Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Briggs&stratton 28S777 1142-E1 - otwiera zawór ssący na sprężaniu

25 Lip 2012 20:26 6675 24
  • Poziom 11  
    Poskładałem silnik po remoncie. Odpalił na wolnych obrotach i jak dodałem gazu to strzelił w gaźnik i zgasł. Okazało się że podczas cyklu sprężania na samym początku zawór przez chwile nie domyka się do końca i wydmuchuje mieszankę. Rozrząd sprawdziłem ustawiony jest prawidłowo na znaczkach, zawory ostawiłem około 0,18 mm. Gdzie jeszcze mogłem popełnić błąd?
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Na pewno jest to ssący zawór ? Większość silników B&S ma odprężenie na wydechowym, i takie lekkie podniesienie w cyklu sprężania jest normalne, po odpaleniu odprężnik odskakuje na bok i zawór już nie jest odprężany.
    Sprawdzałeś klin?
    Dokręć nóż, bo mógł się poluzować, a bez dokręconego noża nie odpali.
  • Poziom 11  
    Na pewno ssący, na początku sprężania jest dmuchnięcie w gaźnik. Silnik odpaliłem bez noża ale jest to traktorek i poprostu nie założyłem jeszcze paska. Klina jeszcze nie sprawdziłem zrobie to po południu. Jaki powinien być moment dokręcenia śruby na kole zamachowym?
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Ja osobiście nie patrze na momenty obrotowe podane w książce, bo po ścięciu klina wał i zatoczenie w kole się deformuje, po za piłowaniu pilnikiem są różne nie dociągnięcia i defekty, idealnie tego się nie zrobi, więc staram się dokręcić do lekkiego oporu, tak by miało szanse jeszcze raz ściąć klina.
    W traktorkach często są kliny stalowe, więc nie powinno go ściąć, ale sprawdź.
    Skoro odpalił i zgasł, szukał bym przyczyny w dopływie paliwa, np filtr paliwa, świeżość paliwa (bardzo ważne), zanieczyszczenie gaźnika.
    Dario26 napisał:
    Na pewno ssący, na początku sprężania jest dmuchnięcie w gaźnik

    W jakim położeniu tłoka ustawiałeś luzy zaworowe?
  • Poziom 11  
    Jednak przyczyną był klin. Założyłem drugi i tym razem założyłem pasek od napędu ale i tak ścięło klin jak dodałem gazu. Może za słabo dokręciłem koło?
    I jeszcze pytanie trochę z innej beczki. Jak powinien być ustawiony gaźnik w tym silniku? Gaźnik nazywa się NIKKI.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Musisz koło dokręcić do oporu, widocznie są już jakieś defekty na wale i stożku koła, spiłowałeś je? Koło można dokręcić przytrzymując za śrubę od kół pasowych i kręcąc tę od koła zamachowego.
    Gaźnik reguluje się na 3000 - 3200 obr max i 1900- 2200 obr jałowych. Regulacja powinna znajdować się przy regulatorze za gaźnikiem, śrubami na regulatorze można zmniejszyć i zwiększyć naciąg sprężynki sterującej obrotami silnika, a bieg jałowy powinien być na gaźniku przy wałku przepustnicy gazu.
  • Poziom 11  
    Stożek spiłowałem i dokręciłem koło jak doradzałeś. Klina już nie ścina, ale pojawił się kolejny problem. Silnik odpala, do połowy gazu pracuje w miarę stabilnie, a jak przyśpieszam więcej zaczyna dusić się, strzelać i kopcić z tłumika. Sprawdziłem przerwę między kołem a cewką jest ok. Zawory ustawiłem około 0,15mm około 5mm poniżej GMP tłoka między fazą sprężania, a pracą. Co jeszcze mogę sprawdzić?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Już nie pamiętam :), wydaje mi się że za. A jak powinien być ustawiony?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Sprawdziłem zawory. Ustawione są prawidłowo. Jak zdjąłem filtr powietrza to zauważyłem że jak przyśpieszam to dmucha w gaźnik i wybija paliwo do filtra.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Silnik remontowałem bo zatarł mi się na wale i fachowiec który robił szlif powiedział że głowica i zawory są w dobrym stanie więc nic z nimi nie robiłem. Można sprawdzić szczelność zaworu bez zdejmowania głowicy? trochę szkoda mi uszczelki.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Raczej trzeba zdjąć głowice, wypiąć zawory, sprawdzić jak przylegały do gniazd, czyli jak po całej otoczce gniazda i zaworu przylgnia jest czysta to powinno to być szczelne, ale jeśli jest częściowo czarna to już jest nieszczelne.
    Zanim zdejmiesz głowice, zwiększ delikatnie luz zaworowy, nie wiem ile masz ustawione teraz, ale spróbuj na 0,2 - 0,25.
    Druga sprawa to jeśli masz za wysokie obroty, to też silnik może nierówno pracować, powinien pracować w tym zakresie, który Ci podawałem.
  • Poziom 11  
    Niestety zwiększenie luzu na zaworach nie pomogło, obroty też próbowałem regulować. Pewnie będę musiał odkręcać tą głowice, chyba że macie jeszcze jakieś pomysły co mógłbym sprawdzić. I jeszcze jedno, jak odkręcam swiece po zgaszeniu silnika to jest mokra.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Zaworek iglicowy sprawdzałem, poziom paliwa nie bardzo wiem jak sprawdzić. Regulować próbowałem. Uszczelka jest w trochę kiepskim stanie zamówiłem nową.

    Jak mogę sprawdzić poziom paliwa? jest może jakieś wstępne ustawienie gaźnika do regulacji?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Model gaźnika NIKKI.

    Po wymianie uszczelek i przeczyszczeniu gaźnika silnik zaczął normalnie pracować. Jeszcze tylko czasami na rozgrzanym silniku po zgaszeniu strzela w tłumik. Tak było też przed remontem silnika. Co może być przyczyną?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Tak bardzo to mi nie przeszkadza, tylko jak huknie to sę wszyscy z ulicy patrzą co sie stało :) . Świecę wymieniałem a paliwo staram sie lać raczej świeże. Pewnie jeszcze coś jest z gaźnikiem ale to już nie jest taki duży problem, najważniejsze że mogę kosić podwórko. Jeszcze zauważyłem w katalogu części że powinna być jakaś sprężynka w komorze pływaka (Spring-Float Bowl nr 695422) a nigdzie jej nie znajduje i nie wiem gdzie powinna być.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Taki właśnie mam pływak w gaźniku. Ta sprężyna dociska go do uszczelki czy spełnia jakąś inną funkcje?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    To już chyba wszystkie moje pytania. Serdeczne dzięki za pomoc i wyrozumiałość. Pozdrawiam