Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Siłownia i wyłączniki bezpieczeństwa na stycznikach.

duszi3 27 Lip 2012 13:15 3898 14
  • #1 27 Lip 2012 13:15
    duszi3
    Poziom 9  

Witam. Mam do rozwiązania problem. Jestem elektrykiem pracującym w UK, specjalizuje się w domkach rodzinnych. Nowa praca to "klinika sportu" mieści się tam siłownia. Cały osprzęt jest zagranicznej firmy Eaton Mem, dodam że cena wykonania nie gra kosztów. Płaci zleceniodawca:)
    Problem polega na tym że pod 3 fazy jest podpięta rozdzielnia Eaton MEMshield 3 w środku jest 100A Główny wyłącznik a przed rozdzielnią będzię jeszcze drugi 100A wyłącznik bezpieczeństwa. Każda faza zasila jedno pomieszczenie z maszynami w siłowni. Każde pomieszczenie ma mieć wyłącznik bezpieczeństwa(knok off buton-sprawdźcie w google co to jest) który będzie odcinał pomieszczenie. Fazy będą obciążone po 6 20A bezpieczników typu B na pojedynczym kablu 2,5mm. Jak zainstalować styczniki żeby wszystko działało. Zależy mi na tym żeby wyłączniki były zabezpieczone przez RCD. Załączam schemat rozdzielni.

Myślałem żeby założyć styczniki przed rozdzielnią na każdej fazie osobno tylko lub wyjąć 100A ze środka i zastąpić go 3 pojedynczymi stycznikami na każdą fazie.

[Akrzy][/color]

0 14
  • #2 27 Lip 2012 13:50
    a12nd
    Poziom 10  

Witam serdecznie. Jeżeli chodzi o zdalne wyłączenie napięcia z obwodu to proponuję zastosować wyzwalacz wzrostowy przeznaczony do montażu z wyłącznikiem lub rozłącznikiem (np Legrand nr ref. 0073 61). Podanie napięcia na cewkę wyzwalacza spowoduje wyłączenie obwodu.
    pozdrawiam
    Andrzej

0
  • #3 27 Lip 2012 15:31
    duszi3
    Poziom 9