Witam, ostatnio zagazowałem citroena c3 i pojawił się problem z poprawnym wskazywaniem poziomu paliwa (przy jeździe na gazie wskaźnik poziomu paliwa cały czas spada tak jakby samochód jeździł na benzynie). Z tego co wyczytałem na różnych forach jest to zachowanie normalne bo samochód na czymś jeździć musi a komputer pokładowy nie wie że jeździ na gazie więc sobie myśli że pływak się zawiesił a spalana jest normalnie benzyna i automatycznie jest umniejszane wskazanie poziomu benzyny...
Na naprawienie tego problemu mam dwa pomysły:
- prostszy - dorobię sobie swój wskaźnik (jakiś procesorek typu atmega i wyświetlacz lcd), który to będzie odczytywał poziom paliwa bezpośrednio z pływaka i mi ten poziom wyświetli ale tutaj natknąłem się na problem, otóż od pływaka paliwa idą 4 kable - zielono-żółty (podejrzewam że to jest masa), pomarańczowy (czy też czerwony - chyba plus), no i dwa kable które nie wiem od czego są - żółty i biały (te dwa są cieńsze od żółtozielonego i pomarańczowego), czy mógłby mi ktoś kto zna się na tym zweryfikować i dopisać od czego są poszczególne kable?
- trudniejszy - podepnę się do komputera pokładowego i przy pomocy procesora odczytam z tegoż komputera poziom benzyny odczytany przez komputer z pływaka - tylko tutaj też mam problem bo nigdzie nie znalazłem w jaki sposób mogę się skomunikować z komputerem pokładowym a także nie znalazłem listy komend które komputer pokładowy przyjmuje, czy ktoś coś takiego posiada i chciałby się podzielić?
Dodam że citroen jest z 2007 roku, silnik benzynowy 1,4, pozdrawiam
Na naprawienie tego problemu mam dwa pomysły:
- prostszy - dorobię sobie swój wskaźnik (jakiś procesorek typu atmega i wyświetlacz lcd), który to będzie odczytywał poziom paliwa bezpośrednio z pływaka i mi ten poziom wyświetli ale tutaj natknąłem się na problem, otóż od pływaka paliwa idą 4 kable - zielono-żółty (podejrzewam że to jest masa), pomarańczowy (czy też czerwony - chyba plus), no i dwa kable które nie wiem od czego są - żółty i biały (te dwa są cieńsze od żółtozielonego i pomarańczowego), czy mógłby mi ktoś kto zna się na tym zweryfikować i dopisać od czego są poszczególne kable?
- trudniejszy - podepnę się do komputera pokładowego i przy pomocy procesora odczytam z tegoż komputera poziom benzyny odczytany przez komputer z pływaka - tylko tutaj też mam problem bo nigdzie nie znalazłem w jaki sposób mogę się skomunikować z komputerem pokładowym a także nie znalazłem listy komend które komputer pokładowy przyjmuje, czy ktoś coś takiego posiada i chciałby się podzielić?
Dodam że citroen jest z 2007 roku, silnik benzynowy 1,4, pozdrawiam