Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

montaż gaźnika dwugardzielowego do 126p

tonio23 20 Sty 2005 00:38 14591 18
  • #1 20 Sty 2005 00:38
    tonio23
    Poziom 2  

    Witam
    mam takie fajne pytanko i mam nadzieję że trafię na osoby kompetentne, które udzielą mi fachowej porady.
    Jest kilka opcji:
    1) montaż gaźnika dwugardzielowego do kaszla , (weber, solex),
    2) montaż gaźnika od dacii słyszałem kilka opinii na ten temat inawet daje to efekt niezły
    3) montaż dwóch seryjnych gaźników od fiata 126p. oczywiście pracy bedzie co niemiarqa . Widziałem podobny patent na tvn turbo. gościu do starego wartburga zamontował 2 seryjne gaźniki. efekt był naprawdę super. Przyspieszenie naprawdę niezłe.
    Chciałbym się dowiedzieć czy taka przeróbka doda trochę momentu obrotowego maluszkowi
    pozdrawiam

  • #2 20 Sty 2005 19:07
    viper555
    spec od auto-elektro

    Najlepszy sposob moim zdaniem :Panda 650.Wrzucasz gaznik razem z glowica i po sprawie.Super moment ,ale troche duzo pali.Mialem cos takiego ,ale musialem wyrzucic bo paliwo mnie dobijalo.Narka

  • #3 07 Lut 2005 21:48
    greg095
    Poziom 15  

    taniej[z tym samym efektem]powymieniać dysze -ale wiem ,efekt mizerny ,po takich "modyfikacjach"spala -więcej,żyje-krócej.Wypoleruj gażnik ,wyreguluj zapłon i nie przesadzaj z tuningowaniem małego silniczka bo głowica wyleci wyżej dachu a za nią tłoki.

  • #4 13 Lut 2005 15:52
    Kylo111
    Poziom 11  

    Ja troszke przerobiłem mego Gibbona i odrazy widac było efekty :]
    Gaźnik wypolerowałem i zrobiłem taka maleńką dziureczke w tym daszku co znajduje się w gardzielu. Przerobiłem układ dol. powietrza, wszystko wyregulowałem i teraz mi leci 110 nawet a wczesniej jego pr. max to było 90 taki sprzęcicho :) Moim zdaniem najlepiej wsadzić silnik od jakiegoś innego fiata np od punto. Ale i tak myśle, że szkoda kasy
    Pozdrawiam :)

  • #5 13 Lut 2005 17:18
    WoŹnY
    Poziom 28  

    Gadanie że silnik do bani jest chyba nie na miejscu, po pierwsze autorowi chodzi tylko o zmianę gaźnika, ponadto na seryjnym silniczku 650 z 90r. niejednokrotnie zamykałem budzik i żadnych przeróbek nie mam, spalanie na poziomie 5,5 - 6,5l więc czego chcieć więcej :?: Z zainteresowaniem będę sledził temat

  • #6 13 Lut 2005 20:30
    Pfemek
    Poziom 22  

    Moim zdaniem taka przeróbka miała by sens tylko wtedy gdy wraz z ze zmianą gaźnika powiekszyło by się kanały dolotowe i wydechowe oraz zawory razem z gniazdami na takie o większej powierzchni aby to co mogło by się dostać wiecej do cylindrów przez dwie gardziele gaźnika nie było po prostu stłumione. Dla orginalnych przekrojów kanałow głowicy gaźnik dwugardzelowy nie sprawdził by się raczej, lepiej założyć jakiś jednogardzielowy ale o wiekszej średnicy gardzieli, oczywiście z większymi dyszami głownymi paliwa. To jest moje zdanie :)

  • #7 17 Lut 2005 17:02
    GENE
    Poziom 13  

    Można i w dwa gaźniki sie bawić aby uzyskać większy moment obrotowy, ale są łatwiejsze sposoby na uzyskanie ciekawych efektów np, :
    1. - wyrzuć tlumik szmerów ssania to ten między filtrem powietrza a gaźnikiem, następnie w dolnej części obudowy filtra powietrza na 1/3 obwodu z lewej strony wytnij otwór, za tłumik szmerów wstaw dowolną rure, gażnik wypoleruj załóż zawirowywacze powietrza przed i po gaźniku zwiększ dysze paliwa wgażniku , wyreguluj zapłon na 5mm przed znacznikami za pomocą żarówki a następnie regulacja zaworów zgodnie z regułami w sumie to krótki opis przeróbki na "turbo doładowanie"
    2. - bawiąc się dalej jak pisali poprzednicy wygładź wypoleruj kolektor ssący i wydechowy, na tłumik załóż nasadkę eżektorową przyspieszającą opuszczanie spalin z cylindrów
    3. - można przerobić strefy wokół zaworowe w głowicy i same zawory
    4.- można zmniejszyć masę koła zamachowego
    myśle że te sposoby a głównie 1 jest niskonakładowy z ciekawymi efektami
    powodzenia
    gene

  • #8 17 Lut 2005 17:17
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Gene: z tego wycinania otworu w puszce filtra bym się wycofał ze wzglęgu na znaczny wzrost hałasu. Ja dodałbym jeszcze wywalenie kryzy z króćca ssącego powietrze (ta "trąbka" nad wiatrakiem).
    Gaźnik można przerobić. Wierci się otworek nad rozpylaczem, zmienia się długosci rurek wewnątrz gaźnika... było o tym dokładnie w książce: "Poprawa ekonomiczności i dynamiki samochodów osobowych" wydawnictwa WKŁ.
    Sam myślałem kiedyś aby zastosować gaźnik od motocykla, wyposażony w pompkę przyspieszacza. Gaźnik zamontować tak jak tłumik szmerów (po uprzednim jego zdemontowaniu), trochę przesuniety na prawo, a w miejsce oryginalnego gaźnika dać polerowane kolanko.

  • #9 18 Lut 2005 14:19
    tonio23
    Poziom 2  

    Witam i dziękuję za opinie
    jak narazie skupiałem się tylko na poprawieniu optyki kaszlaka jednak teraz chciałbym spróbować czegoś innego hcodz mi głównie o zwiększenie momentu obrotowego nawet kosztem V max
    mam seryjnego fl'a i jechałem już nim we trójkę 122 km/h więc jego możlowości znam , ale trwało to niestety strasznie długo dlatego bedę starał się robić coś w kierunku zmniejszenia lości sekund do setki
    czytałem że dobrym rozwiązaniem jest stoczenie koła zamachowego wtedy mniejsza energia wykorzystywana jest do napedzania silnika a jej reszta zostaje wykorzystywana na poprawę dynamiki tu. wzrost momentu obrotowego. penie zawsze można wpakować wałek sportowy ( z tym zamiarem też się noszę ) ale wtedy trzeba trochę wybulić specjalistom, a przy gaźniczku zawsze można samemu pokombinować .

  • #10 19 Lut 2005 22:23
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Możesz próbować wyciskać z silnika dodatkowe konie. Podobno można ich uzyskać aż 86 (osiemdziesiąt sześć)!!! Tyle tylko, że im więej koni tym zywotność silnika krótsza.
    Zakres przeróbek jest szeroki: Planowanie głowicy, koła zamachowego, zmiana wałka rozrządu, polerowanie kanałów, przeróbka wydechu, przeróbka dolotu, wymiana gaźnika....
    Na dzięndobry zacznij może od drobmiejszych spraw: wstaw zapłon elektroniczny, dopracuj przeloty kanałów, wyreguluj gaźnik, Przekonstruuj ukłąd dolotowy. Jeszcze raz odsyłam do lektury książki podanej przeze mnie w poprzednim poście.

  • #11 21 Lut 2005 13:27
    KOLO22
    Poziom 13  

    najbliższe prace z takim gaziorem to będziemy od bisa próbowali

  • #12 22 Lut 2005 19:06
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Gdyby ktoś miał zamiar poprzerabiać głowicę, gaźniki, to na próbę, za naprawdę niskie pieniądze, mogę dostarczyć wiele części silnikowych z rozbiórek między innymi takich aut (posiadam głowice, gaźniki, alternatory, kompletne bloki, kompletne silniki w stanie różnym, choć raczej gorszym niż lepszym)

  • #13 22 Lut 2005 20:02
    KOLO22
    Poziom 13  

    może masz głowice od bambino ??

  • #14 22 Lut 2005 20:18
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    bambino to ten stary okrąglutki fiacik? A głowica od starej zastawy do tego silnika nie pasuje?

  • #15 22 Lut 2005 21:33
    KOLO22
    Poziom 13  

    bambino to ta stara włoska wersja malacza :)

  • #16 22 Lut 2005 21:51
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    I nie miało to pojemności 500 ccm? Te silniki już poszły w cenę. W górę niestety :(
    Jeśli jesteś zdesperowany, to szukaj na ocalić od zapomnienia lub na automobiliście (strony poświęcone zabytkowej motoryzacji).
    Silniki takie jak z tego fiata były montowane do zastawy. Tej małej okragłej kurołapki (ale nie dam się za to pociąć).

  • #18 23 Sie 2006 18:56
    sopeltuning
    Poziom 11  

    Jeśli chodzi o przerobienie na przyśpiechy to oprócz stoczenia koła zamachowego i odchudzenia korbowodów można jeszcze tłoki odchudzić a następnie wyważyć wszystko razem nie zapomnij o uzyskaniu na poszczególnych częściach identycznej wagi z dokładnością do 1g oraz wypolerowaniu. Jeśli chodzi o przerobienie głowicy to nie obejdzie się bez tokarki i frezarki, możesz założyć podwojonego webera z poziomyą komorą pływakową, ale wtedy musisz przerobić cały króciec ssący:
    należy skrócić szpilki tak aby wystawały nad żebra chłodzące niżej niż w orginale ale tylko te 2 co są przy kanale ssącym.
    następnie podkładasz podkładki albo spawasz żebra razem w miejscu przykręcania szpilek tak aby się nie wygięło żebro chłodzące jak będziesz dokręcał.
    teraz idziesz do frezera i każesz mu aby wyfrezował ci pod kontem kanał dolotowy w głowicy aż do miejsca roździelenia się kolektora na 2 cylindry (musi tam powstać pólka pod przykręcenie kolektora na dwa cylindry) dodatkowo musisz dorobić jeszcze ze 3 szpilki i wkręcić je tak aby można było przykręcić nowy kolektor.
    Zawory musisz zastosować w takim przypadku dużo większe a to wiąże się z wymianą gniazd zaworowych.
    dam jeszcze rade taką że jak nie masz dojścia do frezarki i tokarki to proponuje kupić nawet silnik od zastawy i podpiąć pod skrzynie albo od cc900 wyjdzie taniej a i moc będzie większa oraz zużycie paliwa dużo mniejsze niż po przeróbkach.

  • #19 23 Sie 2006 19:21
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    sopeltuning a patrzyłeś ty chłopie na datę ostatniego repostu w tym temacie. Przypatrz się! Tam jest napisane: 23 luty 2005. A dziś mamy 23 sierpnia 2006. Kurdę! Upłynęło już trochę ponad rok! Gratuluję refleksu!