Witam,
pisałem post w tym temacie jakiś czas temu. Poniżej mój poprzedni post:
Witam, bedzie duzo tekstu, ale sprawa jest przedziwna dlatego prosze o doczytanie i pomoc.
Szukałem i niestety podobnego problemu nie znalazłem. Mam problem z moim Leonem 1.9 tdi, 90 KM, rocznik 2004, przebieg 137 tys. Zaczęło sie od tego, we wtorkowy poranek odpalilem samochód do pracy i pojechałem. Zauważyłem, że w ogóle nie ma mocy, nie załączała się turbina. Dojechalem do pracy ze świadomością że walnela mi turbina. 2 godz później poszedłem na parking odpalic samochód. Po odpaleniu kłęby białego dymu + szarpanie silnikiem, skoki obrotów. W tym momencie bylem pewien ze to turbina. Niedaleko firmy kolega mial mechanika do którego zawiozłem samochód. Przy tej okazji zaświeciła się kontrolka check engine. Zostawilem samochód u mechanika. Odpalil go kilka godzin później i zadzwonił z informacja ze to turbina. Turbina poszła do regeneracji do innej firmy. Tam twierdzili że w turbinie był jakis syf (z pasty uszczelniającej, nie mam pojecia skad sie wzieła bo mam samochód od pazdziernika a poprzedni wlasciciej twierdzil ze nic z silnikiem nie robił) i pokrzywiło łopatki. Turbine zregenerował, mechanik zalozyl, zmienil olej, filtr, pokasował bledy i zadzwonil ze rano moge odebrac samochód. Rano wsiadłem do samochodu, odpalilem, zaswiecila sie kontrolka check engine, kopcil na bialo i przerywaly obroty (objaw znany z 2 dni wczesniej). Pojechalem takim samochodem, oddalem go po pracy z powrotem do mechanika. Przyjechal gosc od turbiny i zaczeli rozkminiac co jest nie tak... Komputer wywalal kilka bledow: swiece zarowe, EGR, sterowniki turbiny itp. Po przeczyszczeniu EGR i pokasowaniu bledow samochod zaczal hulac, turbina zaskakiwala wszystko cacy. Stwierdzili ze wiesza sie zawor EGR i trzeba wymienic. Zostawilem samochod. Machanik kolejno wymanial zawór EGR, i dwa sterowniki do turbiny i okazywalo sie za kazdym razem, ze dopóki samochód byl cieply i mial skasowane bledy to hulal. Jesli zostawilo sie go na godzine zeby ostygnal po wlaczeniu znów wywalalo bledy, zaswiecal sie check engine i z powrotem to samo. Mechanik się "poddał". Kazal podjechac do goscia od turbiny zeby ten posprawdzal parametry, cisnienie w turbo itp. Wyszło wszystko ok. Gość postanowił rozgryźć problem i stwierdził że nie jest mozliwe zeby wywalalo tyle bledów, że to coś nie tak z komputerem. Stwierdził, że to tzw. "zimny lut" na komputerze. I faktycznie z tego co mówił popryskał płytke zamrazaczem, pokasował błędy i auto zaczelo chodzić i normalnie odpalać na zimnym silniku. Pojeździlem i wszytko bylo ok. Rano odpalilem samochod wszystko bylo ok, tak samo po pracy. Na drugi dzień w drodze do domu na desce znowu wyświetlił się check engine, ale turbo i wszystko działao bez zarzutów. 2 godz. po przyjezdzie odpalilem samochód i dalej sie swiecil check engine i powrócił biały dym, nie bylo skoków obrotów. Dzis rano odpalilem samochód i znów byl bialy dym. Pogazowałem troche i kontrolka check engine zgasła, turbina tez załącza, nie skaczą obroty. Nie wiem co mam myslec, prawdopodobnie zapale go za godzine i znow sie check zaświeci.
Problem został po czesci rozwiązany. Zostały wymienione rurki od sterowników, podopinane wtyczki i w tej chwili wywala tylko błąd EGR, jak poniżej:
Address 01: Engine
Controller: 038 906 012 HE
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 4924
Coding: 00002
Shop #: WSC 06402
VSSZZZ1MZ5R031985 SEZ7Z0D2694915
1 Fault Found:
19586 - EGR System Regulation Range Exceeded
P3130 - 35-10 - - - Intermittent
EGR jest dobry, sterowniki N75, N18 najprawdopodobniej też (pierwszy mechanik twierdził że je sprawdzał, zakładał od innego samochodu). Jaka może być przyczyna błędu?
Dodatkowo miałem robioną diagnozę punktową, sprawdzali mi wartości i na EGR oraz przepływomierzu wychodzą zawyżone wartości. Jest bład "Regulacja zaworu EGR, przekroczona wartość". Powinno tu byc ok 40 % a ja mam 80 %. Podobnie w przepływomierzu wartość przekroczona prawie dwukrotnie, z tym ze tam z tego co pamietam jest wartość w Mg.
Czy ktoś ma pomysł co może być nie tak? Teraz zostałem skierowany do gościa który robi z komputerami. Auto ma podniesioną moc, poza tym gość który robił turbine tez wspominał o komputerze, że zimny lut itd. Pytanie czy może to być wina komputera?
Już nie wiem co robić. Sam kupiłem VGA, dzisiaj podpiąłem bo kontrolka check engine swieciła i pokazuje tylko bład 19586, skasowałem go i nie świeci ale przejade pare kilometrów i znowu zaświeci.
pisałem post w tym temacie jakiś czas temu. Poniżej mój poprzedni post:
Witam, bedzie duzo tekstu, ale sprawa jest przedziwna dlatego prosze o doczytanie i pomoc.
Szukałem i niestety podobnego problemu nie znalazłem. Mam problem z moim Leonem 1.9 tdi, 90 KM, rocznik 2004, przebieg 137 tys. Zaczęło sie od tego, we wtorkowy poranek odpalilem samochód do pracy i pojechałem. Zauważyłem, że w ogóle nie ma mocy, nie załączała się turbina. Dojechalem do pracy ze świadomością że walnela mi turbina. 2 godz później poszedłem na parking odpalic samochód. Po odpaleniu kłęby białego dymu + szarpanie silnikiem, skoki obrotów. W tym momencie bylem pewien ze to turbina. Niedaleko firmy kolega mial mechanika do którego zawiozłem samochód. Przy tej okazji zaświeciła się kontrolka check engine. Zostawilem samochód u mechanika. Odpalil go kilka godzin później i zadzwonił z informacja ze to turbina. Turbina poszła do regeneracji do innej firmy. Tam twierdzili że w turbinie był jakis syf (z pasty uszczelniającej, nie mam pojecia skad sie wzieła bo mam samochód od pazdziernika a poprzedni wlasciciej twierdzil ze nic z silnikiem nie robił) i pokrzywiło łopatki. Turbine zregenerował, mechanik zalozyl, zmienil olej, filtr, pokasował bledy i zadzwonil ze rano moge odebrac samochód. Rano wsiadłem do samochodu, odpalilem, zaswiecila sie kontrolka check engine, kopcil na bialo i przerywaly obroty (objaw znany z 2 dni wczesniej). Pojechalem takim samochodem, oddalem go po pracy z powrotem do mechanika. Przyjechal gosc od turbiny i zaczeli rozkminiac co jest nie tak... Komputer wywalal kilka bledow: swiece zarowe, EGR, sterowniki turbiny itp. Po przeczyszczeniu EGR i pokasowaniu bledow samochod zaczal hulac, turbina zaskakiwala wszystko cacy. Stwierdzili ze wiesza sie zawor EGR i trzeba wymienic. Zostawilem samochod. Machanik kolejno wymanial zawór EGR, i dwa sterowniki do turbiny i okazywalo sie za kazdym razem, ze dopóki samochód byl cieply i mial skasowane bledy to hulal. Jesli zostawilo sie go na godzine zeby ostygnal po wlaczeniu znów wywalalo bledy, zaswiecal sie check engine i z powrotem to samo. Mechanik się "poddał". Kazal podjechac do goscia od turbiny zeby ten posprawdzal parametry, cisnienie w turbo itp. Wyszło wszystko ok. Gość postanowił rozgryźć problem i stwierdził że nie jest mozliwe zeby wywalalo tyle bledów, że to coś nie tak z komputerem. Stwierdził, że to tzw. "zimny lut" na komputerze. I faktycznie z tego co mówił popryskał płytke zamrazaczem, pokasował błędy i auto zaczelo chodzić i normalnie odpalać na zimnym silniku. Pojeździlem i wszytko bylo ok. Rano odpalilem samochod wszystko bylo ok, tak samo po pracy. Na drugi dzień w drodze do domu na desce znowu wyświetlił się check engine, ale turbo i wszystko działao bez zarzutów. 2 godz. po przyjezdzie odpalilem samochód i dalej sie swiecil check engine i powrócił biały dym, nie bylo skoków obrotów. Dzis rano odpalilem samochód i znów byl bialy dym. Pogazowałem troche i kontrolka check engine zgasła, turbina tez załącza, nie skaczą obroty. Nie wiem co mam myslec, prawdopodobnie zapale go za godzine i znow sie check zaświeci.
Problem został po czesci rozwiązany. Zostały wymienione rurki od sterowników, podopinane wtyczki i w tej chwili wywala tylko błąd EGR, jak poniżej:
Address 01: Engine
Controller: 038 906 012 HE
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 4924
Coding: 00002
Shop #: WSC 06402
VSSZZZ1MZ5R031985 SEZ7Z0D2694915
1 Fault Found:
19586 - EGR System Regulation Range Exceeded
P3130 - 35-10 - - - Intermittent
EGR jest dobry, sterowniki N75, N18 najprawdopodobniej też (pierwszy mechanik twierdził że je sprawdzał, zakładał od innego samochodu). Jaka może być przyczyna błędu?
Dodatkowo miałem robioną diagnozę punktową, sprawdzali mi wartości i na EGR oraz przepływomierzu wychodzą zawyżone wartości. Jest bład "Regulacja zaworu EGR, przekroczona wartość". Powinno tu byc ok 40 % a ja mam 80 %. Podobnie w przepływomierzu wartość przekroczona prawie dwukrotnie, z tym ze tam z tego co pamietam jest wartość w Mg.
Czy ktoś ma pomysł co może być nie tak? Teraz zostałem skierowany do gościa który robi z komputerami. Auto ma podniesioną moc, poza tym gość który robił turbine tez wspominał o komputerze, że zimny lut itd. Pytanie czy może to być wina komputera?
Już nie wiem co robić. Sam kupiłem VGA, dzisiaj podpiąłem bo kontrolka check engine swieciła i pokazuje tylko bład 19586, skasowałem go i nie świeci ale przejade pare kilometrów i znowu zaświeci.