Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Megane 2000 r - immo nie pozwala odpalić auta

lukle 02 Aug 2012 11:25 7620 15
  • #1
    lukle
    Level 9  
    Witam,

    Po wymianie rozrusznika i odpięciu akumulatora nie mogę odpalić auta. Dodam że przed wymianą pilot nie działał i auto otworzyć/zamknąć można było tylko z kluczyka lub przyciskiem w aucie. Ale odpalał bez problemu (dopóki rozrusznik nie padł). A teraz kręci i nic, czasem zapali ale od razu gaśnie. Kluczyk radiowy, dioda świeci i wysyła sygnał. Czy ktoś mógłby wyliczyć mi kod abym mógł go przyuczyć lub powiedzieć jak zlikwidować immo całkowicie? Oczywiście moge przedstawić dokumenty potwierdzające że jestem właścicielką auta.

    Pozdrawiam
  • #2
    El Ninio
    Level 13  
    Jak zachowuje się kontrolka immobilisera? (czerwona lampka przy zegarach)
    Jak zapala się światłem ciągłym i gaśnie to nie immo. Od 2000 do 2003 Megane otrzymało pilot radiowy i transponder ceramiczny. Pilot synchronizowany jest na zapłonie trzymając 10s przycisk na pilocie (dioda błyska na pilocie i po 10s gaśnie), puszczamy przycisk (dioda się zapala światłem ciągłym) i naciskamy na chwilę przycisk raz jeszcze (dioda gaśnie). Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki powinien zacząć pracować (warunek synchronizacji to poprawna praca immo).
    O ile mi wiadomo kod awaryjnego odpalenia tyczył się tylko Megane z kluczykiem na podczerwień.
  • #3
    piotr-87
    Level 14  
    Ja mogę wygenerować kod do immo, kilku osobą generowałem kod do megane z 2000 roku ( jeśli od 2000 roku nie ma kodów do immo to może być tak ze samochód był wyprodukowany w 1999 ale zarejestrowany w 2000 roku i dlatego w dowodzie jest 2000 rok, ja tak mam w swojej megance tylko ze inny rok). Jeśli masz numer pilota to napisz na PW.
  • #4
    lukle
    Level 9  
    Synchronizacji już próbowałam przed awarią, ale nic nie dało.
    Właśnie zorientowałam się że kontrolka od immo w ogóle się nie świeci, czyli w tym wypadku żadne kody nie pomogą :( Bezpieczniki są ok, te w kabinie, ale jeszcze są jakieś pod maską? W tym wypadku pozostaje wyjąć immo? Zależy mi aby auto uruchomić jak najszybciej bo bez ciężko :/

    Pozdrawiam
  • #5
    piotr-87
    Level 14  
    Bezpieczniki są pod maską w dwóch miejscach, koło akumulatora (tam są duże bezpieczniki główne) i koło filtra powietrza w skrzynce z przekaznikami (u ciebie może byc inaczej bo nie piszesz jaki masz silnik, u mnie w silniku 2.0 tak jest. Napisz jaki masz silnik bo to tez może mieć znaczenie.
  • #6
    lukle
    Level 9  
    piotr-87 wrote:
    Ja mogę wygenerować kod do immo, kilku osobą generowałem kod do megane z 2000 roku ( jeśli od 2000 roku nie ma kodów do immo to może być tak ze samochód był wyprodukowany w 1999 ale zarejestrowany w 2000 roku i dlatego w dowodzie jest 2000 rok, ja tak mam w swojej megance tylko ze inny rok). Jeśli masz numer pilota to napisz na PW.


    Dopóki immo nie działa kod mi się raczej nie przyda :( Ale dzięki, jak coś to napiszę :)


    Silnik 1.6 16V
  • #7
    El Ninio
    Level 13  
    Samo immo jest w UCH, ta czarna skrzynka z bezpiecznikami i wtyczkami koło kolan. Jak ktoś grzebał w elektronice i wyłączył Ci immo to może to tłumaczyć czemu pilot się nie synchronizował. Po sprawdzeniu rzeczy oczywistych jak bezpieczniki i wtyczki koło miejsca pracy przy rozruszniku pozostaje tylko diagnostyka komputerowa.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    lukle
    Level 9  
    Motronic wrote:
    A co do tej awarii to prosta sprawa-zmienia się konfiguracja blokady zapłonu z typu 1 na typ 2.
    Wystarczy ją zmienić.


    W jaki sposób?
  • #10
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Clipem!

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jurek ale zwróć uwagę, że mu się w ogóle kontrolka immo nie pokazuje... Więc zmiana chyba odpada. Najpierw trzeba usunąć inną "awarię" ;)
  • #11
    lukle
    Level 9  
    Koledzy nadal jestem w kropce...

    Przez weekend obdzwoniłam kilku speców i wszyscy odsyłają mnie do serwisu Renault. Dziś tam zadzwoniłam i powiedzieli mi ze nie ma możliwości wyjęcia immo i trzeba je naprawić. A koszt takiej operacji (laweta, diagnoza, naprawa) przewyższa wartość auta...
  • #12
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pozostaje przysłanie sterownika do Polski ewentualnie znalezienie miejscowego fachowca lub kogoś kto dysponuje sprzętem o nazwie "Clip". W serwisie powiedzieli prawdę. Oni tego nie zrobią.
  • #13
    lukle
    Level 9  
    Pawel wawa wrote:
    Pozostaje przysłanie sterownika do Polski


    Właśnie o tym myślałam bo za miesiąc jadę do Polski, co ma być wymontowane i skąd? :)
  • #14
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Sterownik silnika!
  • #15
    lukle
    Level 9  
    Jak go wyjmę i zabiorę do PL to co wtedy mi z tym zrobią? Wywalą immo?
  • Helpful post
    #16
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tak.