Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Man TGL 12.240 - ciężko odpala

Maniek976 28 Jul 2012 11:12 12511 29
Texa Poland
  • #1
    Maniek976
    Level 9  
    Witam.
    Po wymianie filtra paliwa Man bardzo długo kręci zanim zapali.
    Dodam jeszcze że po nocy jak jest zimny jest wszystko OK problem pojawia się jak jest rozgrzany.
    Czy tego typu układ paliwowy jaki jest w tym Manie trzeba odpowietrzać w jakiś szczególny sposób ???
    Gdzie szukać ewentualnego problemu ???
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Texa Poland
  • #2
    kakibara
    Level 33  
    mozesz sprawdzic czy zostal poprawnie zamontowany filtr i czy jest nie zagieta gumka na gwincie w pokrywce, czy ktos za moco nie zakrecil pokrywy filtra i nie pekla, jezeli byl a powinien byc wymieniony separ czy gumka u gory nie wyszla bokiem, czy jest?, czy separ nie jest pekniety-obudowa, jezeli byl odkrecany dol-szklany, czy nie jest pekniety i czy gumka jest cala i lezy na miejscu, czesto obejma tej szklanej czesci kruszy sie-(to aluminium), dzieje sie to podczas czyszczenia-rozkrecania.sprawdz czy wyczyscili ci osadnik pod pompka manualna i dokrec ja-sprawdz, nie powinno sie odkrecac przewodow prowadzacych do wtryskow-moze ktos podczas odpowietrzania popuscil i w ten sposob chcial odpowietrzyc uklad, sprawdz -dociagnij kluczem, po sprawdzeniu wszystkiego zaloz filtr nie dokrecaj pompuj do gornej granicy filtra-obudowy, dociagnij filtr, pompuj manualna pompka az bedzie twarda, zapalaj auto.
  • #3
    saron22
    Trucks specialist
    A jakiej firmy byl ten filtr ktory zostal zamontowany?? Polecam zalozyc oryginalne filtry paliwa albo chociaz oryginalne oringi bo z zamiennikami mialem wlasnie takie problemy jak piszesz. Niby prosta sprawa zmierzyc oryginalny oring i wyprodukowac taki sam a jednak okazuje sie ze sa z tym problemy.
  • Texa Poland
  • #4
    Maniek976
    Level 9  
    Kolego kakibara to wszystko sprawdziłem pięć razy jest OK.
    Separatora ta sztuka nie posiada.
    A auto zimne pali od kopa a rozgrzane musi pokręcić ładnych parę sekund po czym odpala i pracuje równo.
    Natomiast kolego saron22 filtr jest Knechta a oring nie mam pojęcia.
    Najbardziej dziwi mnie to że problem jest z odpaleniem ciepłego silnika wystarczy zgasić silnik na kilka sekund i trzeba kręcić a po nocy dotykasz kluczyk i pali.
    Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł ???
  • #5
    kwantor
    Level 38  
    Ja mam taki, że rozgrzane paliwo jest rzadkie, a to kieruje podejrzenie na pompę.
  • #6
    kakibara
    Level 33  
    mozna sprawdzic jeszcze pajaka czy nie wypadla kolka z zaworkow zwrotnych sa dwie na polaczeniach, jezeli to sprawdzisz musisz podlaczyc komputer, sprawdz jakie sa parametry edc, cisnienia paliwa, jaki byl powod wymiany filtra przebieg i okresowa wymiana filtrow czy ktos zaleci ze ciezko pali to musi byc filtr paliwa? bo jezeli ciezko dalej pali tak jak przed wymiana- servis z komputerem
  • #7
    Maniek976
    Level 9  
    Powiem tak filtr był zmieniony ponieważ przyszła pora.
    Zobaczę te zaworki bo tego nie sprawdzałem.
    A pompa padła tak od razu po wymianie filtra ???
    Komp był podłączany zero błędów ciśnienie paliwa podobno w normie i upust paliwa na powrót też OK.
    I co ???
  • #8
    kwantor
    Level 38  
    Uruchamianie silnika, to bardzo wolne kręcenie, na wyższych obrotach jest inaczej.
    Naturalnie, przyczyn może być wiele.
  • #9
    Maniek976
    Level 9  
    Jest coraz gorzej z tym odpalaniem na ciepłym silniku już kręci z pół minuty zanim załapie.
    Pomocy !
  • #10
    kwantor
    Level 38  
    Maniek976 wrote:
    Jest coraz gorzej z tym odpalaniem na ciepłym silniku już kręci z pół minuty zanim załapie.
    Pomocy !

    Czyli po ostygnięciu zapala normalnie?
    to wykluczone zapowietrzanie, cofanie się paliwa, została pompa.
    Mierzyłeś jakoś te ciśnienia w różnych warunkach?
  • #11
    kakibara
    Level 33  
    bez auta ciezko cos stwierdzic, po wymianie filtrow nie powinno tak sie dziac, przeciez nikt nie jest glupi, powinno byc tak samo jak przed wymiana, podlacz komputer i niech sprawdza cisnienia i podaj je, lub niech diagnosta je zweryfikuje napisz co powie, zobacz jak spada cisnienie na filtrze paliwa, czy auto zrobilo jakas trase?dalej nie ma bledow?edc 94 czy 37...
  • #12
    cielak1989
    Level 13  
    Jak będzie silnik rozgrzany i będzie długo kręcił to spróbuj ochłodzić pompę wtryskową zimną wodą jeżeli po schłodzeniu odpali odrazu to masz przyczynę i pompę do regeneracji ewentualnie wymiana na nową ;) Miałeś coś podobnego w TGA i właśnie w taki sposób doszedłem o co chodzi.
  • #13
    kwantor
    Level 38  
    cielak1989 wrote:
    Miałeś coś podobnego w TGA i właśnie w taki sposób doszedłem o co chodzi.

    Nie Ty jeden- dobry sposób.
  • #14
    Maniek976
    Level 9  
    Witam wszystkich.
    Sorry że się nie odzywałem ale byłem tym autem w trasie i dzieją się cuda !
    W ciągu tych dwóch tygodni było tak:
    Pierwszy tydzień po nocy palił od kopa rozgrzany masakra 20-30 sekund kręcenia.
    W drugim tygodniu przez 3 dni było OK palił extra od kopa ciepły zimny .
    Następnie 2 dni znów na ciepło masakra to samo i teraz znów jest OK.
    W dalszym ciągu nic nie wyświetla na kompie .
    I co wy na to ???
  • #15
    kwantor
    Level 38  
    Pompa, pompa..
    Nie pisałeś czy była polana zimną wodą, jak radzono.???
  • #16
    Maniek976
    Level 9  
    Nie, nie lałem bo dopiero wróciłem.
    Ale zobaczę to.
    A dlaczego twierdzisz że to pompa (paliwowa)?
  • #17
    4jerry
    Level 26  
    Proponuję popuścić pokrywę filtra paliwa na tyle, żeby odsłoniło się nacięcie odpowietrzające. Czyli żeby oring był ponad brzegiem obudowy filtra. Odkręcić suwadło pompki ręcznej i pompować aż popłynie paliwo bez powietrza. Musi pomóc, jak nie to usterka siedzi głębiej.
  • #18
    kakibara
    Level 33  
    tak jak koledzy radza sprawdz pompe zimna woda jezeli bedzie to samo, podjedz na servis i niech diagnosta sprawdzi pompe i wtryski, sprawnosc.
  • #19
    kwantor
    Level 38  
    Maniek976 wrote:
    Nie, nie lałem bo dopiero wróciłem.
    Ale zobaczę to.
    A dlaczego twierdzisz że to pompa (paliwowa)?


    Wtryskowa, tylko nie pisz, że nie jest na pompie.
  • #20
    gucio~1
    Level 23  
    Komputer diagnostyczny w dzisiejszych czasach to nie kosmos tylko zwykłe narzędzie diagnostyczne. I nie mówię o Man Cats tylko o texie czy jaleście. Każdy z tych testerów daje możliwość kontroli parametrów bieżących takich jak ciśnienie zasilania, zdane ciśnienie szyny i bieżące czy stopień otwarcia zaworu regulującego. Taka diagnoza trwa ko 15 minut a bez niej to bardziej wróżenie z fusów niż naprawa. Jak jest ciśnienie wstępne i brak wysokiego to wymieniam filtr paliwa.Potem sprawdzam zawór bezpieczeństwa na szynie. Jak to nie daje poprawy to mierzę przelew z głowicy. Jak jest w w normie to pompa do sprawdzenie na stół. Jak jest za wysokie to szukam przyczyny we wtryskach. A jeszcze wcześniej sprawdzam obroty rozrusznika bo to w common railu też rzecz istotna.
  • #21
    kakibara
    Level 33  
    wszystko bylo wczesniej napisane i nie wnosi nic do sprawy, pompe mozna sprawdzic za pomoca komputera,nie trzeba jej sprawdzac na stole i jezeli kolega tego nie zrobi- to nie dowie sie, ze jest do wymiany, wiec czekamy na konkretna diagnostyke od autora watku, dalsza pomoc przez to forum nic nie da, wszystko bylo napisane.
  • #22
    4jerry
    Level 26  
    Ponawiam swoją propozycję. Jednak autor postu sobie zaspał. Albo chce usunąć usterkę, albo już to zrobił nie informując nas o tym.
  • #23
    Maniek976
    Level 9  
    To z tą usterka jest tak że jak mogę podpiąć kompa to jest wszystko OK a jak jest w trasie to jest różnie .
    Po powrocie nie zależnie od tego czy będzie dobrze czy nie i tak podepnę kompa i dam znać o wynikach .
  • #24
    4jerry
    Level 26  
    A co z moją poradą w sprawie odpowietrzenia filtra. Wszyscy tylko by kompa podpinali, a przyczyną może być zapowietrzona obudowa filtra. I co? Nagle po wymianie filtra pompa padła? Czary?
  • #25
    kwantor
    Level 38  
    Tak, jak ostygnie, to sie odpowietrza? pomyśl tylko.
  • #26
    4jerry
    Level 26  
    Mnie też zdarzyło się to, co autorowi tego tematu. I wiem, co piszę. Wyciągnąłem wkład głównego filtru, po czym włożyłem nowy wkład i zakręciłem tę plastikową pokrywę z wymienionym oringiem. Następnie pompką ręczną napełniłem zbiorniczek z filterkiem na pompce i myślałem że jest ok, ale objaw był właśnie taki jak opisuje Maniek976. I doszedłem do wniosku, że trzeba odpowietrzyć obudowę filtra dokładnego oczyszczania właśnie i jak ręką odjął. Tyle! Maszyna zagadała od razu. Staram się pomóc, opisując co mnie spotkało i wydawało mi się, że udzielam konkretnej porady. Widzę jednak, że ma się to w głębokim "poważaniu", więc to jest ostatni mój wpis w tym temacie. Howgh, jak mówią Indianie.
  • #27
    Maniek976
    Level 9  
    Dzięki za wszystkie porady !
    Od jutra biorę się za to od tych najłatwiejszych porad jeśli nie pomogą przejdę do tych ciężkich tematów .
    Jak coś " naprawię " dam znać.
    Dzięki wszystkim !!!
  • #29
    Maniek976
    Level 9  
    Witam ponownie.
    Soory że to tak długo trwało ale to auto doprowadza do białej gorączki !
    Według kompa jest wszystko OK, ale po przeanalizowaniu co się dzieje stwierdziliśmy że winny będzie zawór ciśnieniowy listwy common-rail i BINGO !
    Zawór wymieniony i auto śmiga wszystko jest OK.
    Dzięki wszystkim za pomoc !!!
  • #30
    gucio~1
    Level 23  
    Na drugi raz jedź do kogoś innego z kompem. Jak zawór na listwie puszcza to żeby wyrównać ciśnienie do zadanego trzeba podnieść wydatek pompy. Jak diagnosta wie co znaczą poszczególne parametry to zauważy taką zmianę i to daje impuls do szukania w hydraulice układu common-rail. Wtedy zamiast gry w bingo masz wynik zwykłej diagnostyki. Max 2h pracy. Koszt ok 150 pln średnio w Polsce.
    Pozdrawiam