Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Clarion CDC 634 - "CDAC ERROR 2" i brak pamięci

songotenssj 22 Lip 2012 11:54 1591 9
  • #1 22 Lip 2012 11:54
    songotenssj
    Poziom 8  

    Witam

    Panowie znawcy w dziedzinie CA :)

    Na radyjku (Clarion DRX9375R) po przekreceniu kluczyka w stacyjce (Opel Vectra B) pojawia sie napis "CDAC ERROR 2" co oznacza, ze jest to jakis problem z ejectem w zmieniarce (Clarion CDC 634) i teraz zeby wszystko wrocilo do normy musze dwukrotnie wcisnac przycisk "eject" w zmieniarce. Za pierwszym razem plyta prawdopodobnie wraca do magazynku, a za drugim go wypluwa, wciskam magazynek spowrotem i juz wszystko jest w normie. Dlaczego tak sie dzieje??

    Druga sprawa: zmieniarka nie utrzymuje pamieci, po kazdym dluzszym postoju startuje od nowa ladujac wszystkie plyty i zaczynajac od pierwszego utworu na pierwszej plycie. Dlaczego??

    pozdrawiam i prosze o pomoc

    0 9
  • #2 22 Lip 2012 12:25
    powalla
    Moderator CarAudio

    Masz możliwość podmiany kabla? Jeśli nie, to przejrzyj go , bo może się uszkodził jakiś pin .

    0
  • #3 22 Lip 2012 20:04
    songotenssj
    Poziom 8  

    Wade kabla raczej bym wykluczyl, bo podpialem inna zmieniarke cdc 605 i wszystko bylo ok. Niedosc, ze ekspresowo wczytala wszystkie plyty to jeszcze zaczela grac dokladnie od tego momentu, w ktorym zostala zdemontowana z innego auta ale kabel przemierze. Jest jakas rozpiska pinow w gniezdzie od zmieniarki. Moze gdzies napiecie nie dochodzi, nie ma podtrzymania pamieci i ta kazdorazowo sie kasuje?

    0
  • #4 22 Lip 2012 20:45
    powalla
    Moderator CarAudio

    Właśnie chodziło mi o chwilowe braki zasilania spowodowane np. dyndającym kabelkiem . Nie mogłem wiedzieć że testowałeś inną zmieniarkę ;)
    Stąd wniosek że trzeba przejrzeć płytę drukowaną zmieniarki (zimne luty) i gniazdo przyłączeniowe.

    0
  • #5 22 Lip 2012 20:57
    songotenssj
    Poziom 8  

    tak tak przepraszam, zapomnialem o tym napisac :D

    ale prawdopodonie mam rozwiazanie :) jutro sie przekonam czy to prawda
    Niemcy wpadli na wspanialy pomysl, zeby w swoich kostkach ISO zamienic plusy miejscami ;) stad brak stalego napiecia i zerujaca sie pamiec ;p moze komus sie kiedys przyda ten watek :)

    0
  • #6 22 Lip 2012 21:03
    powalla
    Moderator CarAudio

    W radiu? Tylko wtedy ta druga zmieniarka by też gubiła pamięć ;)
    Co do kabli , to wiesz Opel i auta z grupy VW dziwnie pojmują normę isso dla tej kostki , bo niby norma obowiązuje wszystkich , a kabelki "plus po stacyjce" i "stały plus" są zamienione ...w sumie dobrze że nie wpadli na pomysł zamiany plusa z minusem ;)

    0
  • #7 23 Lip 2012 10:03
    songotenssj
    Poziom 8  

    tez o tym pomyslalem, ale calkiem mozliwe, ze w momencie podlaczenia mialem przekrecony kluczyk w stacyjce, nie pamietam ;p choc gdyby sie zastanowic to samo wypiecie zmieniarki rowniez powinno skutkowac utrata pamieci... chyba, ze w krotkich odstepach czasowych nie ma to znaczenia?

    dokladnie, na szczescie sa na tym swiecie madrzy ludzie, ktorzy wiedza o tym i dziela sie ta wiedza z innymi :p

    Posluchaj, skorzystam z okazji, bo jestes fachowcem. Zmontowalem sobie CA. Pociagnalem plusa z aku wzmacniacza o przekroju chyba 20mm^2 w oplocie (5 m), mase (1 m) wpialem do karoserii (w tym miejscu kancowka jak i blacha dokladnie zeszlifowane), do radyjka pociagniete drugim progiem kable sygnalowe potrojnie ekranowane z koncowkami nakamichi... i piszczy w glosnikach przy zalaczeniu swiatel, gdy uruchomie nawiew tez sa jakies zaklocenia. Ogolnie elektryka sieje. Jak to zniwelowac??

    0
  • #8 23 Lip 2012 11:17
    powalla
    Moderator CarAudio

    Drugim progiem , tzn. którym? Może tym z ori wiązką ? ;)

    Najpierw zobacz czy radio nie ma spalonej masy na RCA , potem , czy przy wzmacniaczu na kablu RCA również jest masa , czy wzmacniacz ma masę n RCA , no i jeśli tu jest OK , to wyciągnij ten kabel RCA i puść go na próbę (po wierzchu , czyli po dywaniku) drugim progiem lub tunelem środkiem . Może się okazać iż tym progiem z RCA idzie kabelek do pompy paliwowej ? Mamy cały temat o tym > https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=432544&sid=9c91d516359474201cf75a269dbde0d2

    0
  • #9 25 Lip 2012 17:03
    songotenssj
    Poziom 8  

    zabieram sie do lektury i odpowiadam na to na co juz znam odpowiedz

    generalnie w obu progach ida "jakies" wiazki

    w lewym, w ktorym puscilem kabel zasilajacy oryginalna wiazka idzie az do bagaznika, wiec pewnie o to Ci chodzi (pompa)

    kable sygnalowe ida prawym, a wiazka konczy sie najpierw czesciowo (odbijajac pod fotel pasazera i calkowicie, idac w gore po slupku (pewnie do oswietlenia)

    dalej jest pustka, tylko sygnalowe + remote

    Tunel srodkowy musze odpuscic, bo zdaje sie nie ma przejscia do bagaznika, a przynajmniej ja go nie widze. Srodkiem nie ida tez zadne wiazki. Szperalem troche po forum Vectry i ludzie instalacje pociagneli podobnie do mnie.

    Swist z alternatora wyeliminowalem wymieniajac kable sygnalowe na lepsze, ale jednostajny pisk przy zalaczeniu swiatel pozostal. Polaczylem mase obudowy wzmacniacza z masa obudowy radia - tez nic. Puscilem kabel luzem - dalej ten sam pisk.

    Moze minus z Aku pociagnac?

    Dzis sasiad powiedzial pewna ciekawostke - wpinajac sie do akumulatora instalacja CA jest narazona na duze skoki napiec, wiec wpial sie tam gdzie napiecie najmniej sie wacha - do plusa z puszki z bezpiecznikami i problem z glowy :) nie wiem czy o tym, slyszales? a jest to gosc, ktory zeby zjadl na systemach CA, alarmach i ogolnie tematyce samochodow. Jak nie sprobuje to sie nie przekonam ;p

    Popraw pisownię!

    A tego szpenia omijaj szerokim łukiem.

    0
  • #10 25 Lip 2012 17:19
    powalla
    Moderator CarAudio

    No i teraz zobacz jakie tam od aku idą przekroje (4-8mm2) , bo tyle starczy dla takiej odległości ale jak Ty dasz 5m kabla i puścisz przez niego 60A (nie wiem jaki masz wzmacniacz) , to nie zdziw się jak nagle zgaśnie wszystko w aucie ...ot po prostu te kabelki co idą od aku do skrzyneczki bezpieczników zostaną spalone i to dosłownie...oby nie z całym autem . Ciekawe czy ten "fachura"* zwróci Ci potem kasę za auto ?

    *tylko taki "fachura pan Tadziu z warsztatu" , a nie prawdziwy fachowiec może takie cuda wymyślić i oby potem był słowny i ...wypłacalny!


    PS: popraw pisownię (zdania zaczynamy z wielkiej litery i kończymy odpowiednim znakiem).

    0
  Szukaj w 5mln produktów