Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zmiana oświetlenia w mieszkaniu - schemat

teel85 01 Sie 2012 13:03 2601 7
  • #1 01 Sie 2012 13:03
    teel85
    Poziom 9  

Witam, jako, że nie jestem elektrykiem, chcę się poradzić czy wszystko dobrze rozumiem i czy mogę sam wykonać małą zmianę instalacji elektrycznej (oświetleniowe) w moim mieszkaniu.

Wszystko narysowałem na schemacie, który załączam. Z góry przepraszam za brak fachowego nazewnictwa i ewentualne głupoty na rysunku ;)

Zmiana oświetlenia w mieszkaniu - schemat

W przedpokoju mam kabel pod tynkiem, 3-żyłowy YDYp. Na rysunku na tle jasnego zielonego koloru. Kabel idzie z rozdzielni wewnątrz miekszania do pokoju. Chcę go przeciąć i rodzielić. Wszystkie kable, których zamierzam użyć to 1,5mm YDYp 3 lub 4 żyłowe.

Celem jest dodać żyrandol z funkcją włączenia połowy, jeden punkt na LEDy (na razie omińmy temat co jest potrzebne do LEDów i jak to podłączyć, jeszcze nie wiem czy to będą 12V czy z normalnym sieciowym zasilaniem.) oraz dalsze wyjście na kuchnię (jeśli schemat jest ok w kuchni zrobię analogicznie).

Co do samego rysunku:
    - każdy kabelek jest oddzielnie narysowany, odpowiednie kolory to czarny/brązowy - prąd, żółty - ochronny, niebieskie - "zero"
    - te czerwone kółka to złączki WAGO
    - puszki zaznaczone na fioletowe (obejmują to co ma w nich być)
    - "W" to włączniki światła

Pytania:
    1. Co jest ewentualnie źle? Jeśli wszystko to wezmę raczej elektryka :)
    2. Czy ta górna puszka może być zwykła standardowa czy już taką większą mam kupić żeby to wszystko się zmieściło?
    3. Całe mieszkaniowe oświetlenie jest podpięte pod 1 bezpiecznik, czy jeśli dodam w ten sposób jak na schemacie w kilku pokojach łącznie ok 5-6 punktów to nie będzie to dla niego za dużo?