Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna II - FUEL INJECTION, chwilowy zanik mocy a na ogół zamulony silnik

Erni90 23 Jul 2012 10:39 9368 2
  • #1
    Erni90
    Level 20  
    Witam, szukam na forach ale ciężko znaleźć odpowiedź na mój problem. Mam lagune 2 1.9 dci 120km silnik po remoncie jakieś pół roku temu obróciło panewkę, nowa turbina i nowy elektrozawór sterujący turbiną i IC. Od pewnego momentu mam problem z błędem który męczy wiele osób otóż jest to jak komputer twierdzi błąd wtrysku, czyli zapala mi się na pomarańczowo taki kwadracik z 2 poziomymi ślaczkami i napisz FUEL INJECTION. Czesto dzieje się tak jak przyspieszam do końca obrotów na 3 lub 4 biegu. Gdy w trasie czuje pod gazem że musze gnieść i po samej pracy silnika wiem że coś jest nie tak jakby chodził głośniej wiem że po przekroczeniu mniej więcej 3 tyś obrotów laguna oznajmi mi błąd i wpadnie w tryb serwisowy, gdy pojawia się komunikat o błędzie wystarczy puścić gaz błąd gaśnie i można jechać dalej. Czasem jeździ tak jak powinna silnik tylko świszczy i czuje że jak na 120 km to naprawdę nieźle popie***la :) bo przy dobrym humorze laguny kumpel e46 2.0d nie może mnie dogonić. Dodam jeszcze że laguna potrafi jeździć i błądu nie pokazywać ale jednak czuć że to nie 120km, a tak jak mówiłem wcześniej jak ma dobry humor to nie da się łatwo o 16km mocniejszemu e46- które naprawde silnik ma w stanie idealnym. Sprawdzałem błędy na komputerze i są to 1804, 1808 i 1815. Podejżewam że winowajcą może być czujnik ciśnienia doładowania, ale jeśli to nie on to gdzie mam szukac?


    Sprawdzałem napięcia na wtyczce do czujnika ciśnienia doładowania według manuala z elektrody i mam takie wartości na zapłonie: sygnałowy ze środkowym przewodem 3,14V, przed który powinien mieć 5V mi pokazuje dziwnie -1.86V, na włączonym silniku sygnał z masą 2,6V na wolnych obrotach, i nie sprawdzałem dalej bo niesamowity upał i brak czasu bo spieszyłem się do roboty. W manualu z tego co widzę powinny być inne wartości. Czy to oznacza uszkodzony ten czujnik czy ecu podaje złe napięcia?
  • #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No lipa z tym napięciem, nie wiem co to za błędy ale pewnie innych czujników które potrzebują 5V. Pruj instalację, szczególnie tą grubą w peszlu która idzie do kalkulatora wtrysku.
  • #3
    Erni90
    Level 20  
    Miałem kiedyś stronkę na której były opisane te błędy z ddt2000 ale za cholere nie mogę jej znaleźć. Nie wie ktoś przypadkiem czy jak wypnę wtyczkę to pomiar napięć mi coś da? Domyslam się że może to nic nie dać bo wtedy komputer odrazu pokaże błąd. Nie czuję sie na siłach żeby pruć instalację i grzebać w tych wszystkich kablach ponieważ nie mam takiego doświadczenia. Jeśli już kogoś miałbym dopuścić do takiego szperania w elektronice to musiałbym dać samochód do zaufanego elektromechanika bo po moich przejściach widzę że zdolności większości pseudo mechaników kończą się na wymianie klocków hamulcowych.