Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pajero 3.2 - pompa wtryskowa

23 Lip 2012 13:48 12112 4
  • Poziom 2  
    A wiec, po kupnie auta z uszkodzoną pompa okazalo sie ze ulamany jest "bolczyk" od PTS. Swiecił sie check engine - i wyswietlał błąd nr 25. Wyjałem pompe, dalem do naprawy, pompiarz zapolerował tulejki w jakich poruszal sie tłoczek zmieniający kąt wtrysku, wymienilem filtr paliwa, auto odpalilo, pracowalo naprawde bardzo ladnie, ladnie sie wkrecal na obroty, zrobilem 250 km byl mocny, do momentu gdy... pozstawiając go na noc i po rannym odpaleniu od nowa to samo... kopcenie na niebiesko bialo, dziwny gryzący dym, odkrecilem ten PTS tłoczka nie idzie palce m ruszyc od nowa zatarty... ;/, czeka mnie niestety wyjecie kolejne pompy i teraz pyt. czy to są elemnty wymienne, tzn te tulejki w korpusie pompy ? jakies sugestie odnosie ukladu paliwowego ? dodatkowy filtr paliwa ? czyszczenie zbiornika , czym ? jakies sprawdzone metody ? prosze o akies podpowiedzi, jestem juz umówiony na reg. pompy w zakladzie zajmującym sie takimi pompami ZEXEL.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 31  
    "Pompiarz" wypolerował, kowal odkół , spawacz dospawał ..... I jeszcze mowisz o pompie ZEXEL. Japończyka tanio nie naprawisz, a jak szanujący się pompiarz to powie odrazu co jest do wymiany,. Tolerancje w pompach masz ok 2um to co Ty chcesz polerowac ?
  • Poziom 2  
    dlatego tez wyjalem pompe drugi raz... gos zajmuje sie pompami wiec mógł sie kreślic co i jak., niestety to bedzie droga "nauka".
  • Poziom 20  
    Proponuję uderzyć w tej sprawie do Krotoszyna. W google wpisz "naprawa pomp zexel krotoszyn" i będziesz wiedział do kogo dzwonić. Z resztą w każdym ASO Mitsubishi w Polsce powiedzą Ci gdzie wysyłają pompy z Pajero 3.2 DID.
    Wymontowałem i zamontowałem tych pomp kilkadziesiąt i nigdy nie miałem problemu. Wracajac do tematu to są one bardzo wrażliwe na brak paliwa. 95% awarii spowodowane było wyjeźdzeniem paliwa do końca i kręceniem na sucho. Nie wystarczy odpowietrzyc filtra, nalezy także poluzować przewody wtryskowe.Wystarczy 15-20 sekund i po sprawie. Jazda na rezerwie też jej nie służy, a tak po za tym to fajny samochód tylko piekielnie drogi w obsłudze.
    P.S. Procedura uruchomienia wygląda następująco:
    Odpowietrzasz filtr paliwa cisnąc na grzybek i luzując zaworek. Kiedy myslisz, że jest dobrze to robisz to dalej kilka razy. Luzujesz przewody wtryskowe i klika sekund kręcisza wałem (4-5) nie więcej. Zakręcasz przewody, jeszcze raz cisniesz grzybek i dopiero próbujesz odpalać. Nigdy nie zdarzyło mi się aby nie odpalił po przeciej próbie. Pamiętaj aby były krótkie i pilnuj paliwa.
  • Poziom 2  
    ja jestem zs krotoszyna, umówilem sie z gosciem z międzyrzecza z proftec którzy robią te pompy, dla pewnosci wyjme bak i przeczyszcze calutki ukąłd paliwowy.