Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1.4 8v - Nie działają nowe sondy lambda

31 Lip 2012 09:55 6923 24
  • Poziom 27  
    Witajcie, mam problem z ww samochodem, wszystko było dobrze do czasu uszkodzenia sondy lambda, na benzynie chodził ok. Miał problemy na gazie bo instalacja drugiej generacji.
    Sonda wymieniona firmy topran, dobrana katalogowo, nie ruszyła. Stoi albo na 0,4 albo 0,6. I na gazie i na pb. Resetowałem klemą - sterownik po wymianie sondy. Odłączałem na całą noc (myślę że to wystarczy bo to stary samochód) i nic.
    Kupiłem drugą sondę firmy Magneti Marelli i to samo. Ma ktoś jakiś pomysł? Konieczne jest podłączenie pod komputer? Chyba nie? Przecież sonda sama generuje napięcie, nie steruje nią komputer?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 18  
    kukiz1986 napisał:
    Kupiłem drugą sondę firmy Magneti Marelli

    Kup oryginała z BOSCHA i nie będziesz narzekać.
    kukiz1986 napisał:
    Przecież sonda sama generuje napięcie, nie steruje nią komputer?
    O matko, sonda nie generuje napięcia, o na jest zaliczona jako czujnik. Komputer ją zasila a w zamian sonda wysyła informacje do komputera.
  • Poziom 34  
    arek431 napisał:
    O matko, sonda nie generuje napięcia, o na jest zaliczona jako czujnik. Komputer ją zasila a w zamian sonda wysyła informacje do komputera.

    Widziałeś kiedykolwiek sondę lambda z bliska? I przebieg napięcia na jej wyjściu? Zasilana jest w niej tylko grzałka. Bez niej też będzie działać. Więc nie pisz bzdur.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Arek431, nie wypowiadaj się jak nie masz zielonego pojęcia.
    W którym miejscu mierzysz napięcie z sondy?
    Przy braku sondy ECU podaje ok 0,45V na przewody od sondy - może właśnie to napięcie mierzysz.
    Co w przypadku przegazowania auta - napięcie się nie zmienia?
  • Poziom 13  
    Masa!
    Sprawdź/oczyść gwint na wydechu.
  • Poziom 27  
    Sprawdzałem, oczyściłem nawet kawałek obudowy sondy, wytrawiłem kawałek kwasem i przylutowałem kabel i puściłem do masy akku. Dziwne. Czy skład spalin może powodować brak pracy sondy? Auto bierze trochę oleju, ok 0.5l na 10000km
  • Poziom 13  
    Może. Inne czujniki są OK? (czujnik temperatury, przepływka) Pojedź na analizator.
    Takie zużycie oleju to nie zużycie ;-)
  • Poziom 42  
    Albo sygnał sondy jest emulowany albo masz uszkodzony ECU.
  • Poziom 27  
    Sygnał sondy jest przepuszczony przez sterownik gazu, napięcie mierzyłem przy sondzie. Podobno nawet jak jest odpięta powinna pracować - tak mi powiedziano, więc nie rozumiem, ECU też daje jakiś sygnał na sondę wzbudzając ją do pracy?
  • Poziom 42  
    Jest to napięcie referencyjne - 0,45V.
    Natomiast napięcie sondy /sygnału/ mierzy się przy ECU lub już po emulatorze sondy LPG.
  • Poziom 27  
    Momencik, czyli ECU daje napięcie na sondę do pracy czy nie? Bo są różne odpowiedzi. Sonda jest w stanie pracować bez podłączenia do ECU? Miernik powinien wykazywać oscylację ok 0-1V?

    Rozumiem że emulator LPG może symulować przebieg sondy dla ECU jako odłączona, przebieg lub masa. Ale mierzę od strony sondy faktyczną podawaną wartość.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Kukiz , szanuję Cię , "pracujesz" na forum parę lat , jak piszę referencyjne to takie jest z ECU. Odepnij kostkę i zobacz!
    Jak masz emulator , to zobacz jak jest ona realizowana , nie sądzę ,że na masę bo jakieś napięcie masz! Mierz po emulatorze. Nie wierzę ,że są dwie sondy /nieistotne jakiej marki / uszkodzone.
  • Poziom 27  
    Ok, myślę że teraz zrozumiałem. Proszę o poprawę jeśli co jest źle ale i tak już dziękuję szczególnie koledze emeryt2 za dotychczasową pomoc.

    Sterownik ecu na przewodzie pomiarowym do sondy podaje na sondę napięcie referencyjne (mierząc miernikiem względem masy -0.45V) Czyli sonda musi być podłączona z ECU do pracy.
    Mogę zmierzyć napięcie bez wpiętej sondy i jeśli wynosi tyle ile podawana wartość to sterownik jest ok? - mierząc przy sterowniku. Jeśli nap przy sterowniku występuje a od strony sondy (przechodząc przez emulator lpg) nie to emulator uszkodzony.
  • Moderator Samochody
    kukiz1986 napisał:
    ECU daje napięcie na sondę do pracy czy nie?

    Słyszałeś o czymś takim jak sonda tytanowa? Te są rezystancyjne, nie generują napięcia. W niektórych Oplach właśnie takie występowały, a że tu nawet nie wiadomo o jaki samochód chodzi...
  • Poziom 34  
    Napięcie referencyjne czyli odniesienia. Sygnał wygenerowany przez sondę na tym poziomie sterownik traktuje jako 0 poniżej tej wartości stan niski powyżej wysoki. Weź tester diagnostyczny wejdź w parametry dot sondy to zobaczysz jak się to ładnie zmienia przy pracującej sondzie.
  • Poziom 42  
    Wiesz co , przypomina mi się kawał z księdzem i młodzianem pytającym o wyjaśnienie ewenementu trójcy. Na końcu pater , który na stawiane trudne pytania nie miał odpowiedzi, mówi ; ty nie przyszedłeś tu po nauki tylko w m..de dostać!
    Nigdy nie próbowałem z oporowej sondy mierzyć sygnału /miliwolty/ przy jej wypięcie , zawszę z ECU.
    Jeżeli to jednopunkt , to możesz mieć emulacje na masie - pomiń emulator i mierz ich/sond/ zachowanie!!!
    Jest dobra książka;Bonick Allan - Komputerowe systemy sterowania silnikami samochodowymi. rok.2000. J.angielski , znajdziesz w internecie.
  • Poziom 1  
    Mam dziwne wrażenie, że to nie jest sonda a sam emulator. Spróbuj go wypiąć. Sam mam takie auto. Nie mam emulatora - wypięty od dawna, bo kupiłem bez i gniazdo wygląda na walnięte - jeździ bez większych problemów tylko ECU pokazuje błąd sondy na gazie i zapala się check na benzynie. Też myślałem, że to sonda, ale ona jest ok. Dlatego proponuję odpiąć emulator i sprawdzić.
  • Poziom 9  
    Jeśli masz na końcówce sondy lambda od strony komputera 0,45 V to jest to napięcie referencyjne i oznacza ze połączenie z ECU nie jest przerwane (przynajmniej w tej chwili). Warto wypiąć wtyczki na ECU i potraktować je z umiarem preparatem do czyszczenia złącz elektrycznych. Rozgrzana i sprawna sonda sama generuje swoje napięcie które jest nakładane na referencyjne. Zastosowanie napięcia referencyjnego z ECU ma wiele zalet z punktu widzenia elektroniki, to mniej zakłóceń oraz większa odporność styków na utlenianie się. Złącza przez które płynie tylko bardzo symboliczny prąd szybciej oksydują. ECU mierzy są względem bieguna "-" na ECU dlatego "minusowe" połączenia są również bardzo ważne żeby elektronika nie szalała. To bardzo ważny szczegół. W jednoprzewodowym czujniku spalin, minus jest brany z kolektora wydechowego a tu może być inne ciut inne napięcie niż na minusie ECU,( w wyniku korozji itp )powstają rożne dziwactwa sugerujące błąd komputera lub innych podzespołów... Po uzyskaniu stałych obrotów między 2500 a 3500, po 30s sonda powinna wskazywać od 0 do 0.5V, przy gwałtownych przyspieszeniach, wyżej, 0.5-1V. Komputer będzie się starał zmniejszyć czasy otwarcia wtrysków, żeby utrzymać napięcie w granicach 0,3V - 0,6V.


    grala1 napisał:
    Arek431, nie wypowiadaj się jak nie masz zielonego pojęcia.
    W którym miejscu mierzysz napięcie z sondy?
    Przy braku sondy ECU podaje ok 0,45V na przewody od sondy - może właśnie to napięcie mierzysz.
    Co w przypadku przegazowania auta - napięcie się nie zmienia?


    Moderowany przez T5:


    Kolega zanim napisze niech sprawdzi datę ostatniego postu.
    3.1.19. Zabronione jest publikowanie wpisów w dyskusjach archiwalnych.