Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Espero 2.0 8V - Nierówna praca silnika

Szakal85 31 Lip 2012 19:07 1634 1
  • #1 31 Lip 2012 19:07
    Szakal85
    Poziom 8  

    Witam serdecznie

    Chciałbym się zapytać Was doświadczonych czy domyślacie się po przeczytaniu tych objawów czego to może być przyczyna.
    - przy odpaleniu każdego ranka, (na benzynie) pracuje nierówno na tzw "3 garach" , po przygazowaniu kilka razy przez 5-10 sek, zaczyna chodzić płynniej, po minucie max dwóch, przełączam na gaz i również pracuje dobrze
    - po przejechaniu 15-20 min po miescie czy w trasie, zaczyna szarpać, nierówne obroty, czasami nie szarpie ale przy dodawaniu gazu "przerywa" na ułamek sekundy jego moc.
    - jezeli chodzi i gaz i benzyne, dzieje sie to wiecej na gazie i mniej (ale też) i na benzynie, chodzi o tą nierówność obrotach, na luzie na światłach ma tendecję do spadków obrotów nawet poniżej 500 (dosłownie na chwileczkę)
    - płyn chłodniczy... trochę go ubywa, wydawało mi się że spod termostatu gdyż delikatnie mi tam ciekło, lecz teraz tego nie widzę, maxymalnie są to krople.. a wodę w zbiorniku dolewam co tydzien z min. na maxa.
    - spod klawiatury zaczął mocniej cieknąć olej, sam wymieniłem uszczelkę ale przez dłuższy czas było dobrze, jakby go teraz cisnienie zaczęło bardziej rozsadzać
    - pewnie się domyślicie tej kwestii ale czekam na Wasze wypowiedzi, ale po usłyszeniu od kogoś co to może być , wąchałem spaliny (nie smiejcie sie :) ) i wydaje mi się iż po uruchomieniu (gdy stał pare godzin) to nie jest idealny zapach spalin tylko delikatnie czuć zmieszane spaliny z zapachem pary wodnej
    - dodam jeszcze że któregoś dnia dobrze się zagrzał, zajechałem pod dom, zgasiłem i miałem problem z odpaleniem, poszedłem do domu i po godzinie zapalił bez problemu

    Różne słyszałem opinie, a to przewody, a to świece, a to cewka, a to przepustnica, filtry, silniczki krokowe... podobno do takich objawów jest 50 możliwości uszkodzenia.. Świece i przewody wymieniłem na nowe 2 tygodnie temu, cewka z tego co sie dowiedzialem to albo działa - albo nie. Filtr na razie wymieniłem powierza, paliwa - od roku nie - ale to się dzieje i na gazie więc chyba odpada. Przepustnica? wydaje mi się ze jakby cos było z nią coś nie tak to by sie to działo ciągle a nie przez dluzszy czas po uruchomieniu płynna praca a dopiero potem - gdy się pewnie rozgrzeje i rozpoczyna sie obieg wody.. Silniczki krokowe- nie znam się..

    czekam na opinie i pozdrawiam

  • #2 31 Lip 2012 19:49
    mod22
    Poziom 26  

    Na początek test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia. Objawy wskazują na wydmuchaną uszczelkę głowicy.Objawy powinny się pogłębiać.Jeśli test wypadnie pozytywnie niestety głowica w górę i na sprawdzenie szczelności-możliwe że pęknięta.Jeśli nie jest pęknięta to planowanie,opcjonalnie nowe uszczelniacze zaworów,uszczelka i do dzieła.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME