Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra A - Rozlaczanie obwodu pompy paliwa

28 Lip 2012 14:47 6219 14
  • Poziom 10  
    Witam

    Trafił mi się Opel Vectra A z silnikiem 1.8 Ecotec z komputerem simtec56 siemens.
    Problem wygląda następująco:
    Założona instalacja gazowa ( nie do tego typu pojazdu ale działa bo jednopunktowy wtrysk gazu )
    Komputer polutowany miał zimne luty
    Autko odpala od reki ale jak coś go najdzie nie idzie go odpalić rozrusznik kręci natomiast masa na przekaźnik pompy paliwa się nie pojawia (kabelek brązowy z zielonym paskiem) Podanie + bezpośrednio na przekaźniku nie powoduje uruchomienia pompki to samo z masą podaną na sterowanie przekaźnika, przekaźnik załączy ale nic sięnie dzieje. Jedyna opcja to podanie + na bezpiecznik oznaczony Kwadracikiem i wpisanym w nim symbolem F1. Z tego co wiem auto miało dołożony fabryczny immo ale kostka banalna :( bo + i masa na zasilanie rozcięcie obwodu komputera i obwodu rozrusznika poza tym rozcięcie obwodu zasilania (kolory jak na przekaźniku) no i central otwieranie i zamykanie i nic więcej poza + po zapłonie.
    Najdziwniejsza jest okresowość występowania usterki. Wszystkie przejścia na kablach wydają się OK. Albo coś już mi umyka odpala przez 3-4 dni i jak go coś sieknie to koniec.

    Instalacje sprawdzałem kilka razy co jakiś czas pojawia się też objaw przy gaśnięciu zaczyna mrugać kontrolka ładowania i w tym momencie przekaźnik pompy wariuje objaw znika po odpięciu kostki z licznika.
    Proszę o pomoc i porady ewentualnie sugestie mile widziane. Z góry dziękuję
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Moderator Samochody
    Strasznie nie zrozumiale to opisujesz.
    Na pewno to 1.8 a nie 2.0? Jeśli tak to pewnie jakiś swap, a wtedy to już różne cuda i druty mogą być w instalacji.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    w dowodzie rejestracyjnym stoi 1.8. Silnik to na 100% ecotec i na 100% 16V tego jestem pewny. Co do reszty to ciężko coś więcej powiedzieć. Wiem że kiedyś robili takie numery z pojemnością do ubezpieczenia. Ale staram się bazować na tym co jest udokumentowane. Może opis trochę zagmatwałem. Jak będę wiedział jaki aspekt sprawy was interesuje postaram się to jasno opisać
  • Moderator Samochody
    Skąpisz rzeczowych informacji. W dowodzie rejestracyjnym jest też podana moc silnika i data produkcji... Po numerach sterownika można też dojść z czego pochodzi.
    A może to po prostu Vectra B nie A.
  • Poziom 10  
    Autko to na 100% Opel Vectra A hatchback po facelitingu rok produkcji 1994 tyle na zaraz mogę podać co do numeru vin to dopiero jutro jak spisze z autka. Bo autko nie jest na miejscu a ja je tylko naprawiam.
  • Poziom 34  
    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale jeżeli ECU steruje przekaźnikiem prawidłowo, nawet jeżeli podajesz masę na przekaźnik i działa a pompa się nie włącza to masz coś nie tak z połączeniem przekaźnika z pompą. Skoro nawet podanie 12V na zasilanie nie pomaga.
  • Poziom 42  
    Może masz w nim stary alarm , który miał odcięcie pompki paliwa ?
  • Moderator Samochody
    Na 90% mogę powiedzieć że Vectry A takiego silnika nie miały. Jeśli to np C18XEL z Astry to będzie miał przekaźnik podwójny, słynny z zimnych lutów. Zaglądałeś do niego?
  • Poziom 42  
    Gdzie masz umiejscowiony przekaźnik pompy paliwa?
  • Poziom 10  
    przekaźnik podwójny na słupku A z prawej strony. Przekaźnik lutowałem a potem wymieniałem na inny. Najgorsze jest to że czasem działa bez awarii i 2-4 dni. Z klientem rozmawiałem i twierdzi że kupił z silnikiem 1.8 i tak miał auto zarejestrowane. Jutro rano sprawdzę kod silnika i wszystko będzie jasne bynajmniej w tej kwestii. Było immo fabrycznie założone jakieś niemieckie ale bez pętli i pestki w kluczyku a tylko sprzęgnięte z pilotem od centralnego zamka.
    Myślę że to może jakieś luty może na ECU bo jeżeli kabelki by broiły to usterka raczej ciągle by była a nie okresowo. Z tego co widziałem są jakieś przekaźniki za skrzynką bezpieczników ale jeszcze się do nich nie dostałem jest tam ciężki dostęp są na ramce zapięte głęboko pod deską.
  • Specjalista od sprzętów RTV
    ociz napisał:
    Na 90% mogę powiedzieć że Vectry A takiego silnika nie miały.

    No nie miały, były tylko dwa rodzaje 1.8 - E18NVR i C18NZ - to jakiś "cudak" musi być.
  • Poziom 42  
    Jeszcze raz podpowiadam , masz stary alarm ,nieczynny i na nim było realizowane rozłączanie pompy paliwa. Zajmij się tym.
  • Poziom 10  
    Przede wszystkim zacznę od wyjaśnienia sprawy silnika bo widzę że naprawdę nie daje wam to spokoju. Silnik zgodnie z tabliczkami znamionowymi to X20XEV. Dlaczego inaczej stoi w dowodzie nie wiem i nie chce mi sie tego dochodzić bo raczej nie uzdrowi to silnika. Układ ECU to Simtec 56. Instalacja to jednopunktowy wtrysk gazu (wiem że powinna być sekwencja ale jest co jest). Z tego co dzisiaj poświęciłem czas na to autko udało m i się ustalić następujące fakty :
    - instalacja gazowa Bingo S4
    - komputer gazu podłączony pod wszystkie wtryski w przedziale silnika.
    - bezpośrednio przy komputerze tuż za wtyczką rozcięty obwód pompy paliwa, załączany przez przekaźnik
    - Brak śladów pętli i pestki w okolicy stacyjki jak i w kluczyku
    - Po starym immo została jedna kostka. A w niej 5 kabelków nie podłączonych. Reszta czyli 6 zmostkowanych w 3 pary:
    pierwsza para to zasilanie pompy paliwa
    druga para to plus na III stopniu stacyjki i przekaźnik rozrusznika
    trzecia para plus po zapłonie i zasilanie ECU
    Nie podłączone nigdzie (nadal w kostce nie podpiętej nigdzie )
    Masa
    Plus po zapłonie
    Plus stały
    Otwieranie centralnego zamka
    Zamykanie centralnego zamka
    Innych instalacji alarmowych czy immo nie znalazłem
    Komputer wywalał tylko błąd przepływomierza (błyski) złącze diagnostyczne 10-pinowe
    odkręciłem dziś pompę paliwa po odkręceniu śrub mocujących pompę zassało powietrze czyli wnioskuje że podciśnienie się wytwarza a według mnie nie działa zawór przewietrzania zbiornika paliwa. Pompę na wszelki wypadek wstawiłem nową (stara sterowana bezpośrednio z akumulatora nie zawsze ruszała) Auto nadal nie odpala. Kręci rozrusznik komputer rusza przekaźnik paliwa (dwustopniowy rusza po zapłonie i na rozruchu) Na bezpieczniku pojawia się prąd.

    Mam nadzieję że te ustalenia będą pomocne w diagnozie usterki. Jeżeli jakieś informacje są jeszcze potrzebne piszcie a sprawdzę.
  • Poziom 42  
    To już teraz masa pojawia się na przekaźniku pompy i pompa rusza , a co mu brakuje , gdy nie chce odpalić? Paliwa na wtryskach czy iskry? Zacznij od Bacha - podstaw!
    X20XEV i Simtec 56 , ma czujnik wałka i wału magnetyczno częstotliwościowe.
  • Poziom 10  
    Nareszcie udało się rozwiązać problem. Usterka teraz wygląda na banalną. Przeglądałem instalację kilka razy i dlaczego tego nie zauważyłem nie wiem. Wiązka z przekaźnika pompy paliwa komputera i sterownika skrzyni schodzą się pod deską w jedną grubą wiązkę. Ktoś kiedyś podwiązał tą wiązkę użył do tego blaszanej taśmy zaizolowanej taśmą. Wyglądało to dość fachowo i nie zdawałem sobie sprawy z tego że tam jest metalowa taśma. Po odizolowaniu okazało się ze część przewodów jest przetarta. Były to przewody od komputera na chwilę obecną sprawdzam jeszcze wszystko. Puki co dwa dni odpala za każdym razem bez zająknięcia. Myślę że temat można zamknąć.