Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

honda nsr 50 - Moduł CDI od innego motoroweru/skuteru

artgal5 27 Jul 2012 20:13 2993 4
  • #1
    artgal5
    Level 9  
    Witam. Mam pytanie. Chciałbym wymienić moduł zapłonowy w mojej hondzie nsr 50 '91r lecz na necie jest bardzo mało ich ( mbx, ns-1 itp...to to samo co nsr) chodzi mi o to, zeby był rozblokowany. Czy moze to być moduł od jakiegoś innego skuteru/motoroweru 2T, czy musi byc specjalnie pod mój model? (moduł CDI) Proszę o odp. i z góry dzięki
  • #2
    BANANvanDYK
    Level 39  
    Pokaż zdjęcie modułu aby wiedzieć o co chodzi.
    Układ zapłonowy w tym modelu (NSR 50 F '89) ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu, 19° przy 1400 RPM, 10° przy 8000 RPM.
    Stosując nieodpowiedni moduł, albo inny nawet podobny zamiennik możesz spowodować nawet uszkodzenie silnika. Wymiana modułu zapłonowego w motorach Honda serii MB/MT/MBX/MTX/NSR 50/75/80 wymaga obowiązkowo sprawdzenia kąta wyprzedzenia zapłonu za pomocą stroboskopu! W szczególności dotyczy to Hondy NS1, gdzie moduł lubi ulegać uszkodzeniu w ten sposób, że daje zapłon na 45° kąta wyprzedzenia zapłonu, a przeróbki na moduł "od chinola" doprowadzają do tego samego - stałego kąta wyprzedzenia na 45°. Nie muszę tłumaczyć ile kosztuje tam remont silnika gdzie niedostępne są zamienniki...
  • #3
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    BANANvanDYK wrote:
    kąt wyprzedzenia zapłonu, 19° przy 1400 RPM, 10° przy 8000 RPM.

    Wyprzedzenie zapłonu MALEJE wraz ze wzrostem obrotów?
  • #4
    BANANvanDYK
    Level 39  
    Zgadza się, to zachowanie normalne w silnikach dwusuwowych.
    Większość motocykli Honda z takim silnikiem mają układy zapłonowe z opóźnieniem kąta wyprzedzenia na wysokich obrotach. Także inne osiemdziesiątki mają podobnie, ale to po części zasługa przepisów.
  • #5
    carrot
    Moderator of Cars
    50 czy 80 ccm specjalnej krzywdy nie zrobi przy odpalaniu, ale wsadziłem kiedyś własnej roboty cdi bez opóźniania zapłonu do hondy trl250, efekt: ja leżałem 2 m za motorem, a podeszwa z buta poleciała gdzieś z 10 m dalej w krzaki ;)
    Kumpel miał jawę 350 sdm, klasyczny, przerywaczowy zapłon (tyle, że zdublowany), jak ją kiedyś odpalał w trampkach, to ma teraz bliznę na całej łydce, bo skóra pękła do kości