Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Leon 1.9 tdi - swieci kontrolka check engine, błąd EGR

23 Lip 2012 23:50 21923 4
  • Poziom 8  
    Witam,

    pisałem post w tym temacie jakiś czas temu. Poniżej mój poprzedni post:

    Witam, bedzie duzo tekstu, ale sprawa jest przedziwna dlatego prosze o doczytanie i pomoc.

    Szukałem i niestety podobnego problemu nie znalazłem. Mam problem z moim Leonem 1.9 tdi, 90 KM, rocznik 2004, przebieg 137 tys. Zaczęło sie od tego, we wtorkowy poranek odpalilem samochód do pracy i pojechałem. Zauważyłem, że w ogóle nie ma mocy, nie załączała się turbina. Dojechalem do pracy ze świadomością że walnela mi turbina. 2 godz później poszedłem na parking odpalic samochód. Po odpaleniu kłęby białego dymu + szarpanie silnikiem, skoki obrotów. W tym momencie bylem pewien ze to turbina. Niedaleko firmy kolega mial mechanika do którego zawiozłem samochód. Przy tej okazji zaświeciła się kontrolka check engine. Zostawilem samochód u mechanika. Odpalil go kilka godzin później i zadzwonił z informacja ze to turbina. Turbina poszła do regeneracji do innej firmy. Tam twierdzili że w turbinie był jakis syf (z pasty uszczelniającej, nie mam pojecia skad sie wzieła bo mam samochód od pazdziernika a poprzedni wlasciciej twierdzil ze nic z silnikiem nie robił) i pokrzywiło łopatki. Turbine zregenerował, mechanik zalozyl, zmienil olej, filtr, pokasował bledy i zadzwonil ze rano moge odebrac samochód. Rano wsiadłem do samochodu, odpalilem, zaswiecila sie kontrolka check engine, kopcil na bialo i przerywaly obroty (objaw znany z 2 dni wczesniej). Pojechalem takim samochodem, oddalem go po pracy z powrotem do mechanika. Przyjechal gosc od turbiny i zaczeli rozkminiac co jest nie tak... Komputer wywalal kilka bledow: swiece zarowe, EGR, sterowniki turbiny itp. Po przeczyszczeniu EGR i pokasowaniu bledow samochod zaczal hulac, turbina zaskakiwala wszystko cacy. Stwierdzili ze wiesza sie zawor EGR i trzeba wymienic. Zostawilem samochod. Machanik kolejno wymanial zawór EGR, i dwa sterowniki do turbiny i okazywalo sie za kazdym razem, ze dopóki samochód byl cieply i mial skasowane bledy to hulal. Jesli zostawilo sie go na godzine zeby ostygnal po wlaczeniu znów wywalalo bledy, zaswiecal sie check engine i z powrotem to samo. Mechanik się "poddał". Kazal podjechac do goscia od turbiny zeby ten posprawdzal parametry, cisnienie w turbo itp. Wyszło wszystko ok. Gość postanowił rozgryźć problem i stwierdził że nie jest mozliwe zeby wywalalo tyle bledów, że to coś nie tak z komputerem. Stwierdził, że to tzw. "zimny lut" na komputerze. I faktycznie z tego co mówił popryskał płytke zamrazaczem, pokasował błędy i auto zaczelo chodzić i normalnie odpalać na zimnym silniku. Pojeździlem i wszytko bylo ok. Rano odpalilem samochod wszystko bylo ok, tak samo po pracy. Na drugi dzień w drodze do domu na desce znowu wyświetlił się check engine, ale turbo i wszystko działao bez zarzutów. 2 godz. po przyjezdzie odpalilem samochód i dalej sie swiecil check engine i powrócił biały dym, nie bylo skoków obrotów. Dzis rano odpalilem samochód i znów byl bialy dym. Pogazowałem troche i kontrolka check engine zgasła, turbina tez załącza, nie skaczą obroty. Nie wiem co mam myslec, prawdopodobnie zapale go za godzine i znow sie check zaświeci.




    Problem został po czesci rozwiązany. Zostały wymienione rurki od sterowników, podopinane wtyczki i w tej chwili wywala tylko błąd EGR, jak poniżej:

    Address 01: Engine
    Controller: 038 906 012 HE
    Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 4924
    Coding: 00002
    Shop #: WSC 06402
    VSSZZZ1MZ5R031985 SEZ7Z0D2694915
    1 Fault Found:
    19586 - EGR System Regulation Range Exceeded
    P3130 - 35-10 - - - Intermittent


    EGR jest dobry, sterowniki N75, N18 najprawdopodobniej też (pierwszy mechanik twierdził że je sprawdzał, zakładał od innego samochodu). Jaka może być przyczyna błędu?

    Dodatkowo miałem robioną diagnozę punktową, sprawdzali mi wartości i na EGR oraz przepływomierzu wychodzą zawyżone wartości. Jest bład "Regulacja zaworu EGR, przekroczona wartość". Powinno tu byc ok 40 % a ja mam 80 %. Podobnie w przepływomierzu wartość przekroczona prawie dwukrotnie, z tym ze tam z tego co pamietam jest wartość w Mg.

    Czy ktoś ma pomysł co może być nie tak? Teraz zostałem skierowany do gościa który robi z komputerami. Auto ma podniesioną moc, poza tym gość który robił turbine tez wspominał o komputerze, że zimny lut itd. Pytanie czy może to być wina komputera?
    Już nie wiem co robić. Sam kupiłem VGA, dzisiaj podpiąłem bo kontrolka check engine swieciła i pokazuje tylko bład 19586, skasowałem go i nie świeci ale przejade pare kilometrów i znowu zaświeci.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 39  
    yarko19 napisał:
    Dodatkowo miałem robioną diagnozę punktową, sprawdzali mi wartości i na EGR oraz przepływomierzu wychodzą zawyżone wartości. Jest bład "Regulacja zaworu EGR, przekroczona wartość". Powinno tu byc ok 40 % a ja mam 80 %. Podobnie w przepływomierzu wartość przekroczona prawie dwukrotnie, z tym ze tam z tego co pamietam jest wartość w Mg.
    Sprzeczność.
    Potrzebujesz rzetelnej diagnozy z podglądem parametrów rzeczywistych, a nie tylko czytania błędów.
  • Poziom 8  
    Witam,

    jeździłem kilka dni i po podpięciu do VAG znajdowało tylko błąd 19586. Po skasowaniu chwile był spokój,po czym znowu po przejechaniu 30-40 km zaswiecił sie check engine. Skasowałem i wczoraj samochód w trakcie jazdy znów stracił moc, turbina nie ciągła. Zatrzymałęm sie, wyłączyłem samochód, odpaliłem, zaswiecił sie check engine ale samochód normalnie odzyskał moc. Dzisiaj rano odpaliłem i znów pojawiło się sporo białego dymu i ostry zapach spalin, po kilku minutach dym znika. Podpiąłem do VAG i wywaliło błędy, które nie ujawniały sie od 2 tyg, a które miałęm na samym początku problemu:
    VAG-COM Version: Release 409.1-S
    --------------------------------------------------
    Address 01: Engine
    Controller: 038 906 012 HE
    Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 4924
    Coding: 00002
    Shop #: WSC 06402
    VSSZZZ1MZ5R031985 SEZ7Z0D2694915
    4 Faults Found:
    17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground
    P1441 - 35-10 - - - Intermittent
    19561 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    P3105 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
    18027 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    P1619 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
    17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
    P1549 - 35-00 - -
    Readiness: N/A

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes
    Controller: 1C0 907 379 L
    Component: ABS FRONT MK60 0101
    Coding: 0001025
    Shop #: WSC 00001
    1 Fault Found:
    01314 - Engine Control Module
    013 - Check DTC Memory - Intermittent


    Dziwne bo nie wywaliło błędu 19586.
    Nie wiem comam myśleć. Czy oddawać samochód do mechanika czy kogoś kto jest oblatany w elektronice. Wawaliłem już sporo kasy i nic :(
    Prosze o pomoc

    Dodano po 5 [minuty]:

    Przeczytałem gdzieś, że błąd 19586 może wywalać przy zwarciu na świecach żarowych. Teraz wywaliło błąd 18027 - swiece żarowe/sterownik świec/zwarcie. Czy może to mieć powiazanie? Dodatkowo błąd 01314 również z tego co wyczytałem może świadczyć o zwarciu?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zdecydowanie auto do elektronika.