Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TP-Link - WR543G v2 zła prędkość.

29 Lip 2012 19:35 2313 19
  • Poziom 8  
    Witam,

    Posiadam router: TP-Link WR543G v2; Firmware: 3.7.1 Build 080904 Rel.62330n (najnowszy)
    Do routera podpięty jest: Dekoder N'ki, bramka VoIP i 2 komputery(win 7)
    Od razu mówię, resetowany był do zera i nic nie dało.

    Więc, problem: Maksymalna prędkość z jaką mogę pobierać (od dostawcy) to: ok. 512 kb/s. Teraz, mogę pobierać z taką prędkością tylko przez Torrenty (400-500kb/s) a przez przeglądarkę (np youtube w 240p długo się ładuje) ledwie mogę przeglądać internet oraz pobieranie przez przeglądarkę to maksymalnie 130kb/s. Inni użytkownicy routera mają ten sam problem.
    Dostawca internetu sprawdzał czy to wina routera, czy tez ich internetu. Podłączyli się bezpośrednio bez routera i wszystko było dobrze. Prosiłbym o jakąkolwiek pomoc, robi się to po prostu uciążliwe, a kupno nowego routera nie wchodzi narazie w rachubę.
  • Moderator - Sieci, Internet
    Pierwsza sprawa to konfiguracja ograniczeń dla programów (torrent i p2p) zainstalowanych na komputerach (szczególnie upload).
  • Poziom 8  
    Na komputerze nic nie ogranicza, nie mam firewalla (nod ma jakiś własny, ale wyłączałem i sprawdzałem) Windows Firewall także wyłączony. Nie mam żadnego programu do zarządzania siecią.
  • Moderator - Sieci, Internet
    Mówię o programach typu bittorent, ares, emula, itp i konfiguracji ograniczeń dla tych programów.
  • Poziom 8  
    No ale przecież torrenty dobrze chodzą. Nawet jak go wyłączam (zazwyczaj, 90% czasu) to i tak przez HTTP wszystko jest wolne.

    Kolejny przykład, wszystkie telefony iOs i Android mają ten sam problem. To nie jest wina na kompie jestem na 100% pewny. Jeżeli na PSP filmik z Vimeo/Youtube ładuje się bardzo długo w 360p.
  • Moderator - Sieci, Internet
    qwerfdsa napisał:
    No ale przecież torrenty dobrze chodzą

    No właśnie, ale zapychają pasmo innym programom i urządzeniom w sieci.
  • Poziom 8  
    Uhh.... No tak.. wiem o tym, lecz Torrenty wyłączone są większości czasu. Jak mam wyłączony komputer (gdzie mam torrenty) to inni użytkownicy sieci mają nadal ten problem.
  • Moderator - Sieci, Internet
    qwerfdsa napisał:
    wyłączone są większości czasu

    Wyłączasz je całkowicie czy po prostu nic nie pobierasz a są włączone w tle?
  • Poziom 8  
    Całkowicie, sprawdzałem w menadżerze procesów (via admin) też nie było aplikacji.
    To nie wina torrentów. Porostu wszystko poza HTTP "śmiga"
  • Moderator - Sieci, Internet
    Sprawdzałeś na różnych przeglądarkach? Co się dzieje jak pobierasz pliki z tej strony
    Link.
  • Poziom 8  
    70,1 kB/s -74,4 kB/s - 1MB
    75,3 kB/s - 86,5 kB/s - 5MB

    Próbowałem inne przeglądarki, sprawdzałem na różnych urządzeniach. Odłączałem wszystko od routera i zostawiałem nawet 1 komputer, ten sam efekt.
  • Moderator - Sieci, Internet
    Co się dziej jak masz podłączony komputer do kabla od dostawcy (bez routera)? Czy problemy też występują?
  • Poziom 8  
    Właśnie chodzi o to, że oni sprawdzali, powiedzieli, że jest dobrze jak podłączyli się bezpośrednio. Mogę najwyżej sam spróbować sprawdzić, ale długo by to potrwało.

    Powiem jeszcze, że na speed teście mam Download: 1.38 ;Ping: 100ms++
  • Moderator - Sieci, Internet
    qwerfdsa napisał:
    że oni sprawdzali, powiedzieli,

    Właśnie, sprawdzili, powiedzieli...
    Trzeba wykluczyć uszkodzenie routera i szukać wtedy przyczyny na którejś maszynie.
    Warto zrobić reset tp-linka do ustawień fabrycznych i ponownie skonfigurować.
  • Poziom 8  
    Robiłem już całkowity reset ustawień fabrycznych.

    Wydaje mi się, że zrobię test samemu i podłącze się bezpośrednio.
    Pytanie. Czy potrzebuje jakiegoś hasła? Może PPoE?
  • Moderator - Sieci, Internet
    Jeżeli masz dostęp do routera możesz sprawdzić w konfiguracji portu WAN.
  • Poziom 8  
    Posiadam tylko login, hasło jest ukryte.
  • Moderator - Sieci, Internet
    Prawdopodobnie konfiguracja autoryzacji przez PPPoE.
  • Poziom 13  
    Hasło i login powinieneś mieć zapisane na umowie.
    Tak jak wcześniej pisano zrób reset routera to ustawień fabrycznych, a jak masz możliwość podłącz innych router.
    Usługodawca sprawdzał problem zdalnie czy przyjeżdżał do ciebie do domu?
  • Poziom 8  
    (Rozwiązanie) technicy źle podłączyli kabel do routera, skrętka miała złą ilość par żyłek dla routera (bo więcej miał VoIP)