Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

skoda/fabia 1.4MPI - Problem z pomp± wspomagania KOYO.

01 Aug 2012 21:54 17945 8
  • Level 13  
    Witam.
    Posiadam Skode fabie 1.4MPI z pomp± wspomagania marki KOYO. Jakie¶ dwa tygodnie temu zapaliła mi się kontrolka wspomagania, z czym od razu zgłosiłem się do mechanika, jego diagnoza pompa padła. Znalazłem więc punkt w warszawie gdzie sprzedaj± takie regenerowane pompy w zamian za star± pompę. Z lekkim bólem serca ale szczę¶liwy że będę miał sprawne auto kupiłem pompę i zawiozłem mechanikowi. Na drugi dzień dzwoni mechanik i mówi mi że dałem mu niesprawn± pompę, więc pojechałem po ni± z zamiarem zareklamowania mi. Ale w punkcie o¶wiadczyli mi że pompa jest zepsuta z powodu nieprawidłowego montażu.
    Na zł±czach pompy był jaki¶ sylikon.
    Mam teraz następuj±ce pytania:
    1.Czy zł±cza pompy można sylikonować?
    2.Czy rzeczywi¶cie może pa¶ć tranzystor od nie pełnego kontaktu na głównych kablach zasilania?
    3.Czy taka błonka przy zł±czu zasilania jest fabrycznie cała?
    4.Czy mogę z wyjęt± pomp± podjechać do innego mechanika?(Kto¶ mi mówił że mogę tak uszkodzić maglownice)
    Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedĽ.
  • Level 35  
    A może sprawdz wi±zke instalacji pod sterownikiem silnika
  • Level 13  
    Dzięki za szybk± odpowiedĽ. Co do wi±zki to czytałem już o niej w poprzednich tematach które znalazłem tutaj o raz na stronach klubów zwi±zanych z tym modelem. Więc poprosiłem mechanika już wcze¶niej aby to sprawdził i powiedział że wszystko jest ok. Wi±zka mogła by spowodować spalenie tranzystora w pompie? Wydaje mi się że żeby spalić ten tranzystor to trzeba jakim¶ cudem za bardzo obci±żyć pompę?
  • Level 1  
    Wadliwy montaż raczej wykluczony, bo to banalnie proste i nic nie można pomylić.
    Możesz spokojnie podjechać do innego mechanika, nic się nie stanie. Spu¶ć olej ze wspomagania, bo będzie ciężko go przepychać.
  • Level 27  
    Witam! Podł±czam się do tematu. Rozebrałem pompę marki KOYO bo widniał tam bł±d:

    Adres 44: Wsp.kierownicy Plik etykiet: 6Q0-423-156.LBL
    Oznaczenie elementu: 6Q0 423 156 A
    Komponent i/lub wersja: LenkhilfeKYO X908
    Kodowanie: 00110
    Kod serwisu: WSC 65793
    Znaleziono 1 b31d:

    01309 - Sterownik uk3adu wspomagania kierownicy (J500)
    37-00 - Uszkodzony

    Wszystkie podejżenia zewnętrzne wykluczyłem typu zasilanie itp.

    Pod elektronik± znajduje się taki element: SLM6001, na mojej pompie (elektronice) dodatkowo widać efekt działania jakiego¶ kwasu, jeszcze dokł±dnie przejżę poł±czenia, ale na pierwszy rzut okaa jest tam wszystko ok.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Wszystkie podejżenia zewnętrzne wykluczyłem typu zasilanie itp.

    Pod elektronik± znajduje się taki element: SLM6001, na mojej pompie (elektronice) dodatkowo widać efekt działania jakiego¶ kwasu, jeszcze dokł±dnie przejżę poł±czenia, ale na pierwszy rzut okaa jest tam wszystko ok.

    skoda/fabia 1.4MPI - Problem z pomp± wspomagania KOYO.

    skoda/fabia 1.4MPI - Problem z pomp± wspomagania KOYO.

    skoda/fabia 1.4MPI - Problem z pomp± wspomagania KOYO.

    Pytanie moje brzmi czy kto¶ wie co zazwyczaj pada w tej pompie przy takiej samodiagnozie "Jestem zepsuta ;)"??? Z tego co już przejżałem to ten układ steruj±cy pr±dem silnika jest podejżany. Kto¶ wie ile on kosztuje, lub w czym jeszcze jest stosowany? Pozdrawiam!!!
  • Level 2  
    Witam, mam w zasadzie 2 pytania, czy zielony olej wspomagania który podobno ma pasować do Pompy TRW (Skoda Fabia 1,9 TDi) jest podzielony na jakie¶ gatunki typu gęsto¶ć, lepko¶ć itp.ostatnio mechanik wlewał mi do regenerowanej pompy zielony płyn od BMW i nadal lipa z tym wspomaganiem, i druga sprawa czy trudno zmienia się samemu olej do wspomagania,bo je¶li okaże się że mam zły olej wolałbym wymienić go sam, wyjdzie na to że machanik z wiedz±, ale nie od pomp wspomagania na innych tematach sie nie zawiodłem na nim
  • Level 20  
    Po prostu ta firma to cwaniaczki i zrobili cię w bambuko, jak to firma która zajmuje się pompami to powinni mieć tester i przy tobie sprawdzić na stole
  • Level 2  
    firma od której kupowałem pompe mie¶ci sie kilkaset km od mojego miasta...problem jest jeszcze taki ,ze jak nagrzeje sie silnik i pokręce jaki¶ czas kierownic± troszke na postoju i w czasie jazdy to wspomaganie działa bez zarzutów... wychodzi na to że olej mam za gęsty...wiadomo że ten który mam podczas nagrzania zmienia swoje wła¶ciwosci robi sie gęstszy i wtedy działa ok
  • Level 30  
    Kolego, zielony olej do wspomagania grupy VAG jest idealny. To, że pompa się wył±cza, raczej nie tkwi w oleju, a usterka jest inna. Czy gdy pompa pracuje masz prawidłowe wspomaganie? Je¶li tak to nie wina oleju, tylko pompy.