Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lodówko-zamrażarka ARISTON MBA3831 VNLY6

19 Sty 2005 21:18 4395 12
  • Poziom 15  
    Witam! Moja działka to RTV więc proszę speców od AGD o oświecenie mnie w temacie. Chodzi o niewiele ponad roczny sprzęt wymieniony w temacie który podobno nieda się naprawić co stwierdził technik z autoryzowanego serwisu ( również gwarancyjnego) . I nie chodzi podobno o to że naprawa będzie bardzo droga czy wręcz nieopłacalna ale że sprzet "nieda się naprawić" , co potwierdził również kierownik w/w serwisu.
    Podobno usterka dotyczy rozszczelnienia ukłau ciśnieniowego. Sprzet niestety po gwarancji i stąd problem. Proszę o wypowiedź kolegów znających ten sprzęt. O co tu może chodzić i czy wogóle traktować powaznie takią diagnozę? Sprzęt nie jest mój, a sprawę znam z relacji znajomego który prosił o pomoc.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    Wedlug serwisu nie da sie naprawic. Oczywiscie wg autoryzowanego. Tak mowia wszyscy. Oni nie maja czasu na takie rzeczy jak naprawa, skasowac za dojazd i za "fachową ekspertyzę" i do nastepnego klienta (np. ostatnio ktos na elektrodzie pisal ze serwisant Boscha za stwierdzenie że silnik w pralce nie halasuje ponadprzecietnie wystawil rachunek na 100 [sto!!] PLN... Wiec po co dłubać w lodówce za 250zl ładnych kilka godzin jezeli maja lepszą -nazwijmy to- "pracę"). A sprzet najlepiej na zlom i po nowy do sklepu ;). To nic że po roku albo dwóch.

    Rzeczywiscie naprawa jest troche klopotliwa ale nie niemozliwa. Jezeli padł parownik chlodziarki (a tak sądzę) to sa 2 mozliwosci: uszczelnienie albo wymiana parownika na inny, zamontowany w srodku komory. Osobiscie polecam tę drugą wersje i wiekszosc sprzetu naprawiam w ten sposob. Jest to pewna metoda, dlatego daję na takie naprawy minimum roczną gwarancję. Wszystko dziala jak nalezy a zmienia sie tylko wyglad chlodziarki wewnątrz - parownik jest widoczny na tylnej sciance.
    W razie dalszych wątpliwości prosze pytac.
    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Jaki jest koszt tej naprawy? Ze względu na odległość nie skorzystam z usługi u Ciebie ale będe wiedział o co pytać i jakiej ceny się spodziewać.
    Dzięki za wyjaśnienia. Pozdrawiam!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    max300 napisał:
    Jaki jest koszt tej naprawy? Ze względu na odległość nie skorzystam z usługi u Ciebie ale będe wiedział o co pytać i jakiej ceny się spodziewać.
    Dzięki za wyjaśnienia. Pozdrawiam!

    U mnie koszt naprawy w takim sprzecie to 350zl. Kiedys dawalem rok gwarancji, w tej chwili 2 lata bo tam nie ma sie co popsuc :)
    Rowniez pozdrawiam
  • Poziom 14  
    skoro serwisant stwierdził sie sie układ rozszczelnił to chyba powiedział gdzie jest dziura ?...
    pozdrawiam
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    grzeg27 napisał:
    skoro serwisant stwierdził się się układ rozszczelnił to chyba powiedział gdzie jest dziura ?...
    pozdrawiam

    Wiadomo gdzie jest dziura ;)
    To jest normalny/typowy przypadek nie tylko w Aristonach.
  • Poziom 13  
    witam
    chyba mam podobny problem wiec pozwolilem sobie podpiąc sie pod temat.....tylko ze ja mam MBA 4042c a objaw jest taki ze zaczela mi trzaskac i wybrzuszyła sie obudowa od srodka lodowki ze az nie moge domknąć drzwi przy włożonych szufladach(bo na tej wysokosci powstało wybrzuszenie) i mam takie pytanko czy jest ktos moze z Warszawy co podjał by sie naprawy o ile jest mozliwa(mam nadzieje ze tak bo lodowka ma 2 lata :oops: ) bo z tego co napisał @max300 i jak powiedzieli mu w serwisie Aristona to nawet nie dzwonie...

    ewentualnie prosil bym o jakis namiar do sprawdzonego serwisanta

    pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Niom a myslalam ze tylko ja mam taki nie fart z lodowka tej firmy:(
    Posiadam model ARISTON prosze wybaczyc ale dokladnie nie pamietam modelu ale parametry owszem, jest to zdaje sie jeden z wyzszych /wysoka srebrna kolubryna z wyswietlaczem lsd -inox /. Lodoweczka po dwoch miesiacach od skonczenia gwarancji odmowila chlodzenia i mrozenia /najprawdopodobniej po samoczynnym odmrozeniu poprostu nie chciala juz dzialac /. Wezwalam autoryzowanego serwisanta ktory to stwierdzil ze nie ma mozliwosci naprawy nie zaleznie od jej kosztu:( nie stwierdzil rowniez zewnetrzynych oznak uszkodzen.
    Ze lodoweczka nie byla najtansza postanowilam napisac do Merloniego sprozba o rozwiazanie tej sytuacji /ten pomysl podsunol mi serwisant /. W odpowiedzi otrzymalam telefon z informacja ze w drodze wyjatku lodowka zostanie zabrana do laboratorium:) i poddana naprawie. Zeczywiscie przyjechali bardzo mili serwisanci i zabrali lodoke. Niestety trzymali ja okolo 4tyg. ale naprawili w ramach gwarancji:)- diagnoza rozszczelnienie!.
    Lodowka funkcjonowala do ze szlego tygodnia czyli prawie rok, az postanowila znowu sie rozmrozic i ponownie odmowic posluszenstwa:(.
    Rece opadaja:( kontaktowalam sie ztym serwisem /niestety jest z poza miejsca mojego zamieszkania - wawa / i maja bardzo dlugie terminy oczekiwania i po ktotkiej rozmowie nie daja gwarancji ze uda im sie na stale usterke/wade zlikwidowac:(. Samo ponowne nabicie wyceniaja na ok.300zl.
    Nie jestem specem ale mam wrazenie ze Merloni robi nas w balona wypuszczajac na rynek wadliwe modele i nie poczowa sie do winy, a my za to placimy!
    Dla zainteresowanych moge podac kontakt do serwisu ktory juz raz mi pomogl w udrece.
    A na razie to trzymam zarcie za oknem i trzymam kciuki za mroz:).

    pozdr

    biednabrazylijska(malpa)o2.pl

    Dodano po 1 [minuty]:

    Achas i nie dodalam ze lodowa ma teraz 2,5 roku:).

    pozdr
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    :arrow: Biednabrazylijska
    Wszystko co piszesz to normalka. Niestety.
    Ale gubisz sie w zeznaniach ;)
    Piszesz ze zepsula sie po gwarancji, po naprawie dzialala rok i teraz ma 2,5 roku??? Jak to mozliwe? ;)
    Moze chcesz sie pozbyc tej lodowki, to pisz na PW :)
  • Poziom 2  
    Nie gubie sie w zeznaniach tylko byc moze niezbyt precyzyjnie opisalam moj przypadek lub Ty zle go zinterpretowales;)
    Lodoweczka poraz pierwszy popsula sie 2 mies po gwarancji i tu zeczywiscie byl blad w zeznaniach bo gwarancje mialam 12 mies a wiec lodowa miala mniej niz 1,5r:)
    Rozszczelnila sie i zostala naprawiona po gwarancyjnie bezplatnie i rozszczelnienie mialo sie juz nie powtorzyc...minol rok moze rok i dwa miesiace;) a lodoweczka znow sie rozszelnila! I tym razem przyjechal ten sam serwis na ktory czekalam ponad 3tyg. sama naoprawa trwala 1,5 tyg. przywiezli mi juz szczelna za "jedyne" 366zl z gwarancja ze juz teraz przy odplatnej naprawie to daja 12mies. pewnosc bezzawaryjnosci:) i wytlumaczyli ze poprzednio usuwana nieszczelnosc nie podlegala gwarancji:) i przyznali mi racje ze nie jest to usterka a wada i to powtarzajaca sie nie tylko w moim modelu ale i w innych tej firmy/producenta!
    Niom ale jesli chcesz odkupic to chetnie sprzedam tylko czekam na propozycje cenowe, dalam za tego bubla jedyne 3 600zl:)

    pozdr
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    Biednabrazylijska napisał:
    (...)Niom ale jesli chcesz odkupic to chetnie sprzedam tylko czekam na propozycje cenowe, dalam za tego bubla jedyne 3 600zl:)

    pozdr


    Niestety w takim stanie po "naprawach" w tamtym serwisie niestety nie jestem zainteresowany ;)
    Wzialbym ja w stanie "dziewiczym", ale nie wiem czy dalbym wiecej niz 10% tej ceny nowego sprzetu ktora podalas. To sie po prostu nie oplaca, nie sprzedalbym to w komisie z jakims zyskiem, poza tym wypada dac na taki sprzet gwarancje a jak widzisz to ryzyko ;)
    Pozdrawiam