Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane 1.9D - Nierówna praca silnika i szarpanie przy ruszaniu

antek.krk 23 Jul 2012 14:31 9625 11
Texa Poland
  • #1
    antek.krk
    Level 9  
    Witam mam problem z Renault Megane 1.9D z 1999r. Jeżdżę po mechanikach i nic z tego. Silnik szarpie/nierówno chodzi przy włączonym zapłonie, natomiast przy ruszaniu strasznie szarpie, a jak nie dam więcej gazu to gaśnie.

    W samochodzie były robione następujące rzeczy:
    -rozrząd,
    -głowica,
    -czujnik położenia wału,
    -czyszczony czujnik recyrkulacji spalin,
    -filtr paliwa,
    -wymiana końcówek wtrysku.

    Jeśli ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł lub sugestię to proszę o podzielenie się.
  • Texa Poland
  • #2
    markslew
    Level 27  
    Uklad wtryskowy nie zapowietrza sie?
  • Texa Poland
  • #3
    antek.krk
    Level 9  
    raczej nie zapowietrza się,
    a może być to wina pompy wtryskowej, ustawienia zapłonu i wtrysków?
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    paluszek102
    Level 9  
    Panie Kolego - mam ten sam problem. NIkt tego nie diagnozuje na śląsku więc byłem w serwisie - Częstochowa - 120 zł. Jak ustawisz obroty przez komputer diagnostyczny chodzi idealnie jak odłączysz to samo co u ciebie. I teraz tak ja mam pompę Lucasa - jak sprawdzić? - jak do pompy dochodzi linka gazu to masz Boscha jak dochodzi wiązka przewodów a na górze pompy masz założoną gumę z dwoma płytkami i podpiętymi przewodami to jest to Lucas - tak jak ja. Mam namiary na kilku gości, którzy zamieniają pompę Lucasa na boscha zmieniając pedał gazu, zakłądając linkę a zawór podłączając pod stacyjkę. Podobno są dokładniejsze a przede wszystkim tańsze. Jak będziesz chciał napisz na mojego maila to dam ci info.

    Dodano po 9 [minuty]:

    proponuję podjedź sobie do serwisu renault - według mojej wiedzy tylko oni to diagnozują - sprawdź - weź wydruk i będziesz w domu. U mnie odczyt na kompie brzmiał - maxymalne wychylenie krzywki; minimalne wychylenie krzywki.

    Dodano po 2 [godziny] 1 [minuty]:

    przeglądam neta i zauważyłem, że pompy Lucasa też były w wersji linkowej i elektronicznej. Proponuję abyś zrobił zdjęcie i wstawił je to zobaczymy co to za cudo
  • #6
    antek.krk
    Level 9  
    Więc pompa jest Lucasa, jakieś dalsze wskazówki? Co z tym fantem zrobić?
  • #7
    paluszek102
    Level 9  
    Wyjść jest kilka:
    1. dajesz pompę do regeneracji i zapłacisz od 2000 - 3500 zł
    2. kupujesz uzywkę na znanym portalu za 1200-1500 zł z 30 dniową gwarancją i modlisz się aby działała jak najdłuzej; jakiekolwiek niedomagania powodują u ciebie arytmie
    3. machasz na nią ręką; zawozisz auto do firmy gdzie zmieniają ci pompę po remoncie na boschowską z linką i normalnym pedałem gazu za 1000-1500 zł i masz święty spokój. Gdyby po 6 miesięcznej gwarancji pompa znowu siadła to jej remont to 300 zł.
    Wybór należy do ciebie
  • #8
    antek.krk
    Level 9  
    Tylko jaką mam pewność, że to pompa bo już tyle włożyłem w ten samochód, że szkoda go sprzedawać. Jedyną sensowną opcją jest nr.3

    Jeszcze spróbuje odwiedzić jednego mechanika który być może coś wymyśli, a jak nie to niestety chyba trzeba będzie ponieść koszty.
  • #9
    paluszek102
    Level 9  
    decyzja jest Twoja i tylko twoja
    Ale pamiętaj może kilku mechaniorów w Polsce ma program do diagnostyki tej pompy i wszystkie autoryzowane serwisy. Gdybyś zapytał mnie co ja bym zrobił to poświęciłbym 120 zł pojechał do serwisu i zrobił odczyt z którego masz czarno na białym. U mechaniora niestety to będzie metoda prób i błędów.
    Ale jak mawia reklama : to ty jesteś królem swojej fury - to ty decydujesz"

    Dodano po 1 [minuty]:

    zapomniałem jeslido góry pompy masz taką gumę pod którą są dwie blachy z wiązką elektryczną to jak będziesz cokolwiek robił lub pytał to pompa która masz ma oznaczenie LUCAS EPIC
  • #10
    antek.krk
    Level 9  
    mam opcje regeneracji pompy za 1000zl więc co lepiej wybrać regenerację czy opcję nr. 3 którą zaproponowałeś? Co będzie bardziej korzystne na dłuższą metę?
  • #11
    paluszek102
    Level 9  
    jak pisałem ty jesteś królem twoja decyzja.
    Pytanie ile dostaniesz na tą regenerację gwarancji; dolicz koszty montażu i demontażu w aucie, transport. Ja zabawię się w wymianę pompy. Zawożę odbieram płacę i mam całą resztę w nosie. Wszystko w cenie. Minusem jest to, że nie będzie chodził obrotomierz - takie mam info ale coś w tej materii wymyślę. Może system z starszych motorów z pompami linkowymi.

    Dodano po 1 [minuty]:

    i jeszcze coś. Gadałem z gościem, który mi powiedział, że regeneracja tyle i tyle ale zastrzegł, że jeśłi pojawi się coś dodatkowego to cena ulega zmianie.
    Więc jesli podejmiesz ten kierunek to dowiedz się żebyś potem nie płakał.
  • #12
    antek.krk
    Level 9  
    Dzisiaj okazało się, że to pewnie źle ustawiony zapłon tzn. tak twierdzi jeden mechanik. Dopiero za tydzień ma mi to ustawić. Ten sam mechanik kilka lat temu mi pomógł jak inni okoliczni zawodzili, mam nadzieję, że i tym razem tak będzie.