Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania 124 360 - Scania 124 360 duze spalanie

Filip.K 25 Jul 2012 22:31 8027 9
  • #1
    Filip.K
    Level 9  
    Witam serdecznie!!
    Panowie posiadam Scanie 360 z 1999 roku z oryginalnym przebiegiem 600tys,kupilem ja pol roku temu. jakis czas temu wymienilem koncowki wtryskow,bo palila okolo 40 litrow. teraz spalanie miesci sie w 36-37 litrach ,wydaje mi sie,ze nie ma takiej mocy jak powinna i przy dodawaniu gazy kopci na czarno,moze ktos podpowie gdzie moglbym szukac przyczyny tak duzego spalania. Dodam,ze jezdze wywrotka pusto pelno. Pozdrawiam
  • #2
    kwantor
    Level 38  
    Nie jest takie wysokie jak na wywrotkę- czarny dym wskazuje na niedomaganie czujnika doładowania.
  • #3
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    W tym aucie nie ma EDC. Pompa jest źle ustawiona, przynajmniej regulator. Bez inwestycji w pompę się nie obędzie. Przy okazji wyciągnięcia wtrysków kompresja była mierzona?
    1999 rok i jeszcze euro 2 to naprawdę ewenement.
  • #4
    kwantor
    Level 38  
    Jeszcze młodsze mają euro2, co do EDC, to musiałbym mieć VIN, bo z tego roku 360 miały EDC chociaż pompa sterowana była cięgnem o ile pamietam, ale mogę się mylić.
  • #5
    janusz2008
    Level 33  
    Jest EDC w360 i pompa jest sterowana /cięgnem/ za pomocą nastawnika elektronicznego.
  • #6
    multihunter
    Level 26  
    600k km to trochę mało jak na ten rocznik, sprawdź przewód idący od kolektora ssącego do pompy bo właśnie ten element w pompie odpowiada za zmiany zależne od ciśnienia na ssącym (coś jak mechaniczny czujnik ciśnienia). Dawno temu w tym typie silnika wymrugało mi wtryskiwacz prowadzący ale nie pamiętam jakie były objawy, swoją drogą to nie widziałem 12litrowego silnika na pompie z nastawnikiem co innego 9 litrowy. Zacznij od rzeczy najprostszych czyli: turbo, filtry, zawory oraz jak trzyma ciśnienie. Pzdr
  • #7
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    To jest zwykła pompa P8000 z regulatorem RQV..K (0 402 9x6 014) za regulacje odpowiada silownik z gumowa membraną tzw. LDA, która często dziurawi się ze względu na przewód prowadzony tylko do dołu, oraz krzywka korekcji ściśle współpracująca z regulatorem odśrodkowym z trzema spręzynami. Niewielkie pokręcenie jednej ze śrub i pojawia się dym no i "moc" ale nie w tym momencie co jej potrzeba. Krzywka mechanicznie wypycha do tyłu listwe nie wtedy kiedy jest taka potrzeba a pozwala na przesunięcie w momencie kiedy należy ograniczyć dymienie. Najczęściej jest to pozostałość po "chip tjuningu" zrobionego ze względu na brak mocy albo słabe odpalanie. Jeśli ta wywrotka ma co najmniej 2 mosty napedowe i skrzynie biegów GR 890 albo GR900 to takie zużycie paliwa jest jeszcze w normie.
    ps zapomniałem 6 cyfre pompy. Jeśli ktoś pamięta niech podrzuci.
    Pompa.z.EDC ma ostatnie cyfry ...002
  • #8
    Filip.K
    Level 9  
    Dziekuje wszystkim za szybka za odpowiedz. Nie pisalem wczesniej,bo bylem na urlopie.
    Nie ktorzy mnie zle zrozumieli, ten problem wystepuje w ciagniku siodlowym Scania 124 360 ,a podpieta jest pod nia naczepa wywrotka.Dodam jeszcze,ze auto wozi teraz w jedna strone ladunek okolo 20 ton i wraca na pusto ta sama trasa,a spalanie oscyluje w granicach 30-32 litrow to mowi chyba samo za siebie.
    Pozdrawiam i czekam na podary
  • #9
    ChEsTeRx
    Level 10  
    serwis_gh wrote:
    To jest zwykła pompa P8000 z regulatorem RQV..K (0 402 9x6 014) za regulacje odpowiada silownik z gumowa membraną tzw. LDA, która często dziurawi się ze względu na przewód prowadzony tylko do dołu, oraz krzywka korekcji ściśle współpracująca z regulatorem odśrodkowym z trzema spręzynami. Niewielkie pokręcenie jednej ze śrub i pojawia się dym no i "moc" ale nie w tym momencie co jej potrzeba. Krzywka mechanicznie wypycha do tyłu listwe nie wtedy kiedy jest taka potrzeba a pozwala na przesunięcie w momencie kiedy należy ograniczyć dymienie. Najczęściej jest to pozostałość po "chip tjuningu" zrobionego ze względu na brak mocy albo słabe odpalanie. Jeśli ta wywrotka ma co najmniej 2 mosty napedowe i skrzynie biegów GR 890 albo GR900 to takie zużycie paliwa jest jeszcze w normie.
    ps zapomniałem 6 cyfre pompy. Jeśli ktoś pamięta niech podrzuci.
    Pompa.z.EDC ma ostatnie cyfry ...002


    Ostatnio oddalem pompę i wtryski gdyż ciężko paliła i gasła. "pompiarz" twierdził że pompa jest dobra i miał coś po ustawiać twierdził, że za późno włącza sie turbina i poprawić pompkę mechaniczną paliwa. Odrazu zmieniłem końcowki wtrysków. Na początku efekt byl mega moc i paliła od strzała, winna gaśnięcia była po stronie podobno "huba /haba" . Niestety po czasie zaczęła kopić i spadła moc... wcześcieniej nie puszczała nawet czarnego dymka. Flitr powietrza wymieniłem, paliwa też. Czytając zastanawiam się czy może winne są wtryskiwacze albo pompa źle ustawiona ?
  • #10
    kwantor
    Level 38  
    Szukał bym jeszce raz w tych końcówkach wtrysków, nie wiadomo co tam wstawiłeś, może jakieś italskie..
    Zastanawiam się jak można przyspieszyć czy opuźnić pracę turbiny.. chociaż to właściwe spalanie zapewnia maksymalną objętość gazów wydechowych.

    30 l/100 średnio to jest dobry wynik dla właszcz, gdy w krajobrazie jest sporo wzniesień.