Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Vito W628 108CDI - Odpala tylko za pomocą autostartu

27 Lip 2012 17:20 6656 11
  • Poziom 17  
    Witam,
    Kupiłem w Niemczech Vito 2.2 108 CDI, produkcja grudzień 2002, jednak auto miało zdjęty filtr powietrza i odpala tylko za pomocą autostartu. Po odpaleniu silnik chodzi idealnie, nie dymi, chodzi równo, obroty nie falują, nie świeci się żadna kontrolka od silnika, ładnie się wkręca na obroty, dobrze reaguje na pedał gazu. Auto ma znikomy i udokumentowany przebieg 106tys km. W aucie jak wcześniej wspomniałem brak obudowy filtra powietrza. Auto nawet rozgrzane po zgaszeniu nie chce odpalić, ze starterem odpala zawsze.
    Co może być uszkodzone?
    Chciałbym tym autem przyjechać na kołach, około 1000km. I teraz pytanie czy można na takiej usterce jechać? Czy lepiej nie ryzykować i wziąć lawetę?
    Jest to silnik OM611 82KM.
  • Poziom 10  
    Jeżeli silnik chodzi dobrze- ja bym jechał. Jak zgaśnie to odpalisz za pomocą autostartu.
  • Poziom 26  
    pecet7 napisał:
    Co może być uszkodzone?

    Na 99% układ podgrzewania komory wtępnej, czyli potocznie mówiąc świece żarowe, lub ich sterownik. Po przekręceniu kluczyka, kontrolka świecy powinna się zaświecić i zależnie od temp silnika, zgasnąć w czasie 1-10sec. Jeżeli kontrolka po zgaśnięciu po upływie kilku sekund zaczyna migać, jest to informacja o niesprawności tego układu. Jest on potrzebny wyłącznie do rozruchu silnika, więc w czasie jazdy do niczego się nie przydaje.
  • Poziom 17  
    Cowboy zagrabie napisał:
    Na 99% układ podgrzewania komory wtępnej, czyli potocznie mówiąc świece żarowe, lub ich sterownik.


    Ale czy uszkodzenie świec żarowych przeszkadzałoby w odpalaniu silnika na ciepłym?
    Sprzedający mowił, że prawdopodobnie jest właśnie uszkodzona świeca żarowa.
  • Poziom 26  
    Inżynierowie głowią się nad tym aby silniki diesla nie klekotały. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu , są silniki z komorą wstępną. Powoduje ona wolniejsze rozprzestrzenianie się mieszanki w cylindrze, i w związku z tym mniejsze ciśnienie w komorze wstępnej. Niższe ciśnienie= wyższa temperatura zapłonu, więc konieczność zastosowania świecy żarowej. Denko tłoka podczas pracy silnika rozgrzewa się do temperatury o wiele wyższej niż temp cieczy chłodzącej, podgrzewając zasysane powietrze, natomiast w kilka minut po zatrzymaniu silnika temp denka wynosi tyle ile cieczy chłodzącej , i jest to za mało aby uzyskać zamozapłon mieszanki paliwowo-powietrznej.
  • Poziom 17  
    Zapadła decyzja - wracamy na kołach.
    Lista potencjalnych uszkodzeń:
    1. Za niskie ciśnienie na listwie wtryskowej - przelewający wtrysk lub standardowa usterka w tym modelu - oring na listwie
    2. Uszkodzony czujnik wału korbowego
    3. Świece żarowe
    4. Stacyjka/immo/elektronika

    Jutro jadę kupić brakującą obudowę filtra powietrza, brakujący przepływomierz i jedną rurę od powietrza. W środę powrót tym autem. Zobaczymy ;)
  • Spec od Mercedesów
    Cowboy zagrabie napisał:
    Na 99% układ podgrzewania komory wtępnej, czyli potocznie mówiąc świece żarowe, lub ich sterownik

    Cos Ci sie Kolego pop..lo. Jak widac w zaytaniu jest mowa o silniku CDI - jest on silnikiem o wtrysku bezposrednim i jako taki nie ma komory wstepnej. Kontrolka swiec rowniez zachowuje sie inaczej niz opisujesz. Jezeli spalona bedzie ktorakolwiek swieca, to kontrolka nie zalaczy sie po wlaczeniu zaplonu, zaswieci dopiero po uruchomieniu silnika SWIATLEM CIAGLYM na ok. 1-2 min. Jezeli chodzi o silniki z zapytania to pala one bez problemu przy tej temperaturze bez podgrzewania swiec. Rowniez silniki z wtryskiem posrednim z ostatniej serii (w aucie 124 i 210) pala bez problemu w temperaturach letnich bez podgrzania.
    Sorry za brak polskich liter - pzdr. G
  • Poziom 13  
    Uszkodzony oring czujnika cienienia paliwa na listwie wytryskowej
    Bądź któryś wtrysk leje
  • Poziom 1  
    na 90% wtrysk (lub wtryski) przelewa, podczas kręcenia rozrusznikiem są za małe obroty i przez to wydajność pompy wysokiego ciśnienia jest zbyt niska aby uzyskać ciśnienie zapłonu, często przy tej usterce występuje błąd EDC. Dla pewności można spróbować też odpalić na zaciąg na drugim lub trzecim biegu, powinny wystąpić wystarczające obroty silnika aby odpalić.
  • Poziom 9  
    Podłączę się do tematu.
    Mam podobny problem z moim Vito 110D, 2.2 CDI 100KM. Gdy go kupiłem palił dość średnio, musiał ze dwa razy obrócić. Ostatnio lekko odpalał tylko gdy był zimny, a gdy się rozgrzał to kaplica. Teraz odpala tylko za pomocą jakiegoś wspomagacza typu dezodorant który kupiłem w kiosku czy zimny czy ciepły. Filtr paliwa zmieniony. Po wymianie filtra przez dwa dni zapalał jak nówka, na dotyk ale niestety tylko tak krótko. Gdy przekręcę kluczyk zapala mi się kontrolka świec, po czym gaśnie, zapalam silnik i ponownie zapala się na około minuty.
  • Poziom 12  
    Witam
    Zrób test przelewu wtrysków
    sprawdz swiece każdą z osobna na opór a jak prąd nie idzie na Swiecę to rozbież modół od świec (jest klejony trzeba rozciąć klej )
    zazwyczaj sie przepala jeden z drutów i wystarczy polutować
  • Poziom 9  
    Dzięki za pomoc.
    Winę miały wtryskiwacze, dwa przelewały, a kontrolka zapala się ponieważ jedna świeca żarowa szwankuję.