Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Czego potrzeba do uruchomienia np. spawarki poprzez gniazdko z żarówki :)

cyberwilk 30 Jul 2012 12:02 2193 7
    cyberwilk
    Level 2  
    Cześć!

To mój pierwszy post i od razu mówię, że jestem kompletnie zielony w tych sprawach więc proszę nie krzyczeć :)

W mojej piwnicy chcę urządzić sobie mały warsztacik, jednak nie ma tam dostępnego gniazdka i jest tylko gniazdko od żarówki. Oczywiście zastosowałbym tutaj rozgałęźnik tzw. "złodziejka". Manipulacja kablami/siecią nie wchodzą w grę. No i mam problem, bo chyba taka przejściówka nie będzie w stanie zasilić narzędzi jak np. spawarki. Jeśli nie, to co potrzebuję, żeby taką zwykłą spawarkę uruchomić. Dobrze jeśli była by możliwość uruchomienia/działania kilku narzędzi równocześnie np. spawarki i wiertarki, ale to chyba również będzie się wiązało z większym obciążeniem. Nie znam się na tym, czego potrzebuję? Jakiegoś zasilacza? Poradźcie :)

PS. Mam pozwolenie od administracji budynku na korzystanie z prądu w ten sposób.

Pozdrawiam
    C.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    slawo12311
    Level 17  
    Wezwij elektryka, pierwsze co zrobi to odradzi Ci pomysłu z żarówką. Jest znaczna różnica w mocy pobieranej przez żarówkę a tą jaką potrzebuje spawarka + inne narzędzia. Muszą być odpowiednie zabezpieczenia, przekroje przewodów...
  • Helpful post
    serwisor
    Level 29  
    O ile nie masz w swojej piwnicy żarówek na 24V - Wolty,
    to i tak zapewne obwód zabezpieczony przez automat B10, może nawet B6.

To że masz pozwolenie, nie znaczy że będzie się dało, a oni zapewne podeszli do tego
    na właśnie takiej zasadzie, że i tak się nie da.