Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat palio 1.2 8V - Falowanie obrotów na gazie zawieszanie się sterownika benzyn

25 Lip 2012 19:32 6522 20
  • Poziom 15  
    Witam posiadam palio 1.2 8 V 2001 r. sterownik benzyny IAW18F, sterownik gazu Stag 4 eco. niedawno zagazowałem auto i zaczęły się problemy, świeżo po montażu gazu auto było zamulone i na gazie i na benzynie, po jakiś 300 km auto zaczęło się całkiem fajnie zbierać i na benzynie i na gazie jak by się zaadaptował i wtedy zaczęły się dziać dziwne rzeczy tj. Silnik zaczął początkowo szarpać na gazie a po chwili miał problem z biegiem jałowym - Obroty sporo falowały momentami silnik zaczął wręcz przygasać
    ciężko było ruszyć bo chwile zajmowało nim wszedł na obroty. Początkowo po przełączeniu na benzynie nie było falowania obrotów silnik działał prawidłowo. Po kolejnych 100 km silnik przestał poprawnie działać i na benzynie. Podłączyłem Iaw scan i zdziwił mnie odczyt wyliczonej lambdy 1,25 i cały czas tak stało i na benzynie i na gazie tylko przy hamowaniu silnikiem sterownik podstawiał sobie 1.0. Pojechałem do gazownika ten podłączył się do staga i stwierdził że to wina komputera benzyny a dokładniej że komputer nie reaguje na lambdę i nie "ciągnie" czasów wtrysku. Dodam że Iaw scan nie zarejestrował żadnego błędu gazownik zrestartował komputer ściągając klemę po takim resecie problem z obrotami pojawił się jeszcze 2 razy ale na pare sekund i sam mijał w tej chwili (po ok 800 km)problem wrócił znowu na stałe i obroty dalej pływają, gazownik na pytanie co jest przyczyną zawieszania się tego komputera pow że on nie wie czemu się tak dzieje i nic nie poradzi w związku z czym pytanie do kolegów co wy na to ?? Dodam że reduktor jest Tomasetto Alaska wtryski czerwone valteki.
  • Poziom 11  
    Na pierwszym miejscu sprawdzil bym cz emulacja wtryskow jest prawidlowo podlaczona.
  • Poziom 15  
    I to mnie też nieco dziwi bo gazownik mówił że tam niby jest pół sekwencja, a mi ze schematów auta wychodzi że raczej jest full grupa. czy to może być przyczyną że źle podłączył ?
  • Poziom 11  
    Skoro to full grupa to emulacja jest zle zrobiona.Wiec to moze byc przyczyna!
  • Poziom 15  
    Nie mam możliwości podpięcia się pod staga żeby spr. konfigurację ale na weekendzie postaram się wziąć schemat połączeń staga i rozgryźć jak to jest podpięte.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    W aucie masz wtrysk full-group, a w STAGu należy ustawić pełną sekwencję! Próby emulacji pół-sekwencji czy pełnej sekwencji (co robi STAG gdy ustawi się pół-sekwencję lub full-group) będą się kończyły tym co opisujesz, szarpaniem przy ruszaniu i rozjeżdżaniem się mapy wtrysku benzyny.

    Pół-sekwencja to jest w 1.2 16V na IAW-18FD ale tak czy inaczej w STAGu najlepiej zawsze ustawiać pełną sekwencję i wtedy LPG jest sterowane tak samo jak oryginalny wtrysk. Jeśli oryginalny wtrysk jest inny niż sekwencyjny to wybierając opcję w STAGu odpowiadającą danemu typowi wtrysku sprawia się, że próbuje on symulować pełną sekwencję przy sterowaniu wtryskami LPG.

    Jest jedno ale - przy full-group i bez emulacji sekwencji na LPG, muszą być szybkie wtryski LPG, Valteki nie mają szans, nie da rady ustawić dawki na wolnych obrotach (albo będzie za mało i będzie gasnąć albo na wolnych będzie chodził ale wyżej będzie dostawał za dużo paliwa).

    P.S.
    Nie polecam tej metody "resetowania" ECU, za którymś razem może się źle skończyć.
  • Poziom 15  
    Gazownik uprzedził mnie że czasem się tak dzieje że w sterowniku fiata gubią się mapy i wciskał mi kit że wgranie map we fiacie kosztuje max 30zł. W tygodniu będe u tego "eksperta" i poproszę o plik to może wstawię na forum aby koledzy sprawdzili i pytanie czy w ogóle tak się da sprawdzić mapy i konfigurację ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Rozumie że aby problem znikł muszę wymieniić wtryskiwacze na szybsze ? i zmusić instalatora do zmiany konfiguracji na sekwencję ?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Jakie mapy i do czego on chce tam wgrywać?!?

    Tak - konfiguracja w STAGu na wtrysk pełna sekwencja, wtryski przynajmniej MagicJet, reset komputera benzynowego, zebranie mapy na benzynie w trasie i porządna kalibracja mapy korekcyjnej LPG, w razie konieczności korekcja ciśnienia na parowniku i średnicy dysz.
  • Poziom 15  
    Ok właśnie przeglądam program do staga i nie mogę znaleźć gdzie przełączyć na sekwencję jedyne co to widzę typ wtrysku i mam do wyboru standard lub renix i typ sterowania wtrysku standard i podwajanie czy to tam trzeba coś przełączyć ?? drugie pytanie to czy można połączyć się ze stagiem tak żeby nie zarejestrował połączenia (chodzi mi o to żebym ja się mógł połączyć i zgrać konfiguracje ale tak żebym nie stracił gwarancji. Bo ponoć stag rejestruje każde połączenie i indywidualny nr pc.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    matiajr napisał:
    czy można połączyć się ze stagiem tak żeby nie zarejestrował połączenia (chodzi mi o to żebym ja się mógł połączyć i zgrać konfiguracje ale tak żebym nie stracił gwarancji.

    Można, jak masz interfejs BT i androida. http://marwell.pl/~ravi/storage/remapper/
  • Poziom 15  
    Witam byłem u gazownika i po pokazaniu instrukcji kolegi Tzok bez zbędnych dyskusji zmienił konfigurację na pełną sekwencję i wymienił w listwie cewki z czerwonych na żółte 1 om zrobił na nowo mapy gazu, po tym auto wyraźnie lepiej przyspiesza co najbardziej czuć przy ruszaniu z obrotów jałowych. Stwierdził też że moje auto nie jest demonem szybkości wtrysków bo czasy na jałowym ma aż 2 ms w związku z czym taka zamiana powinna wystarczyć a jeśli nie to proponuje wymianę listwy na listwę Matrixa chociaż wg niego Valteki sa najlepsze bo najbardziej odporne na zabrudzenia i tanie w eksploatacji . Chciałem zapytać czy po takiej wymianie auto będzie paliło więcej gazu ?? do tej pory spalało 10 L gazu / 100 km
  • Moderator Samochody
    Nie, przy prawidłowej regulacji im szybsze i bardziej precyzyjne wtryski, tym powinno mniej palić, ale ten silnik do oszczędnych nie należy, miałem Punto z tym silnikiem (75KM) i po mieście potrafił spalić 9l/100km (benzyny).

    Valteki rzeczywiście są tanie i łatwe w regeneracji ale to tyle jeśli chodzi o zalety. Najlepsze wtryski do tego silnika (oczywiście w rozsądnym budżecie) to pojedyncze MagicJet. Listwy to w ogóle nie jest dobry pomysł, bo wężyki między wtryskiwaczem a wwiertką powinny być równej długości i możliwie krótkie. Żółte Valteki od biedy mogą być, ale czas wtrysku 2ms na wolnych obrotach w tym silniku to coś trochę nie tak, w logach z Punto 75 widzę czasy wtrysku rzędu 0,7ms.

    Code:
    2012-02-21 10:11:46
    
    POŁĄCZONO Z:
    Punto 75 1.2 Fire 8V ECE F2
    Magneti-Marelli IAW-8F/18F MPI
    --------------------------------------------------------------

    Kod ISO: 55-31-80-02-94-1C
    Numer katalogowy: 61600.218.09

    PARAMETRY:
    Obroty silnika: 916 RPM
    Czas wtrysku: 0,69 ms
    Wyprzedzenie zapłonu: 9,00 °
    Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 368 hPa
    Temperatura powietrza: 34 °C
    Temperatura wody: 79 °C
    Kąt otwarcia przepustnicy: 6,77 °
    Napięcie akumulatora: 14,06 V
    Korekta sondy lambda: 0,75
    Pozycja silnika krokowego: 84 kroków
    Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 26
    Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: 0
    Korekta dawki paliwa: 0 kroków
    Obroty biegu jałowego: 904 RPM
    Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
    Silnik pracuje: TAK
    Sygnały z czujników OK: TAK
    Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
    Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
    Klimatyzacja włączona: NIE
    Autokalibracja mieszanki OK: TAK
    Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE
    Autolakibrajca silnika krokowego OK: NIE
    Bieg włączony: NIE

    BŁĘDY:
    Wtryskiwacze Zwarcie do GND/Przerwa [A][P][Z]
    Kontrolka MIL Zwarcie do GND/Przerwa [A][P][Z]

    PARAMETRY:
    Obroty silnika: 910 RPM
    Czas wtrysku: 0,70 ms
    Wyprzedzenie zapłonu: 8,50 °
    Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 364 hPa
    Temperatura powietrza: 34 °C
    Temperatura wody: 79 °C
    Kąt otwarcia przepustnicy: 6,77 °
    Napięcie akumulatora: 14,06 V
    Korekta sondy lambda: 0,75
    Pozycja silnika krokowego: 84 kroków
    Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 25
    Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: 0
    Korekta dawki paliwa: 0 kroków
    Obroty biegu jałowego: 904 RPM
    Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
    Silnik pracuje: TAK
    Sygnały z czujników OK: TAK
    Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
    Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
    Klimatyzacja włączona: NIE
    Autokalibracja mieszanki OK: TAK
    Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE
    Autolakibrajca silnika krokowego OK: NIE
    Bieg włączony: NIE

    BŁĘDY:
    Wtryskiwacze Zwarcie do GND/Przerwa [A][P][Z]
    Kontrolka MIL Zwarcie do GND/Przerwa [A][P][Z]

    PARAMETRY:
    Obroty silnika: 898 RPM
    Czas wtrysku: 0,70 ms
    Wyprzedzenie zapłonu: 9,50 °
    Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 388 hPa
    Temperatura powietrza: 34 °C
    Temperatura wody: 79 °C
    Kąt otwarcia przepustnicy: 6,77 °
    Napięcie akumulatora: 14,06 V
    Korekta sondy lambda: 0,75
    Pozycja silnika krokowego: 85 kroków
    Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 27
    Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: 0
    Korekta dawki paliwa: 0 kroków
    Obroty biegu jałowego: 904 RPM
    Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
    Silnik pracuje: TAK
    Sygnały z czujników OK: TAK
    Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
    Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
    Klimatyzacja włączona: NIE
    Autokalibracja mieszanki OK: TAK
    Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE
    Autolakibrajca silnika krokowego OK: NIE
    Bieg włączony: NIE

    BŁĘDY:
    Wtryskiwacze Zwarcie do GND/Przerwa [A][P][Z]
    Kontrolka MIL Zwarcie do GND/Przerwa [A][P][Z]

    PARAMETRY:
    Obroty silnika: 901 RPM
    Czas wtrysku: 0,74 ms
    Wyprzedzenie zapłonu: 8,00 °
    Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 384 hPa
    Temperatura powietrza: 34 °C
    Temperatura wody: 79 °C
    Kąt otwarcia przepustnicy: 6,77 °
    Napięcie akumulatora: 14,00 V
    Korekta sondy lambda: 0,75
    Pozycja silnika krokowego: 87 kroków
    Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 32
    Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: 0
    Korekta dawki paliwa: 0 kroków
    Obroty biegu jałowego: 904 RPM
    Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
    Silnik pracuje: TAK
    Sygnały z czujników OK: TAK
    Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
    Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
    Klimatyzacja włączona: NIE
    Autokalibracja mieszanki OK: TAK
    Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE
    Autolakibrajca silnika krokowego OK: NIE
    Bieg włączony: NIE

    BŁĘDY:
    Wtryskiwacze Zwarcie do GND/Przerwa [A][P][Z]
    Kontrolka MIL Zwarcie do GND/Przerwa [A][P][Z]

    PARAMETRY:
    Obroty silnika: 906 RPM
    Czas wtrysku: 0,75 ms
    Wyprzedzenie zapłonu: 9,00 °
    Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 392 hPa
    Temperatura powietrza: 34 °C
    Temperatura wody: 79 °C
    Kąt otwarcia przepustnicy: 6,77 °
    Napięcie akumulatora: 14,06 V
    Korekta sondy lambda: 0,75
    Pozycja silnika krokowego: 88 kroków
    Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 35
    Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: 0
    Korekta dawki paliwa: 0 kroków
    Obroty biegu jałowego: 896 RPM
    Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
    Silnik pracuje: TAK
    Sygnały z czujników OK: TAK
    Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
    Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
    Klimatyzacja włączona: NIE
    Autokalibracja mieszanki OK: TAK
    Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE
    Autolakibrajca silnika krokowego OK: NIE
    Bieg włączony: NIE

    BŁĘDY:
    Wtryskiwacze Zwarcie do GND/Przerwa [A][P][Z]
    Kontrolka MIL Zwarcie do GND/Przerwa [A][P][Z]

    Tylko jak widać LPG II generacji z odcięciem kontrolki MIL na LPG i bez emulatora wtryskiwaczy.
  • Poziom 15  
    No tak silnik był ciepły i taki czas mu pokazywało w programie do staga jutro sprawdzę twoim programem jaki jest czas i dam znać jakie są czasy
  • Moderator Samochody
    tzok napisał:
    Najlepsze wtryski do tego silnika (oczywiście w rozsądnym budżecie) to pojedyncze MagicJet.

    Jest jeszcze nowa opcja tanich i szybkich wtryskiwaczy. Tylko na razie mało opinii od osób testujących.
    http://www.wtryskiwaczewgs.pl/
  • Poziom 15  
    Te wtryskiwacze wyglądają dosyć ciekawie, pewnie jak staną się bardziej powszechne i sprawdzone to sobie zakupie.
  • Poziom 15  
    jutro zapnę do swojego auta interfejs i sprawdze jak wygląda ten czas wtrysku.

    Dodano po 47 [minuty]:

    WItam załączam wykres czasu wtrysku zrobiony na obrotach jałowych na benzynie przy rozgrzanym silniku.



    Fiat palio 1.2 8V - Falowanie obrotów na gazie zawieszanie się sterownika benzyn
  • Poziom 15  
    Pytanie co może być przyczyną tak długich czasów wtrysku ?
  • Poziom 15  
    nadal nikt nic się nie wypowie ?
  • Moderator Samochody
    O czym się tu wypowiadać? Źle dobrana i skalibrowana instalacja LPG i adaptacje wyleciały w kosmos... te sterowniki mają bardzo szeroki zakres adaptacji, a Twój gazownik nie ma pojęcia o ich specyfikacji.

    Nie dawaj wykresów tylko zrób log.
  • Poziom 15  
    Pomogła wymiana wtryskiwaczy na Magic Jet, Regulacja ciśnienia oraz precyzyjne ustawienie mnożników. Przed regulacją instalacji gazowej wykasowałem adaptację ECU benzynowego Przejechałem około 200km na benzynie i dopiero wtedy zacząłem regulacje Staga. Instalację gazową wstrajałem tak aby po przełączeniu z benzyny na gaz ECU nie wprowadzało korekt tj. ani nie wydłużało ani nie skracało czasu wtrysku. dbałem o to aby mnożniki mieściły się w akceptowalnych wartościach dzięki czemu silnik zaczął pracować perfekcyjnie zarówno na benzynie oraz gazie.