Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Toledo II 99 - szyby i centralny - gdzie szukać usterki?

tomek_wlkp 10 Sie 2012 17:58 29438 42
  • #31 10 Sie 2012 17:58
    tomek_wlkp
    Poziom 15  

    piotrekwoj1 ja u siebie mam tylko z przodu elektryczne szyby , prosił bym jeszcze o schemat centralnego zamka i oświetlenia w kabinie...
    DzaidzioMiecio, w karcie pojazdu mam wpisany silnik AKL a pod maską mam 1.6 16V, możesz wrzucić tu schematy bo im więcej tym lepiej ....

  • #32 10 Sie 2012 21:51
    DziadzioMiecio
    Poziom 27  

    no tak ale podaj mi kod tego nowego silnika na osłonie rozrządu najczęściej jest kartka.Ewentualnie typ sterownika

  • #33 11 Sie 2012 13:49
    tomek_wlkp
    Poziom 15  

    Niestety nalepka z obudowy rozrządu jest zdarta ... Seat Toledo II 99 - szyby i centralny - gdzie szukać usterki?
    Na tabliczce znamionowej widnieje AKL.. :
    Seat Toledo II 99 - szyby i centralny - gdzie szukać usterki?

    Silnik jaki mam to najprawdopodobniej AZD ... Ale z tego co widze to elektryka w aucie nie była zmieniana więc schematy szukam do AKL ...

    A cały "motor" wygląda tak:
    Seat Toledo II 99 - szyby i centralny - gdzie szukać usterki?

  • #34 12 Sie 2012 21:17
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Witam kolego najpierw sprawdź zasilania według tego schematu co Ci przesłałem a schemat o świetlenia też już masz na PW ciężko jest ze schematami bo nigdzie ich nie ma jedynie elsa tu pomoże ale dane do seatów będę miał dopiero w sobotę a jak zdobędę szybciej to się odezwę

  • #35 13 Sie 2012 00:06
    tomek_wlkp
    Poziom 15  

    No witajcie, dziś rozgrzebałem tego strupa i stwierdziłem że to nie ma prawa działać ... przewód żółty z czerwonym paskiem o którym była wcześniej mowa to plus "wsadzonego kluczyka" i był spalony bezpiecznik ale tak że nie było tego widać gołym okiem dlatego poprzedni właściciel bądź jakiś elektryk podciągnął tam plus z akumulatora ... ale to nie istotne....
    Do czego doszedłem :
    W aucie wraz z silnikiem została wymieniona cała instalacja BEZ drzwi, w drzwiach jest tak że np podświetlenie przycisków szło z włącznika świateł a w obecnej instalacji "w budzie" na złączu słupka ten pin jest wolny...
    Instalacja z drzwi jest podobna do tej co podesłał mi jeden z kolegów:Seat Toledo II 99 - szyby i centralny - gdzie szukać usterki?

    Jednak w "budzie" jest zupełnie co innego, moduł komfortu steruje również oświetleniem wewnętrznym, mówiąc jednoznacznie - jak robili przeszczep to zapomnieli o drzwiach ;)

    Co postanowiłem zrobić :
    Centralny zamek zostanie ten dołożony z alarmem Fighter 29 :) ewentualnie pokombinuje aby "wpiąć się " w oryginalne siłowniki ...

    Moduł komfortu wyleci z auta a sterowanie szybami zrobię na przekaźnikach sterowanych tranzystorami ze względu na na to że przyciski są rezystancyjne...
    Sterowanie oświetleniem wnętrza zrobię "jak w oryginalnym module" - zaprogramuję sobie atmegę ....

    Nie mam zamiaru mieć tego samochodu dłużej niż rok a skoro jest w nim ze tak powiem nasr..e to ja dołożę jeszcze coś od siebie ale przynajmniej bedzie wszystko działało tak jak ma działać ...

    O zapomniał bym :D
    Upewnijcie mnie koledzy bo nie jestem pewny , czy to złącze to do modułu od poduszek ?? bo wygrzebałem je nie podłączone :D widzę że z niego idą przewody w koszulkach m. innymi do napinaczy pasów :D :D Seat Toledo II 99 - szyby i centralny - gdzie szukać usterki?

    Dziękuję wszystkim za pomoc i za szczere chęci , mam nadzieje że żaden z was nie wdepnie w taką minę jak ja kupując samochód ;)

  • #36 15 Sie 2012 16:08
    Ireneo
    Poziom 40  

    Jak było na tunelu to moduł poduszek,z ciekawości jak działa kontrolka srs?
    Od handlarza kupiłeś? :D

  • #37 15 Sie 2012 16:33
    tomek_wlkp
    Poziom 15  

    Nie ma kontrolki srs :D Auto nie od handlarza ... od gliniarza :/

    A jeszcze takie pytanie, nie wiecie jak wymusić w module komfortu zaświecenie oświetlenia wnętrza? bo jak wyciągnę kluczyk to się zaświeca a sygnał z drzwi szedł po szynie CAN a że to się u mnie nie komunikuje to chciałbym podać na moduł sygnał z krańcówek ...

  • #39 17 Sie 2012 21:12
    Ireneo
    Poziom 40  

    Po wyjęciu kluczyka,z tego co kojarzę,lampka podsufitowa powinna się zapalić.
    Gliniarze to chyba jednak najgorsi ludzie,teraz to widzę.Jeden nie chce oddać 400 zł,kłamie jak z nut że telefon zgubił,stąd nie odbierał,że wpadł w dziurę na drodze którą zna i nie dojedzie bo amor,sprężyna,łożysko.Inny słyszy za rozrząd w warsztacie "po znajomości" policzymy 150zł to mówi "dobra 50 dam" i przyślę kumpli na inne roboty,a jak dzwonię zapytać co robić gdy handlarz uciekł z kasą i ciągnął za sobą klientkę samochodem,to słyszę"porada kosztuje".
    Ale to temat do innego działu.

  • #40 17 Sie 2012 21:37
    tomek_wlkp
    Poziom 15  

    Tak po wyjęciu kluczyka lampki wnętrza zaświecają się ... Jednak nie zaświecają się po otwarciu drzwi bo brak komunikacji CAN .... :/

    Połączyłem się Vag-iem z modułem komfortu i wywala 4 błędy - brak komunikacji z drzwiami (wszystkimi), czy jeśli moduł pochodzi z innego auta a sterowniki w drzwiach z innego to czy trzeba to jakoś kodować ?? Połączenia elektryczne sprawdziłem teraz miernikiem i jest ok...

  • #41 19 Sie 2012 16:16
    xyro
    Poziom 23  

    Auto dosyc wiekowe już tak, że inwestować wg mnie nie ma co.
    Albo dobry elektryk, który to ogarnie-koszt 500zł w górę ...
    Albo wywalić wszystko i zrobić podnoszenie szyb na przekaźnikach, centralny niefabryczny i lampka z opóźnieniem.
    Przy obecnej instalacji to bał bym się podłaczony akumulator zostawiać na noc w obawie, że sie auto nie zapali ...

    Tak, że albo zrobić dobrze albo tanio.

  • #42 21 Sie 2012 20:48
    tomek_wlkp
    Poziom 15  

    Czyu ktoś może mi odpowiedzieć na moje ostatnie pytanie zanim zacznę ciąć wiązki w aucie i robić sterowanie szyb na przekaźnikach ?? ;)



    "czy jeśli moduł pochodzi z innego auta a sterowniki w drzwiach z innego to czy trzeba to jakoś kodować ?? "

  • #43 22 Sie 2012 22:22
    xyro
    Poziom 23  

    To zależy. Jeśli moduł komfortu pochodzi z auta z szybkami elektrycznymi to sterowniki w drzwiach powinny mieć te same numery co w oryginale. Teoretycznie jeśli kupisz moduł taki sam jak twój i sterowniki do szyb takie same to ruszy to o ile nie ma problemu z wiązkami.
    Czyli jesli masz taki sam moduł jak oryginalny i sterowniki jak oryginalne to nic nie trzeba kodować.

    PS: taki przypadek jak twój to koszmar elektryka, gdzie zamiast oryginalnych kabli sa poprute i podokładane przewody, czy to od alarmu czy jakiegoś innego wynalazku. Odbudować coś takiego jest ciężko i zostaje tylko schemat w rekach i miernik i sprawdzać wszystko... syzyfowa praca ;)