Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Modulator KNORR ES2053 - czy nowy trzeba zakodować ?

benokogel154 28 Lip 2012 23:33 4197 9
  • #1 28 Lip 2012 23:33
    benokogel154
    Poziom 13  

    Witam wszystkich,

    potrzebuję informacji czy modulator KNORR'a ES2053 trzeba zakodować (wgrać soft ze starego) przy wymianie ?

    mam w/w model zamontowany w naczepie KRONE z 2006 roku, byłem w dwóch niezależnych serwisach na diagnostyce, błędy się powtarzają te same - nieszczelność lewego zaworu. Chcę kupić nowy ori tylko każdy mówi, że trzeba mu wrzucić soft ze starego modulatora - czy to jest prawda czy tylko chcą na mnie zarobić dodatkową kasę ? tak na marginesie modulator bez problemu wymienię sam a wydaje mi się, że powinien on mieć wgrany ori ustawienia przez producenta ?

  • #2 29 Lip 2012 09:12
    gucio~1
    Poziom 21  

    Trzeba go sparametryzować. Skąd producent modulatora ma wiedzieć ile kół ma czujniki abs w twojej naczepie ,jak rozdzielić ciśnienia podczas hamowania, czy są zabudowane jakieś dodatkowe zawory, którymi ma sterować . Wszystkich parametrów jest kilkadziesiąt i te serwisy w których byłeś ,mają rację i nikt nie chce cię naciągnąć.

  • #3 29 Lip 2012 09:15
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Trzeba wgrać tylko ustawienia tzw EOL. Sprzęt Knorra i program z odpowiednim poziomem uprawnień posiada wiekszość serwisow naczep. Ze względu na specyfikę programowania można to tak nazwać "zgranie ze starego, i wgranie do nowego" a jest to zapis konfiguracji wpierw do PC a potem w nowy sterownik.

  • #4 29 Lip 2012 10:53
    diablo23248
    Poziom 25  

    Bezdyskusyjnie nowe ECU (modulator) trzeba "nauczyć" naczepy. ECU musi wiedzieć przy jakim ciśnieniu w poduszkach jakie jest obciążenie i odpowiednio dostosować siłę hamowania. Tak samo do ustawień wprowadza się przynajmniej część nr VIN pojazdu oraz wiele innych parametrów. Jazda z niezaprogramowanym modulatorem jest równie niebezpieczna co z uszkodzonym. Jeśli jest możliwość "odzyskania" soft'u ze starego modulatora (najlepiej zapisać go przed demontażem z pojazdu) cała operacja wgrania softu do nowego modulatora łącznie z testem EOL nie trwa dłużej niż 20 minut.

  • #5 29 Lip 2012 11:25
    gucio~1
    Poziom 21  

    Może napisz coś więcej na temat tego starego. Jakie są objawy, czy kontrolka ABS świeci się cały czas czy sporadycznie czy może zapala się podczas hamowania. Taki błąd może być spowodowany uszkodzonym siłownikiem z lewej strony. A może wystarczy wymienić uszczelnienia i będzie dobrze.

  • #6 29 Lip 2012 12:26
    benokogel154
    Poziom 13  

    Po skasowaniu błędów kontrolka ABS zapala się przy pierwszym mocniejszym hamowaniu i później świeci się już cały czas - hamulce działają pełną mocą nawet przy pustej naczepie, siłownik jest dobry.

    Dorwałem dzisiaj kontakt do zakładu który zajmuje się pneumatyką (powiedzieli, że naprawią), jutro wyślę modulator i zobaczymy.

    Wszystkim dziękuję za informacje.

  • #7 31 Lip 2012 21:30
    685832
    Usunięty  
  • #8 01 Sie 2012 21:17
    diablo23248
    Poziom 25  

    Odpięcie kabla EBS spowoduje dokładnie ten sam efekt. Brak regulacji ALB czyli hamowanie 1:1, ale ustrzeże przed niekontrolowanym działaniem elektroniki.

  • #9 02 Sie 2012 14:31
    filarek
    Poziom 9  

    Poważne usterki na Ebs naczepy, a za taką można uznać nieszczelność zaworu powoduje awaryjne hamowanie naczepy. Po wymianie modułu Ebs należy skonfigurować sterownik modułu I PRZEPROWADZIC TEST KONCOWY (EOL). Dopiero po teście końcowym naczepa wychodzi z trybu awaryjnego i przestaje ci smażyć laczki.

    Całą procedurę zrobisz albo oryginalnym testerem knorra
    a jeżeli numery referencyjne starego modułu knorra zgadzają się z nowym to może ci taką operację przeprowadzić ktoś kto ma Jaltesta lub Texę

  • #10 09 Sie 2012 08:57
    benokogel154
    Poziom 13  

    Dzięki wszystkim za informację.

    Modulator wrócił w poniedziałek z naprawy i jak na razie nie ma żadnych problemów (co prawda dopiero naczepa zrobiła 800 km) ale myślę, że będzie ok.

    gdyby ktoś potrzebował namiary na firmę, która go naprawiła podam na PW, nie wiem czy mogę na publicznym forum robić reklamę.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME