Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

HP PHOTOSMART C1180 nie drukuje

chris18404 28 Jul 2012 18:05 4192 32
  • #1
    chris18404
    Level 19  
    Witam, mam problem nie drukuje mi drukarka to znaczy wyskakuje komunikat drukowanie tego dokumentu nie powiodło się.....

    Gdy wszedłem w centrum hp i wybrałem "wydrukuj stronę diagnostyczną to normalnie wydrukowało......

    co to może być za przyczyna? Bardzo proszę o pomoc...

    Dodano po 50 [minuty]:

    Czasami jest też tak, że wciągnie kartkę i nie wypluwa jej....
  • #2
    chris18404
    Level 19  
    ponawiam...
  • #3
    krakarak
    Level 41  
    Ile drukarek masz zainstalowanych ? Usuń niepotrzebne a pozostaw tylko tę, którą używasz. Posiadaną drukarkę zaznacz jako "Domyślną".
    Jeśli zacina kartki w drukarce to najpierw sprawdź jakość samego papieru oraz czystość rolek poboru papieru i jego przesuwu.
  • #4
    chris18404
    Level 19  
    zainstalowaną drukarkę mam tylko jedną, papier mam dobrej jakości. d wczoraj po wgraniu nowych sterowników (z płytki CD) drukarka nawet nie wciąga kartek, tylko wyskakuje komunikat drukowanie nie powiodło się:(
  • #5
    chris18404
    Level 19  
    bardzo proszę o pomoc....

    Dodano po 4 [godziny] 46 [minuty]:

    teraz nawet strony diagnostycznej nie drukuje:(
  • #6
    krakarak
    Level 41  
    Czytałeś tu: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupp...=18972&prodSeriesId=215481&objectID=c01666226 ?
    Twój opis problemu jest zbyt lakoniczny i ogólnikowy.
    Jaki system operacyjny masz zainstalowany w komputerze ?
    Drukujesz przez LPT czy USB ?
    Kabel do USB MUSI być bardzo dobrej jakości, nie dłuższy jak 1.2 m, najlepiej ekranowany.
    Port LPT MUSI być właściwie skonfigurowany w BIOS i systemie operacyjnym.
    Czy próbowałeś drukować z innego komputera i przez inny port drukarki ?
    Czy drukarka drukuje wewnętrzne testy bez udziału komputera ?
  • #7
    chris18404
    Level 19  
    drukuje przez USB001. Bardzo prosze o pomoc...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Windows XP.

    Na innym kablu nie próbowałem ale 3 dini temu było wszystko OK a nic ni było ruszane:(
  • #8
    krakarak
    Level 41  
    chris18404 wrote:
    Bardzo prosze o pomoc...

    Mam do ciebie przyjechać czy co :D ?
    Proszę o rzeczowe odpowiedzi na moje pytania. Wszystkie.
    Pytałem o fizyczne porty drukarki, czyli w jakie gniazdo włożyłeś kabel - w LPT czy USB ?
  • #9
    chris18404
    Level 19  
    Próbowałem przez LPT2 ale także nic to nie zadziałało

    Zmieniałem też do innego USB i także nic

    Dodano po 2 [minuty]:

    HP PHOTOSMART C1180 nie drukuje
  • #10
    krakarak
    Level 41  
    Zastosuj się do poleceń z podanej wyżej strony supportu HP i wyłącz komunikację dwukierunkową - Disabling bidirectional communication.
    Pytałem - drukarka drukuje z innego komputera lub testy wewnętrzne ?
  • #11
    chris18404
    Level 19  
    nie mam możliwości jak na razie sprawdzić na innym komputerze testy wewnętrzne? chodzi o np. Wiersze poleceń? Jeżeli tak to nie drukuje...

    Dodano po 2 [minuty]:

    wyłączyłem komunikacje dwukierunkową i dalej nic
  • #12
    krakarak
    Level 41  
    Jakie wiersze poleceń ... Chodzi o tzw. selftest, który ma wbudowany prawie każdy model drukarki HP.
    Można w ten sposób sprawdzić pracę drukarki bez podłączania jej do komputera. Wystarczy jedynie kabel zasilający włożony do sieci 230V.
    Tu jest opis jak to zrobić: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupp...&taskId=&prodSeriesId=215481&prodTypeId=18972 . Strona jest po angielsku, możesz ją sobie przetłumaczyć np. translatorem Googla.
    Sprawdź i napisz czy drukuje. Nie podłączaj do drukarki żadnych kabli, USB czy LPT.
    Informacja ta jest potrzebna, by jednoznacznie wskazać gdzie jest problem - w drukarce czy komputerze.
  • #13
    chris18404
    Level 19  
    a jeszcze takie pytanie gdzie jest na drukarce przycisk WZNOWIENIA?

    Dodano po 9 [minuty]:

    HP PHOTOSMART C1180 nie drukuje

    gdy zmieniłem pojemnik z tuszem czarnym na wcześniej używany (już pusty) i ponownie włożyłem ten co teraz używam wyświetlił mi się właśnie taki komunikat
  • #15
    chris18404
    Level 19  
    nie drukarkę mam C3100 nawet na załączonych screenach widać, kurcze no nie wiem co z tym zrobić czekam na dalsze rady...
  • #16
    krakarak
    Level 41  
    Zainstaluj tę poprawkę: http://ftp.hp.com/pub/softlib/software5/COL10862/sj-32245-2/COL10862.exe
    Jak nie pomoże to deinstalacja całego pakietu sterowników i narzędzi od HP, ściągnięcie tego sterownika: http://ftp.hp.com/pub/softlib/software7/COL15..._000_CDA_Default-Express_NonNetwork_Euro4.exe - kabel USB podłączysz gdy zobaczysz komunikat na ekranie monitora, by podłączyć drukarkę. Potem zainstaluj powyższą poprawkę, reboot komputera i sprawdź czy działa. Na koniec nie zawadzi zainstalować to narzędzie: http://ftp.hp.com/pub/softlib/software12/COL43744/oj-106151-2/HPPSdr.exe do testowania problemów.
  • #17
    chris18404
    Level 19  
    Jeszcze jedno w drukarce od pewnego czasu nie mam pojemnika na tusz kolorowy, gdy dzisiaj go włożyłem razem z czarnym to zaczęło drukować jakąś stronę z czarnymi paskami podobno jest to konfiguracja skanera czy coś tego typu.

    Dodano po 27 [sekundy]:

    ale z komputera poleceń dalej nie wykonuje:(

    Dodano po 1 [minuty]:

    nie wiem czemu ale dzisiaj zobaczyłem że domyślna drukarka jest w trybie offline a wczoraj była w online,Cały czas drukarka była na porcie USB001 a dzisiaj tego portu nie ma wię c wybrałem LPT1 i dalej nic:(
  • #18
    krakarak
    Level 41  
    Jeśli popełniasz takie śmieszne błędy jak nie sprawdzenie czy drukarka nie została postawiona w tryb Ofline, masz problem z instalacją sterowników czy wyborem portu to ja już kończę. Chyba prościej byś poprosił kogoś ze znajomych by ci pomogli w domu niż dukać tutaj tygodniami o tak banalnych sprawach.
    Nie gniewaj się.
  • #19
    chris18404
    Level 19  
    kurcze ale pisze że cały czas była na online i nie działała i dzisiaj z offline zminiłem na online i także nie drukuje,

    Dlaczego sądzisz że mm problem i instalacją sterowników?
  • #20
    krakarak
    Level 41  
    Krótki test - jeśli masz podłączone głośniki do komputera to przy włączonej drukarce wyjmij przewód USB - powinieneś usłyszeć w głośnikach dźwięk systemowy skojarzony z odłączaniem sprzętu a po ponownym włożeniu przewodu do gniazda USB, dźwięk informujący o podłączeniu urządzenia. Masz tak czy nie ?
  • #21
    chris18404
    Level 19  
    Tak dźwięk jest
  • #22
    krakarak
    Level 41  
    To znaczy elektrycznie drukarka jest wykrywana i dobrze.
    Teraz podmień kabel USB na inny, przynajmniej optycznie grubszy. Masz taki ?
    Instalowałeś poprawkę, którą podałem w poprzednich postach ? Ona usuwa błąd w komunikacji z drukarką.
  • #23
    chris18404
    Level 19  
    obecnie nie mam takiego kabla:(

    Tak chciałem zainstalować te dodatki ale przy pierwszym znaleziono jakiś błąd

    pisze że ZAKOŃCZONO PONÓW PRÓBĘ SKANOWANIA JEŚLI KOLEJNA SIĘ NIE POWIEDZIE TO SKONTAKTUJ SIĘ Z HP

    Dodano po 4 [minuty]:

    a wcześniej takie coś: HP PHOTOSMART C1180 nie drukuje
  • #24
    krakarak
    Level 41  
    To ty po angielsku ani słowa ?
    Overwrite to nadpisanie, powinieneś wybrać Yes.
    Proszę, przeczytaj jeszcze raz co pisałem i odinstaluj wszystko co masz od HP. Następnie pościągaj te pliki co podałem w linkach i uruchom ten największy, ma ok. 300 MB, to pełne sterowniki wraz z obsługą skanera, sieci. Drukarkę podłączysz kablem USB na WYRAŹNE polecenie w trakcie instalacji oprogramowania ( NIE wcześniej ! ). Potem zainstaluj poprawkę. I musi działać, nie ma bata.
  • #25
    chris18404
    Level 19  
    czyli odinstalować wszystko od HP, i zainstalować tylko te produkty co podałeś mi w linkach? nic nie instalować z płyty???
  • #26
    krakarak
    Level 41  
    Tak.
    Na serwerach HP są najnowsze ( ostatnie ) sterowniki i łatki, więc należy z nich korzystać.
  • #27
    chris18404
    Level 19  
    chris18404 wrote:
    obecnie nie mam takiego kabla:(

    Tak chciałem zainstalować te dodatki ale przy pierwszym znaleziono jakiś błąd

    pisze że ZAKOŃCZONO PONÓW PRÓBĘ SKANOWANIA JEŚLI KOLEJNA SIĘ NIE POWIEDZIE TO SKONTAKTUJ SIĘ Z HP

    Dodano po 4 [minuty]:

    a wcześniej takie coś: HP PHOTOSMART C1180 nie drukuje



    po zainstalowaniu tych sterowników nadal wyskakuje komunikat przy pierwszym linku


    Gdy daję YES nadal pisze nie się nie powiodło:(

    Dodano po 1 [minuty]:

    Gdy uruchomiłem ostatni link to wyskoczyło mi takie coś;

    HP PHOTOSMART C1180 nie drukuje

    Dodano po 1 [godziny] 23 [minuty]:

    jak zrestartowałem kompa to już wyskoczyło taki coś:
    HP PHOTOSMART C1180 nie drukuje ale dalej wydruku nie ma, to znaczy wciągnie kartkę trzyma ją około minuty i komunikat drukowanie nie powidło się...
  • #28
    krakarak
    Level 41  
    O Jezu ... :cry:
    Ty nic nie odinstalowałeś ...
    Pierwszy komunikat informuje ciebie, że w katalogu Temp ( domyślnie w nim wypakowują się wszystkie pliki z tego jednego co waży 300 MB ) znajduje się już plik o takiej nazwie. To nie jest żaden błąd ! To informacja !
    Usuń wszystkie pliki z tego folderu a komunikatu tego już nie zobaczysz. Czy ty w ogóle dostrzegasz różnice pomiędzy wypakowaniem plików z archiwum a procesem instalacji ?
    Drugi komunikat informuje ciebie, że nie odinstalowałeś sterowników.
    Po odinstalowaniu sterowników/oprogramowania należy ponownie uruchomić komputer.

    Po raz ostatni pytam - czy drukarka drukuje bez komputera ? Czy kseruje ? Czy zainstalowałeś patcha ( poprawkę ), który usuwa błąd w komunikacji z drukarką i czy przeczytałeś komunikat, że ten patch został pomyślnie zainstalowany ? Podkreślam - w komunikacji z drukarką !
  • #29
    chris18404
    Level 19  
    Jak to nie odinstalowałem ??? Z płyty dałem odinstaluj wszystkie produkty HP, później zainstalowałem ten plik co wazy 300mb ...

    Dodano po 3 [minuty]:

    to jeszcze jedno jak wejść do tego TEMP
  • #30
    krakarak
    Level 41  
    W "Panelu sterowania" jest ikona "Dodaj/usuń programy" - tam masz zaznaczyć co będzie usuwane.
    Pięknie dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi na moje pytania.
    I pięknie dziękuję za poświęcony mi czas :| .

    Jak wejść do Temp :D ?

    Do moderatora - czy poziom tematu nie przebił dna Piaskownicy i pikuje ostro w dół ?

    Kończę definitywnie, tak fatalnego przypadku nie pamiętam od 25 lat :cry: