Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scania r380 euro4 - Jak zaślepić EGR

21 Lip 2012 16:49 8204 11
  • Poziom 10  
    Posiadam takie auto 2007r. Na łączeniu chłodnicy EGR jest nieszczelność (widoczne nagromadzenie sadzy). Auto pali prawie 40 l na 100 km . Mam pytanie czy ta nieszczelność może znacznie wpłynąć na zużycie? Z tego co wiem można zaślepić układ EGR jeśli ktoś wie jak lub to robił proszę o poradę mianowicie w którym miejscu i co zaślepić ;)
  • Poziom 38  
    Blachą stalową 1 mm przy turbinie i przy wejściu do kolektora ssącego-
    tam trzeba wywalić wewnętrzne kolanko mieszalnika, oring zapewni uszczelnienie styku blachy.
    Wykręć też czujnik doładowania i wyczyść go, nawet podmnień na inny na próbę (ja potrafię go sprawdzić miernikiem)- będzie prawdopodobnie cały zabity bryłą skoksowanej sadzy.
    Po zaślepieniu EGR, prawdopodobnie za rok, 2 przegnije ci wewnątrz chłodnica spalin, ale ją też łatwo się zaślepia.
    Auto z 2005 r. jeździ bez problemu i gromadzi informacje o wyłączeniu EGR- nie wpływa to na nic, ale warto raz w roku skasować błędy.
    Nie wiem jak z późniejszych lat.
  • Poziom 29  
    witam z koniem z 2007 roku może być tak że włączy ograniczenie mocy.Warto by wyłączyć to ograniczenie w sopsie,wtedy zachowywać się będzie jak ta z 2005r u kolegi kwantora.
  • Poziom 10  
    A czy w waszym przypadku spadło zużycie po zaślepieniu ?
  • Poziom 38  
    W moim spadło, bo wzrosła efektywność doładowania- przybyło mocy.
    Raz, że spaliny w pełni napedzały turbinę, a 2, to ciśnienie w dolocie nie uciekało przez te wypracowane połączenia od tyłu.
  • Poziom 10  
    za jakiś czas dam znać czy pomogło
    ;)
  • Poziom 9  
    witam miałem podobny problem z R-ką 420 KM spalanie wahało się na poziomie 34 l /100 km gdzie inne 420 paliły 29-32, też pomyślałem sobie że może pomoże zaślepienie EGR bo czyste powietrze do spalania itp,idt no niestety nie przyniosło to większych rezultatów dopiero po czyszczeniu filtra DPF został osiągnięty cel w postaci niższego spalania na poziomie 30-31 l/100 km,braku dymienia (bo z tym też był problem) oraz przyrostu mocy.
  • Poziom 38  
    pylekd napisał:
    witam miałem podobny problem z R-ką 420 KM spalanie wahało się na poziomie 34 l /100 km gdzie inne 420 paliły 29-32, też pomyślałem sobie że może pomoże zaślepienie EGR bo czyste powietrze do spalania itp,idt no niestety nie przyniosło to większych rezultatów dopiero po czyszczeniu filtra DPF został osiągnięty cel w postaci niższego spalania na poziomie 30-31 l/100 km,braku dymienia (bo z tym też był problem) oraz przyrostu mocy.

    Z którego roku?
    W euro4 2005 z EGR nie ma DPF, albo nie wiem o tym o tym.
    W naszej stajni są 3 szt i jedna ma tylko 1 tłumik (mega) i krótką rórę, pozostałe drugi tłumik, ale jest to tłumik absorbcyjny i jak popatrzę na wlot, to widzę wylot. :D
  • Poziom 9  
    jeśli ktoś zaślepiał EGR i wgrywał nowy program i jest zadowolony z usług firmy/osoby która mu to robiła to proszę o jakiś namiar na tą firmę/osobę.
  • Poziom 38  
    Poszukaj w internecie ;chip tuning truck. Zaślepianie przynosi efekt częściowy i jest to takie drutowanie, silnik mimo wszystko z działajacym zaworem spala mniej, ale warunkiem jest 100% szczelność wszystkich połączeń. Dzieje się tak dlatego, że do bilansu mocy jest liczone ciśnienie spalin na turbiny, które jest wyższe, gdy działa układ. Temperatura spalin wzrasta o 600st.
    Warto tez wytrenować sposób jazdy po wzniesieniach, gdy wchodzi w grę sekwencyjne redukowanie biegów, to dbać o moment obrotowy 1700/min redukcję już przy 1400 obr. Nie mulenie. Na wzniesieniu nie rozpędzać silnikiem, poczekać, masa tego dokona sama. Uzyskasz te 2 litry do setki:)

    Aby sprawdzić dokładnie nieszczelności, zamknij ręcznie górala i zapal silnik.
  • Poziom 9  
    dzięki za odpowiedz. ale
    EGR-a odstawiam na pozniej pownieważ mam inny problem ze scanią. auto pod obciążeniem nie chce jechać i przy kapca na czarno, po wpięciu komputera pokazuje jeden błąd sinika "134" nie właściwe ciśnienie paliwa. mogę dodać ze błąd wyskoczy tylko na załadowanym samochodzie gdy jadzie na pusto wszystko chodzi ładnie, mogę dodać ze auto pali na dotyk zimnie czy ciepłe. proszę o pomoc
  • Poziom 38  
    Zmierz to ciśnienie, na obudowie filtra. Ma być ok 16bar. Bywa, że zawiesza się zaworek w listwie zasilającej, lub na obydowie filtra.

    Coś mi tu nie pasuje, przykopcanie na czarno powinno skutkowac dużą mocą.. chyba, że szwankuje sterowanie kątami i dawki na wskutek nieodpowiedniego cisnienia paliwa, które właśnie tym steruje.