Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Autronic AL700 - Nie przełącza na gaz itp. - Tutorial naprawy

psooya 22 Jul 2012 14:22 11231 12
  • #1
    psooya
    Level 38  
    Witam
    Typowa usterka w/w sterowniku polega na uszkodzeniu przekaźnika sterującego elektrozaworami:
    Nasz AL700 wygląda następująco:
    Autronic AL700 - Nie przełącza na gaz itp. - Tutorial naprawy
    Zdejmujemy panel przedni ten gdzie jest jego złącze i wysuwamy z obudowy:
    Autronic AL700 - Nie przełącza na gaz itp. - Tutorial naprawy
    Lokalizujemy, sprawdzamy i demontujemy przekaźnik zaznaczony czerwoną ramką:
    Autronic AL700 - Nie przełącza na gaz itp. - Tutorial naprawy
    Autronic AL700 - Nie przełącza na gaz itp. - Tutorial naprawy
    Wkładamy nowy i lutujemy:
    Autronic AL700 - Nie przełącza na gaz itp. - Tutorial naprawy Autronic AL700 - Nie przełącza na gaz itp. - Tutorial naprawy
    Na koniec składamy wszystko do obudowy i idziemy "upalać sprzęta"
    Wymiana nie powinna potrwać więcej jak 10 minut, koszt nie więcej jak 5zł.
    Pozdrawiam
  • #2
    daniocha76
    Level 10  
    A jak rozpoznać, że jest uszkodzony, poza tym, że nie przełącza na gaz? Czy można przemierzyć miernikiem, są jakieś stałe wartości na poszczególnych nóżkach przekaźnika? Mam ostatnio właśnie podobny problem, że nie chce przełączyć na gaz, może inaczej. Przełącza na gaz, tylko nie podaje gazu i samochód od razu gaśnie, więc domyślam się, że jest to właśnie związane z instalacją elektryczną sterownika.
  • #3
    psooya
    Level 38  
    Jeśli gaśnie to sterownik jest sprawny a uszkodzony jest któryś z zaworów/elektrozaworów na gazie. Ja testuje tak, że biorę kabel podłączam pod plus dowolnego elektrozaworu i słucham który klika a który nie nawet ten w butli słychać najlepiej w momencie poodpinania wszystkich innych. Jeśli wszystkie cykają sprawdzam gdzie dochodzi gaz. Nigdy nie podłączaj zasilania elektrozaworu gdy masz celowo rozszczelniony wąż wysokiego ciśnienia. Ja testuje tak że delikatnie luzuje wąż przed filtrem i czekam aż zacznie syczeć, jeśli zacznie to dokręcam go i luzuję ten za filtrem przy reduktorze o ile filtr jest osobny a nie zintegrowany z reduktorem i nigdy podczas tej czynności nie mam podłączonego zasilania do elektrozaworów. Jeśli wszystko jest to trzeba sprawdzić krokowca. Ja go demontuje, odłączam zasilanie elektrozaworu w reduktorze żeby nie podawał gazu i patrzę czy porusza się zaworek w momencie załączenia stacyjki i następnie przełączenia na gaz. Jeśli nie to to albo silnik albo sterownik silnika w AL700 padł co jest ponoć częstą usterką.
  • #4
    dzialos82
    Level 10  
    Witam...a gdzie moża dostać ten przekażnik...cieżko jest
  • #5
    psooya
    Level 38  
    Kupiłem tu:
    www.trim-pot.com.pl/
    Mają stanowisko na giełdzie w Krakowie.
    Myślę że wiele sklepów to ma jak choćby TME czy może nawet www.bujnowicz.com

    Dodano po 4 [minuty]:

    http://www.trim-pot.com.pl/produkty.php?id_kategoria=151
    Nazywa się LQ-12S

    Dodano po 2 [minuty]:

    http://www.tme.eu/pl/katalog/?idp=1&search=lq-12&cleanParameters=1
  • #6
    dzialos82
    Level 10  
    W tym pierwszym sklepie właśnie też znalazłem, ale tam można robić zakupy za min 60 pln, a w Łodzi nie maja stoiska. W tym drugim to inny model...nigdzie więcej nie ma:(
  • #7
    psooya
    Level 38  
    Model niema znaczenia. Musi być na 12V i około 20A prądu i pasować w otwory. Na pewno jest kilka modeli różnych producentów które pasują. Jeśli masz wielki problem to kup cokolwiek o podobnych parametrach i wlutuj na przewodach przyklejając klejem wewnątrz obudowy.
    Ostatnia opcja to kupienie przekaźnika samochodowego takiego za 5zł z uchwytem (taki na 50A do świateł) i przylutowanie go na zewnątrz za pomocą przewodów.
    Mogę pośredniczyć i zakupić w Krakowie na giełdzie ale to potrwa bo nie wiem czy będę specjalnie jechał w ten weekend.
    W Łodzi jest TME chyba nie mają detalicznego sklepu żeby podejść i coś dobrać ?
    W końcu to tylko przekaźnik więc można coś pokombinować .
    Napisz do bujnowicza z zapytaniem czy nie posiada o takich wymiarach i pinoucie jakiegoś innego.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ten LU z TME się nada tylko jeden pin na przewodzie pod przekaźnikiem trzeba by poprowadzić i będzie OK i tanio :-)
  • #8
    faja_kanzas
    Level 19  
    koledzy mam pytanie gdzie ten sterownik mozna w łodzi kupić oraz mam ten sam objaw tylko że jest tak że jak odpalam to przełaczy sie na gaz i po pewnym czasie odłącza gaz i nie moge go już przełączyc na gaz pomimo że lampka pokazuje że na gazie jedzie. czy lutownicą transformatorową dam rade to przelutować? i jak sprawdzić czy to na pewno ten przekażnik. dodam że w niebieskim kableku nie ma zaislania a zawory działają prawidłowo
  • #9
    dzialos82
    Level 10  
    Panowie jak ktos go znajdzie to niech da znać:)...mój przelutowałem jeszcze raz i na razie działa.
  • #10
    faja_kanzas
    Level 19  
    dzialos82 wrote:
    Panowie jak ktos go znajdzie to niech da znać:)...mój przelutowałem jeszcze raz i na razie działa.

    to znaczy wylutowałeś i ponownie ten sam wlutowałeś?
    jaką lutownicą to robiłeś bo nie wiem czy mam sie za to brać czy nowy sterownik kupować
  • #11
    psooya
    Level 38  
    Zwykłą lutownicą transformatorową można to wylutować i wlutować nowy.
    Jak miałbym kupić kolejnego nowego AL700 to wolałbym bingo bo przynajmniej się nie zawieszają podczas regulacji tak jak ten szajs. Funkcje bardzo źle działają i jeśli coś nie wyrabia tzn reduktor czy mikser (podciśnienie) to ten sterownik sobie nie radzi nie mówiąc o tym jak źle działa TPS i zmiana zastrzeżonych. A nowego Firmware niestety niema.
    Jak się znajdzie kilka osób chętnych na naprawę to mogę zrobić. Koszty transportu w obie strony są do pokrycia oraz cena przekaźnika i coś dla mnie za fatygę. Mogę przetestować na swoim aucie w którym mam AL700 stąd też posiadam sporą wiedzę na temat jego ustawiania jak i napraw.
  • #12
    marco177
    Level 20  
    Pozwolę sobie odświeżyć trochę temat.
    Mam pytanie, czy w czasie gdy sterownik nie chce przełączyć na LPG to w programie Amon jest wyświetlone, że silnik pracuje na LPG?