Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.8 TDDI - pasek rozrządu znosi

29 Lip 2012 12:57 17017 22
  • Poziom 12  
    Witam wszystkich. Ostatnimi czasy zakupiłem sobie w/w auto więc postanowiłem sobie wymienić rozrząd. Wiec zakupiłem co potrzeba i do wymiany. Poskładałem sobie wszystko i do odpalenia. Samochód odpalił ale napotkałem problem. Mianowicie pasek rozrządu zaczął znosić w stronę bloku silnika i koło na głowicy zaczyna zdzierać pasek. Czym może być spowodowany taki stan??? Pasek został założony zgodnie z zaleceniami instrukcji i z założonymi blokadami.
  • Poziom 28  
    Któraś rolka albo napinacz jest krzywy albo coś podeszło podczas montażu.
  • Poziom 12  
    nie ma tam żadnej rolki, jest tylko napinacz, który myślałem że jest źle wyprofilowany i wymieniłem go na inny ale to samo dalej. Pasek w tym modelu napędza koło wałka rozrządu i pompę paliwową. Więc jest tylko dwa koła zębate (pompa paliwowa i koło głowicy (bez klina na stożku)) i rolka napinająca (samoregulujący)
  • Poziom 28  
    W takim razie spróbuj obrócić pasek czy coś się zmieni.Jeśli tak to pasek do bani.
  • Poziom 12  
    pasek ma znaki w którą stronę ma się kręcić ( ale fakt to też już próbowałem)
    No i nic. Najwyżej wymienię koło na wałku rozrządu i śrubę i zobaczymy co się będzie działo bo raczej moim zdaniem koło na pompie nie powinno się zdeformować. Mam nadzieje że dobrze myślę. Może ktoś poprzednio ściągał go młotkiem i się zdeformowało bo stary pasek też trochę podcięty. Myślałem że to jest jasny przypadek gdyż w większości tych fordów pękają rozrządy przy 2000 po wymianie (oczywiście w warsztacie u złotej rączki)
  • Poziom 12  
    No i cuda. Założyłem nowe koło z oznaczeniem AC wraz z samonapinaczem i dalej to samo. Może troszkę dłużej schodzi z dojściem paska do głowicy ale po 30 sekundach od założenia dalej jest przy głowicy. Zostaje nam raczej pompa wtryskowa:( Czy ktoś wie czego mogę się tam spodziewać??? Może ktoś z panów miał już taki przypadek??? Proszę o pomoc. Dodam że pasek ciasno pasuje na zęby nowego koła (dlatego dłużej mu chyba schodzi z zejściem do obudowy)
  • Poziom 12  
    A to można go odwrotnie założyć??? To jak go napniesz??? Chyba jak bym się pomylił już w tym to bym pisał prędzej jak wymienić zawory w głowicy
  • Poziom 12  
    No panowie nikt mi nic nie poradzi??? Myślałem że takie tematy są oklepane i ktoś coś podpowie czego nie wiem. Dodam również że jakby było coś nie tak z (tulejami lożyskami na pompie wtryskowej) to raczej siłą żeczy pasek ściągało by do obudowy plastikowej a nie do silnika ( chyba że się mylę). Juz sam nie mam pojęcia:(
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Przyłóż liniał do kół, i zobacz czy koła licują .
  • Poziom 12  
    Już to robiłem ale ze starym kołem i było wszystko ok. Dzisiaj rozbieram wszystko od nowa i czyszczę i spróbuje założycz wszystko od początku i zobaczymy co wyjdzie. Jutro dam wam znać.
  • Poziom 12  
    Odchył koła pompy wtryskowej od lini koła wałka rozrządu wynosi od strony zewnętrznej ok 2mm. Przyczyna ściągania paska się znalazła. Teraz moje pytanie. Gdzie szukać błędu??? Czy może regeneracja pompy wtryskowej??? Rys poglądowy!!!

    I podziękowania dla jerry1960 (drugi raz bym raczej nie sprawdził)
  • Poziom 34  
    Zobacz czy pompa wtryskowa nie ma bicia.
  • Poziom 12  
    Nie ma pompa bicia. Koło też nie faluje. Idzie cały czas tak skosem. Pompa ma luz wzdłużny ok 2mm. Żadnych innych luzów nie stwierdziłem.
    Dowiedziałem się również że kiedyś zerwało pasek rozrządu przy tym samochodzie i była zmieniana głowica.
    No i co dalej z tum szrocikiem zrobić??? Co proponujecie???
  • Poziom 12  
    W czym moze tkwić problem??? Panowie pomocy
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    1. Żle zamocowana pompa wtryskowa.
    2. Odkształcony wspornik pompy wtryskowej (blok silnika).
    3. Niewspółosiowo zamontowana głowica (brak tulekek centrujących).

    P.S. Osobiście obejrzałbym dokładnie co się dzieje przy pompie wtryskowej, ew. przesunięcia, nieistaranny montaż, jeżeli ma tylny wspornik to może tam jest naprężona.
    Dlaczego pękł pasek? Pewnie dlatego, że go zrzucało i w końcu zjadło.
    Czy samochód jest po wypadku? Może uderzenie poszło na mocowanie pompy i tutaj mamy problem.

    Osobiście uważam, że prawdopodobnie czeka Ciebie żmudny demontaż praktycznie wszystkiego i dokładne pomiary.
  • Poziom 12  
    Samochód jest z 2000 roku to go tam nie wiadomo czy był bity. Koło wałka rozrządu nie odchodzi od bloku silnika (więc raczej głowica prawidłowo zamontowana). Wspornika pompy nie zauważyłem nigdzie. A jeszcze jedno pytanie. Jak ewentulanie zdemontować pompę wtryskową??? Czy trzeba zdejmować łańcuch rozrządu??? Na co trzeba zwrócić uwagę ładnie opisałeś :) Tak się zastanawiam że chyba będzie to ten wypadek. Nieorginalny przedni zderzak a pompa na celu a akurat odchył jest tak jak po uderzeniu albo po złym montażu. Wypracowana pompa miała by odchył w drugą stronę raczej
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Serwis Opel napisał:
    Wypracowana pompa miała by odchył w drugą stronę raczej


    Jest dokładnie tak jak napisałeś.

    Łańcucha demontowaćnie musisz, ani obudowy pompy oleju.

    Demontujesz dolne kolo paska rozrządu.
    Obudowę uszczelniacza (załóż potem nowy niezależnie od wysokiej ceny).
    Wymontuj napinacz łańcucha (z tyłu bloku).
    Blokujesz pompę (wiertło 6 mm).
    Torx 40 - odkrecasz koło zębate od pompy wtryskowej, bedą też otwory/fasolki aby odkręcić pompę wtryskową od bloku.
    Wyciągasz pompę.
    Z resztą Sobie poradzisz (wałek napędowy alternatora/ przewody/ intercooler itp.)

    Koniecznie potrzebujesz blokady (minumum tą na wał korbowy).

    Powodzenia. To są właśnie te przypadki po których mam czasami ochotę zmienić zawód:)
  • Poziom 12  
    Wszystko rozumię aby jednego nie to znaczy jak napisałeś "Wymontuj napinacz łańcucha (z tyłu bloku)" Chodzi o ten co znajduje się przy kole pasowym na dole???
  • Poziom 19  
    Jest wkręcony w blok silnika pod napinaczem paska wielorowkowego (nad filtrem oleju). Jak patrzysz na kolo pasowe wału to na godz. 10. Czeka więc Ciebie demontaż pompy wspomagania. Nie odkręcaj tylko przewodu od pompy (problem z późniejszą szczelnością-króciec z uszczelką w ASO Ford-dopasowany oring może być nieszczelny), odchylisz ją w bok razem z zbiornikiem (problemem będzie sruba pod przewodem). Aby się nie szarpać to wykręć szpilki od mocowania podstawy napinacza paska wielorowkowego, nasadka torx 10 lub 12.
    Wcześniej wymontuj filtr paliwa i wywal na bok zbiornik płynu chłodzącego,przewód do kolektora ssącego.

    Przed chwilą spojrzałemna AUTODATĘ i sam już nie wiem czy trzeba demontować pompe oleju i łancuch bo koło zębate górne zasłania dostęp do śrub czy nie. Wszystko się okaże jak zdemontujesz koło zębate od paska i uszczelniacz. Nie pamietam już jak to było, możliwe że pomieszało mi się z 2.0 DTI.
  • Poziom 12  
    Sprawa prosta. Skrzywiony tylny wspornik i mocowanie pompy ok 1mm. Co myślisz może o delikatnym przestawieniu głowicy do tej osi. Z tego co wyliczyłem wystarcz 0,5mm tyłem głowicy przesunąć. Dla mnie jest to nie bardzo dopuszczalne ale bardziej niż prostowanie mocowania pompy (albo pęknie, albo zdeformuje). Zdemontowałem tylny wspornik pompy i nic się nie zmieniło, więc co o tym myślisz???
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Ogólnie robisz dla Siebie więc... cel uswięca środki.
    Na poważnie to nie jestem przekonany co do przestawienia głowicy, zwróć uwagę, że koła te pracują na różnych wysokościach. Gdyby były w jednej płaszczyźnie to można się o to pokusić (ale przy takim przestawieniu to wymiar podany przez Ciebie wydaje mi się za mały). Po drugie co z napinaczem? Jeżeli jest przykrecony do bloku to jego też trzeba przestawić.
    Ja bym najpierw spróbował naprawic mocowanie pompy na ile to mozliwe (nie za wszelką cenę), ew. spróbować skorygować położenie pompy na tylnym wsporniku.
    W tej sytuacji naprawa tego jest praktycznie niewykonalna. Prostowac wspornik. Jak i czym?!. Ile prostować. Pęknie czy nie pęknie? Nowa pompa oleju itd. Ogólnie @#$%&!% (sam wiesz co).

    Zwróć uwagę, że samochód jeździł zanim wymieniłeś pasek. Ile zrobił na starym?
    Może prosciej będzie wymienic go np: co 15000-20000 km niż wprowadzać jakieś modyfikacje.
    Czy dolne koło ma ograniczenie przed zsunieciem paska, górne na pewno ale z obu stron? (nie pamietam, powiem szczerze nie zwracam na to uwagi przy pracy).
    Może warto spróbować pokombinować napinaczem wprowadzjąc podkładkę klinową pod niego aby chociaż skorygować siłę zsuwajacą pasek i wydłużyc jego żywotność. Ja bym zaczął od sprawdzenie jak szybko niszczy sie pasek (może jest to do przyjecia), a później pobawił się napinaczem. W tej kolejności.

    Pomyśl co byś zaproponował klientowi. Ale robisz dla Siebie, wiec ograniczeniem jest tylko zdrowy rozsądek, koszty i czas.
  • Poziom 12  
    Koło na pompie nie a zabezpieczenia przed sunięciem paska. Pasek zaraz po uruchomieniu silnika trochę postrzępiony czyli odraz go zetnie. Daje mu góra 2000 km. Napinacz paska jest razem z głowicą więc osiowany będzie cały czas z kołem zębatym na głowicy. Pasek prze na słabszą część kola zębatego więc pierścień zabezpieczający pewnie zruci z koła zębatego głowicy. Jak wpadniesz na jakiś jeszcze pomysł to daj znać, ale dzięki za odpowiedzi. Ja jutro rozbieram całą pompę i spróbuje to skorygować a jeżeli się nie da to spróbuję przestawić delikatnie głowicę. Może to coś pomoże

    Dodam jeszcze że wydaje mi się że poprzedni właściciel wymienił ten pasek przed sprzedażą i dobrze wie o co chodzi (mówił że nie wie, że nie wymieniał)!!! Żeby chociaż okazyjnie puścił!!! Napinacz 100% był stary ale pasek ładny choć postrzępiony. JA zawsze po kupnie samochodu staram się wymieniać wszystko (sprzedawcy lubią kłamać żeby wyciągnąć jak najwięcej)