Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Obrotomierz do uno

jimi1 06 Mar 2003 22:19 8718 16
  • #1 06 Mar 2003 22:19
    jimi1
    Poziom 11  

    Witam posiadam uno 1.0 z 99r na wtrysku (Bosch Mono-Jetronic) i chcę podłączyć sobie obrotomierz.
    Już takowy zakupiłem http://allegro.pl/show_item.php?item=10797076
    Ale teraz mam problem bo nie wiem gdzie go mam podłączyć. Nigdzie nie mogę znaleźć cewki zapłonowej. Do razdielacza podłączone są 4 przewody wysokiego napięcia (silnik 4-ro cylindrowy) i 3 jakieś cieńsze podłączone od góry. Może ktoś wie gdzie mam podłączyć przewód sygnałowy do obrotomierza.

    0 16
  • #2 07 Mar 2003 01:11
    laskaaa
    Poziom 11  

    Zastosuj moze prosty ukladzik podlaczony do aparatu zaplonowego, znajdziesz na pierwszej lepszej stronie elekroniki samochodowej

    0
  • #3 07 Mar 2003 21:24
    Wiesiekc
    Poziom 15  

    Witam.
    Taki sam problem miałem montując obrotomierz do VW PASSATA, na identycznynym układzie wtryskowym.

    Trzeba odnaleźć urządzenie sterujące(komputer) i za pomocą oscyloskopu na którymś z wolnych odczepów odszukać impulsów o kształcie prostokątnm 0-5V(im więcej obrotów tym impulsy krótsze) to jest wyjście na obrotomierz.
    Następnie w obrotomierzu trzeba odłączyć układ formowania impulsów z cewki zapłnowej, i w to miejsce podłączyć wyjście z urządzenia sterującego.

    Pozdrawiam.

    0
  • #5 01 Kwi 2003 22:30
    Usunięty
  • #6 02 Kwi 2003 08:49
    jimi1
    Poziom 11  

    elektrit napisał:
    No przecież tak pięknie opisałeś cewkę!To jest to co nazwałeś rozdzielaczem!


    tylko z podłączeniem jest problem bo jakoś nie ma tam nie ma żadnego sygnału co dało by się podłączyć pod obrotomierz bo już próbowałem.

    a co do uno.autokacik.pl to tam jest opis podłączenia do starszych modeli, które nie mają cewki zapłonowej umieszczonej w "rozdzielaczu" czy jak tam to się zwie.

    na forum uno.autokacik.pl dostałem tylko taką wiadomość
    "Masz nowszy rodzaj zapłonu! W tej wersji nie występuje coś takiego, jak rozdzielacz zapłonu. To co ty nazywasz rozdzielaczem, to są dwie cewki zespolone w jednej obudowie (po jednej na dwie świece). Przy tym rozwiązaniu iskra występuje równocześnie na dwóch świecach. Nie trzeba stosować elementów mechanicznych - uklad jest mniej awaryjny, nie rozregulowuje się i są mniejsze straty energii (a zatem mocniejsza iskra) "

    0
  • #7 02 Kwi 2003 11:54
    Janek Bień
    Poziom 17  

    kiedys kombinowalem z takim obrotomikerzem w nowym uno
    i owinołem na przewodzie WN kilka zwoi izolowanego przewodu
    i podpiołem go do obrotomierza przez prosty wzmacniacz sygnału na jednym tranzystorku
    i dzaiałało super
    rozwiazanie o tyle dobre ze bez ingerencji w oryg uklad zaplonowy
    zalezalo mi na tym bo auto bylo jeszcze na gwarancji i w serwisie pewnie by krecili nosem

    0
  • #8 02 Kwi 2003 13:28
    jimi1
    Poziom 11  

    Janek Bień napisał:
    kiedys kombinowalem z takim obrotomikerzem w nowym uno
    i owinołem na przewodzie WN kilka zwoi izolowanego przewodu
    i podpiołem go do obrotomierza przez prosty wzmacniacz sygnału na jednym tranzystorku
    i dzaiałało super
    rozwiazanie o tyle dobre ze bez ingerencji w oryg uklad zaplonowy
    zalezalo mi na tym bo auto bylo jeszcze na gwarancji i w serwisie pewnie by krecili nosem


    a możesz podesłać schemacik takiego wzmacniacza bo też owinołem przewody WN ale wskazówka w obrotomierzu trochę skacze

    0
  • #9 02 Kwi 2003 19:10
    Usunięty
  • #10 02 Kwi 2003 19:25
    jimi1
    Poziom 11  

    elektrit napisał:
    W 3-pinowym gniazdku 2 skrajne piny to kluczowanie(tak jakby na przerywacz w klasycznym układzie)

    ale do którego należy podłaczyć obrotomierz bo to mi nic nie mówi bo za słabo znam się na samochodach raczej na elektryce i to nie samochodowej

    0
  • #11 21 Kwi 2003 18:56
    jimi1
    Poziom 11  

    a co powiecie na temat takiego podłączenia pod przekaźnik pompy paliwa tak jak jest to wykonane w Fiacie SC http://www.centomania.pl/sections.php?op=viewarticle&artid=44#instalacja
    cztat ze strony
    "Przewód z sygnałem trzeba przeciągnąć do komory silnika. Powyżej centralki są dwa styczniki i dwa bezpieczniki. Nas interesuje tylko i wyłącznie stycznik czerwony. Jest to stycznik od pompy paliwa. Musimy się podłączyć do nóżki numer 85. Jest to cienki przewód koloru czarnego (stopka bliżej szyby)."

    silnik 1,0 z UNO i 1,1 z SC to jest ta sama konstrukcja roznia sie jedynie pojemnoscia wiec moze zadziala

    0
  • #12 21 Kwi 2003 20:37
    Valdez
    Poziom 11  

    Mój koleś walczył kiedyś z tym problemem, z tym, że wymienił całą deskę z zegarami. Kupił na szrocie od Sieny i pasowała. Obrotomierz o Sieny musi być podłączony przez układ formujący impulsy (muszą być krótkie) bo po podłączeniu do tego "cewko-rozdzielacza" przy pewnych prędkościach obrotowych obrotomierz głupieje. Można też wykazać odrobinę dobrej woli i znaleźć we wiązce kabli specjalny wtyk (tak, tak, jest tam, tylko zośliwie schowany) i po prostu podłączyc go do obrotomierza. Mój koleś dobrej woli nie wykazał więc wydał pieniądze na nową cewkę, nowe świece i nowe przewody wysokiego napięcia. Cóż, nauka kosztuje.

    0
  • #13 21 Kwi 2003 22:23
    jimi1
    Poziom 11  

    Valdez napisał:
    Mój koleś walczył kiedyś z tym problemem, z tym, że wymienił całą deskę z zegarami. Kupił na szrocie od Sieny i pasowała. Obrotomierz o Sieny musi być podłączony przez układ formujący impulsy (muszą być krótkie) bo po podłączeniu do tego "cewko-rozdzielacza" przy pewnych prędkościach obrotowych obrotomierz głupieje. Można też wykazać odrobinę dobrej woli i znaleźć we wiązce kabli specjalny wtyk (tak, tak, jest tam, tylko zośliwie schowany) i po prostu podłączyc go do obrotomierza. Mój koleś dobrej woli nie wykazał więc wydał pieniądze na nową cewkę, nowe świece i nowe przewody wysokiego napięcia. Cóż, nauka kosztuje.


    to że deska od Sieny pasuje rozmiarami do UNO to wiem tylko są błędy przy wskazaniach prędkości ponieważ UNO jest na 13 calowych kółkach a Siena na 14. Najlepsze zegary są od UNO Turbo

    Obrotomierz do uno

    o tym specjalnym wtyku też wiem w centralce sterującej ma być to styk nr 6 tylko nie wiem który to jest ten styk (jak to się liczy)

    Obrotomierz do uno

    podobno to jest tak jak na tym rys
    Obrotomierz do uno

    0
  • #14 22 Kwi 2003 15:21
    Valdez
    Poziom 11  

    Ten koloeś od obrotomierza Sieny mówi, żebys się z nim skontaktował na Gadulcu (1706836)

    0
  • #15 22 Kwi 2003 21:26
    jimi1
    Poziom 11  

    Valdez napisał:
    Ten koloeś od obrotomierza Sieny mówi, żebys się z nim skontaktował na Gadulcu (1706836)

    dzięki za kontakt obrotek już działa bez żadnych problemów
    okazało się że jest wyprowadzony do deski rozdzielczej przewód do podłączenia obrotomierza
    u mnie był to przewód koloru zielonego z czarnym paskiem

    0
  • #16 22 Kwi 2003 22:15
    antenek
    Poziom 19  

    No to było logiczne wyjście . Ale jest jeszcze pare innych . Mozna spiąć przewód sygnałowy z jedna z cewek (gdzieś przy module ) i ustawić obrotomierz na fiata 126p . A inne rozwiazanie to przylutować kabel do wyprowadzenia uzwojenia w alternatorze :) . Sa 3 wyprowadzenia lutujesz np do 1 działa na 100 % (każdy starszy diesel tak ma ). I to chyba wszystko z moich niekonwencjonalnych pomysłów .
    Pozdrawiam

    0
  • #17 23 Kwi 2003 00:37
    Valdez
    Poziom 11  

    Problem już chyba rozwiązany, można wyłączyć lutownicę i zapomnieć o radosnej twórczości czyniącej z prostych spraw wielkie problemy.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo