Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo C30 2.0D 2007 - Całkowity brak zasilania

M@tti 23 Jul 2012 22:55 7510 9
Texa Poland
  • #1
    M@tti
    Level 15  
    Witam, po normalnym zaparkowaniu samochodu i zamknięciu go na ok. 5 minut nie dało się go otworzyć z pilota - działało jedynie mechaniczne otwieranie. W środku ciemność, brak jakiejkolwiek reakcji, kontrolki itp. Sprawdziłem akumulator, 2 główne bezpieczniki, podłączenia masy oraz +12 do skrzynki bezpiecznikowej w przedziale silnikowym, wszystkie bezpieczniki 40A,60A - wszędzie dochodziło napięcie a samochód nie dawał oznak życia. Nagle, po otwarciu klapy bagażnika wszystko wróciło do normy - jedynie zegarek wyzerowany. Brak kodów w immo, ecu, sterowniku centralnym. Co może być przyczyną? Podobny problem wystąpił już w lutym i podobnie "sam" minął.
  • Texa Poland
  • #2
    Piasek80
    Level 31  
    A odczyt programem diagnostycznym ?
    Komp coś zarejestrował ? Silnika czy kabiny ?
  • #3
    M@tti
    Level 15  
    Jak już pisałem brak błędów.
  • Texa Poland
  • #4
    Piasek80
    Level 31  
    Cuda panie...
    Są specjalistyczne narzędzia diagnostyczne (dobre warsztaty maja je na stanie) polega to na wpięciu rejestratora z pamięcią w złącze diagnostyczne pojazdu i monitorowaniu pracy całego pojazdu 24h - wszystkich parametrów przez jakiś tam okres czasu. I wówczas pozostaje jedynie liczyć że w tym czasie ponownie wystąpi opisana przypadłość.
    Luty jest raczej miesiącem mokrym - czy niedawny zanik zasilania nie wystąpił czasem po deszczach ? Pojazd garażowany czy "pod chmurką" ?
  • #5
    M@tti
    Level 15  
    Pojazd garażowany, w Krakowie sucho od niedzieli.
    Bardziej obstawiam tu awarię oprogramowania lub też samego modułu centralnej elektryki. Po prostu się zawiesza przez co kasuje się zegar i nic nie działa.
  • #6
    Piasek80
    Level 31  
    Jest taka możliwość. Wiem że Volvo nieraz miewało problemy z softem (fabrycznie wadliwy). Może udaj się do ASO i zapytaj czy do twojego egzemplarza dostępne jest jakieś nowsze, poprawione (do V70 z siln. 2.4 D5 wyszło chyba z 5 aktualizacji oprogramowania sterującego).
  • #7
    oskarv
    Level 15  
    Wygląda jakby się aktywował "transport mode", czy po otwarciu pojazdu mechanicznym kluczykiem i włożeniu kluczyka do stacyjki odblokowuje się kierownica? , czy zegary ożywają dopiero po odpaleniu ( przekręceniu klucza w III pozycję)? A swoją drogą aktualizacja CEM nie zaszkodzi była by wręcz wskazana.
  • #8
    M@tti
    Level 15  
    Problem wystąpił ponownie. Tym razem samochód otworzył się pilotem, zgasło wszystko w momencie przekręcenia kluczyka w "stacyjce". Było słychać krótkie kliknięcie blokady kierownicy. Czy kierownica była zablokowana - tego nie wiem. W III pozycji zegary nadal nie działały. Nic nie działało, nawet oświetlenie wnętrza, centralny zamek, etc... Tym razem otwarcie bagażnika nie było możliwe.
  • #9
    oskarv
    Level 15  
    Na jakim sprzęcie odczytywałeś błędy?

    Jesli sprzęt jest pewny i czyta błędy prawidłowo, to wskazuje raczej na usterkę modułu pod schowkiem po prawej stronie ( skoro nie ma błędów), tak czy inaczej w pierwszej kolejności wymiana softu w ASO.
  • #10
    M@tti
    Level 15  
    Tester diagnostyczny Delphi DS150e czyli górna półka.