • Poziom 21  
    Doktorr napisał:
    Sprawdź styki w automacie rozrusznika są wymienne i czasami się wypalają. Zanim weźmiesz się za automat pomierz napięcie na akumulatorze w chwili gdy "stuka" jeżeli to styki to nie będzie zauważalnego spadku..



    Czyli mam rozumieć że jeżeli styki w automacie mam wypalone to nie będzie zauważalnego spadku przy pomiarze napięcia a jeżeli są dobre to będzie?

    Z rozrządem tak właśnie podejrzewałem, że może być ząbek przestawiony.

    Jeżeli macie jeszcze jakieś pomysły proszę pisać. Wszystko sprawdzę.
  • Poziom 21  
    Nie było wyraźnego spadku napięcia na akumulatorze przy przekręceniu kluczyka (maks 1,5V) tak więc zabieram się za wyciąganie rozrusznika.

    Dodatkowe pytanie, czy wymiana cewki zapłonowej oraz przestawienie rozrządu o ten jeden ząbek tak jak być powinien, może zmienić cokolwiek w tym całym "szarpaniu" samochodu?
  • Poziom 21  
    Po wymianie rozrusznika problem jest ten sam;/ nadal "pstryka". Macie jakieś pomysły?
  • Poziom 34  
    Masa na silniku dobra? Na krótko rozrusznik działa?
  • Poziom 21  
    Mój bład problemem był rozrusznik ale i też akumulator. Po wymianie akumulatora kręci normalnie, jednak nie rozwiązałem jeszcze problemu szarpania.
    Pisaliście o przestawieniu rozrządu, jednak skoro byłaby to wina rozrządu jak miałoby się to do tego że na zimnym silniku autko chodzi bez problemu? Nie szarpie ani troszkę, dopiero po złapaniu odpowiedniej temperatury silnika szarpie jak zły.
  • Poziom 11  
    no dobra, piszesz że sprawdzasz na gazie i że szarpie, a jak auto jeździ na benzynie? bo jeśli na pb też te same objawy to może sonda, cewka jak się nagrzeje to rozłącza, no i ten rozrząd coś nie tak ustawiony.
  • Poziom 21  
    Na benzynie nie szarpie jedzie jak powinno.
  • Poziom 34  
    No to chyba jasne jak słońce ,że trzeba to było napisać na wstępie. Jechać do warsztatu co dysponuje analizatorem spalin i wyregulować instalację, albo wymienić uszkodzone elementy.
  • Poziom 21  
    "Mowa tutaj cały czas o jeździe na gazie" Napisałem to w pierwszym poście.
    Tylko co ja mam uważać za "uszkodzone" skoro większość elementów odpowiadających za nieprawidłową jazdę na gazie została wymieniona na nowe co też już pisałem. Samochód na zimnym silniku i oczywiście na gazie jedzie tak jak powinien - bez problemowo. Szarpanie zaczyna się dopiero po rozgrzaniu silnika. Więc wnioskuję, że do wymiany jest element który zmienia swe właściwości pod wpływem ciepła. Ale nie jestem aż tak obeznany w temacie silników żebym sam wiedział gdzie leży problem.
  • Poziom 34  
    Rozumiem że II Gen co może być w takim systemie do wymiany: centrala, silnik krokowy, reduktor. Najbardziej prawdopodobną usterką jest uszkodzenie reduktora ( stara twarda przepona) Z pierwszego postu wynika że jedyne co wymieniłeś to filterek gazu (niesprawność pozostałych elementów była by widoczna również na benzynie)
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    tylko że reduktor jak ma twarde membrany to z reguły zimny silnik ma problem bo go zalewa gazem, wtedy śmierdzi nieprzepalonym gazem z tyłu. W miarę rozgrzewania membrany robią się elastyczne i silnik zaczyna chodzić poprawnie... a tu problem jest odwrotny, a może tłoczek w elektrozaworze sie blokuje i wtedy ma mało gazu i szarpie.
  • Poziom 21  
    Z w/w membraną też już jest problem bo tak jak piszesz gazem śmierdzi po zgaszeniu silnika. Ale znajomy który zajmuje się zakładaniem gazu mówi że jeszcze chwile mogę na tym pojeździć nie ma tragedii.
    Myślę że wymiana cewki może mieć tutaj jakieś znaczenie. Bo przecie pod wpływem ciepła zmienia swoje właściwości.
  • Poziom 21  
    ROZWIĄZANIE PROBLEMU:

    Po długich a ciężkich Honda wreszcie przestała szarpać. Nie wiem co dokładnie było przyczyną ale problem rozwiązał się po 3 operacjach..
    1. Wymiana akumulatora
    2. W rurze dolotowej, która leci od filtra powietrza jest klapka która się otwiera pod wpływem siły powietrza zasysającego do silnika. Klapka ta była "zacięta" w jednej pozycji a powinna się ruszać (otwierać i zamykać) - rozruszałem ją posmarowałem zawiaski by lekko chodziła i problem szarpania znikł jednak lekkie szarpanie było jeszcze odczuwalne.
    3. Wymiana cewki zapłonowej rozwiązała sprawę do końca.

    Mam nadzieję, że pomoże to przyszłym osobom z tym samym problemem.

    Dziękuję wszystkim za pomoc.