Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stuki w rurach centralnego ogrzewania.

25 Lip 2012 21:42 14223 26
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich. Mam następujący problem a nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi co zrobić. Otóż chodzi o to że gdy piec się wygasza to przy temperaturze ok 36stopni zaczyna stukać i szarpać rurkami( tak jak by miało je zaraz urwać). Wydaje mi się że dźwięk dochodzi z zaworu różnicowego. Proszę o porady co zrobić w tej sytuacji. Dodam że za bardzo nie znam się w tej dziedzinie:D
    Dorzucam zdjęcia układu w piwnicy. Stuki w rurach centralnego ogrzewania. Stuki w rurach centralnego ogrzewania. Stuki w rurach centralnego ogrzewania. Stuki w rurach centralnego ogrzewania. Stuki w rurach centralnego ogrzewania. Stuki w rurach centralnego ogrzewania.
  • Specjalista AGD
    Zawór zwrotny (różnicowy pompy)) ma być pionowo, a widzę go poziomo zamontowany.
  • Poziom 8  
    czyli masz na myśli ten który jest zaraz nad pompką? on jest pionowo:D chyba chodziło ci o to żeby był poziomo:D chyba że chodzi o jakiś inny zawór a ja źle zrozumiałem.
  • Poziom 2  
    Zawór zielony na pierwszym zdjęciu powinien być pionowo i zgodnie ze strzałką.
    Pozdrawiam
    irek
  • Poziom 12  
    Jeżeli jest objaw "szarpania" rurami, a stukanie pojawia się przy zmianie temperatury czynnika grzewczego to najprawdopodobniej jest to spowodowane termiczną pracą rur.
  • Poziom 8  
    stukanie i szarpanie rur występuje razem w parze. ale tak jak pisałem wydaje mi się właśnie że przez ten zawór tak nimi szarpie. co polecacie zrobić? da się to jakoś naprawić lub coś dodatkowego zamontować?
  • Poziom 22