Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 124 360 - Scania 124 360 duze spalanie

Filip.K 25 Lip 2012 22:31 6758 9
  • #1 25 Lip 2012 22:31
    Filip.K
    Poziom 7  

    Witam serdecznie!!
    Panowie posiadam Scanie 360 z 1999 roku z oryginalnym przebiegiem 600tys,kupilem ja pol roku temu. jakis czas temu wymienilem koncowki wtryskow,bo palila okolo 40 litrow. teraz spalanie miesci sie w 36-37 litrach ,wydaje mi sie,ze nie ma takiej mocy jak powinna i przy dodawaniu gazy kopci na czarno,moze ktos podpowie gdzie moglbym szukac przyczyny tak duzego spalania. Dodam,ze jezdze wywrotka pusto pelno. Pozdrawiam

    0 9
  • #2 25 Lip 2012 22:35
    kwantor
    Poziom 38  

    Nie jest takie wysokie jak na wywrotkę- czarny dym wskazuje na niedomaganie czujnika doładowania.

    0
  • #3 26 Lip 2012 06:41
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    W tym aucie nie ma EDC. Pompa jest źle ustawiona, przynajmniej regulator. Bez inwestycji w pompę się nie obędzie. Przy okazji wyciągnięcia wtrysków kompresja była mierzona?
    1999 rok i jeszcze euro 2 to naprawdę ewenement.

    0
  • #4 26 Lip 2012 06:51
    kwantor
    Poziom 38  

    Jeszcze młodsze mają euro2, co do EDC, to musiałbym mieć VIN, bo z tego roku 360 miały EDC chociaż pompa sterowana była cięgnem o ile pamietam, ale mogę się mylić.

    0
  • #5 26 Lip 2012 09:02
    janusz2008
    Poziom 33  

    Jest EDC w360 i pompa jest sterowana /cięgnem/ za pomocą nastawnika elektronicznego.

    1
  • #6 26 Lip 2012 19:16
    multihunter
    Poziom 25  

    600k km to trochę mało jak na ten rocznik, sprawdź przewód idący od kolektora ssącego do pompy bo właśnie ten element w pompie odpowiada za zmiany zależne od ciśnienia na ssącym (coś jak mechaniczny czujnik ciśnienia). Dawno temu w tym typie silnika wymrugało mi wtryskiwacz prowadzący ale nie pamiętam jakie były objawy, swoją drogą to nie widziałem 12litrowego silnika na pompie z nastawnikiem co innego 9 litrowy. Zacznij od rzeczy najprostszych czyli: turbo, filtry, zawory oraz jak trzyma ciśnienie. Pzdr

    0
  • #7 26 Lip 2012 22:15
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    To jest zwykła pompa P8000 z regulatorem RQV..K (0 402 9x6 014) za regulacje odpowiada silownik z gumowa membraną tzw. LDA, która często dziurawi się ze względu na przewód prowadzony tylko do dołu, oraz krzywka korekcji ściśle współpracująca z regulatorem odśrodkowym z trzema spręzynami. Niewielkie pokręcenie jednej ze śrub i pojawia się dym no i "moc" ale nie w tym momencie co jej potrzeba. Krzywka mechanicznie wypycha do tyłu listwe nie wtedy kiedy jest taka potrzeba a pozwala na przesunięcie w momencie kiedy należy ograniczyć dymienie. Najczęściej jest to pozostałość po "chip tjuningu" zrobionego ze względu na brak mocy albo słabe odpalanie. Jeśli ta wywrotka ma co najmniej 2 mosty napedowe i skrzynie biegów GR 890 albo GR900 to takie zużycie paliwa jest jeszcze w normie.
    ps zapomniałem 6 cyfre pompy. Jeśli ktoś pamięta niech podrzuci.
    Pompa.z.EDC ma ostatnie cyfry ...002

    1
  • #8 19 Sie 2012 19:17
    Filip.K
    Poziom 7  

    Dziekuje wszystkim za szybka za odpowiedz. Nie pisalem wczesniej,bo bylem na urlopie.
    Nie ktorzy mnie zle zrozumieli, ten problem wystepuje w ciagniku siodlowym Scania 124 360 ,a podpieta jest pod nia naczepa wywrotka.Dodam jeszcze,ze auto wozi teraz w jedna strone ladunek okolo 20 ton i wraca na pusto ta sama trasa,a spalanie oscyluje w granicach 30-32 litrow to mowi chyba samo za siebie.
    Pozdrawiam i czekam na podary

    0
  • #9 13 Mar 2015 20:13
    ChEsTeRx
    Poziom 9  

    serwis_gh napisał:
    To jest zwykła pompa P8000 z regulatorem RQV..K (0 402 9x6 014) za regulacje odpowiada silownik z gumowa membraną tzw. LDA, która często dziurawi się ze względu na przewód prowadzony tylko do dołu, oraz krzywka korekcji ściśle współpracująca z regulatorem odśrodkowym z trzema spręzynami. Niewielkie pokręcenie jednej ze śrub i pojawia się dym no i "moc" ale nie w tym momencie co jej potrzeba. Krzywka mechanicznie wypycha do tyłu listwe nie wtedy kiedy jest taka potrzeba a pozwala na przesunięcie w momencie kiedy należy ograniczyć dymienie. Najczęściej jest to pozostałość po "chip tjuningu" zrobionego ze względu na brak mocy albo słabe odpalanie. Jeśli ta wywrotka ma co najmniej 2 mosty napedowe i skrzynie biegów GR 890 albo GR900 to takie zużycie paliwa jest jeszcze w normie.
    ps zapomniałem 6 cyfre pompy. Jeśli ktoś pamięta niech podrzuci.
    Pompa.z.EDC ma ostatnie cyfry ...002


    Ostatnio oddalem pompę i wtryski gdyż ciężko paliła i gasła. "pompiarz" twierdził że pompa jest dobra i miał coś po ustawiać twierdził, że za późno włącza sie turbina i poprawić pompkę mechaniczną paliwa. Odrazu zmieniłem końcowki wtrysków. Na początku efekt byl mega moc i paliła od strzała, winna gaśnięcia była po stronie podobno "huba /haba" . Niestety po czasie zaczęła kopić i spadła moc... wcześcieniej nie puszczała nawet czarnego dymka. Flitr powietrza wymieniłem, paliwa też. Czytając zastanawiam się czy może winne są wtryskiwacze albo pompa źle ustawiona ?

    0
  • #10 13 Mar 2015 21:25
    kwantor
    Poziom 38  

    Szukał bym jeszce raz w tych końcówkach wtrysków, nie wiadomo co tam wstawiłeś, może jakieś italskie..
    Zastanawiam się jak można przyspieszyć czy opuźnić pracę turbiny.. chociaż to właściwe spalanie zapewnia maksymalną objętość gazów wydechowych.

    30 l/100 średnio to jest dobry wynik dla właszcz, gdy w krajobrazie jest sporo wzniesień.

    0