Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Jumper 3 - 2.2 HDI wiązka czy wtryskiwacz?

Albus 02 Sie 2012 12:40 5866 15
  • #1 02 Sie 2012 12:40
    Albus
    Poziom 21  

    Witam, problem z autem marki Citroen Jumper 3 z 2007roku silnikiem 2.2 HDI , Odczytany błąd, "Usterka trwała, sygnał nieprawidłowy -wtryskiwacz 4 w stanie zamkniętym" miałem na podmianę inny wtrysk używany, lecz to samo nie pomogło bład wyskakuje dalej. Następnie zamieniłem wtrysk 3 z 4 i usterka zostaje nadal ta sama tj wtryskiwacz 4 w stanie zamkniętym. Silnik pracuje na 3 tylko i ciężko wkręca się w obroty, kopci na biało po dodaniu gazu. Gdzie szukać usterki , czy we wiązce??? ps . korekcja na tym 4 wtrysku wynosi chyba max 15mg/suw bez żadnej zmiany .

    0 15
  • #2 02 Sie 2012 12:43
    kortyleski
    Poziom 41  

    Oscyloskop równolegle z wtryskiem i patrzeć czy sterowany. Jak nie to po kablach szukać gdzie ono sterowanie ginie

    0
  • #3 02 Sie 2012 12:44
    Albus
    Poziom 21  

    Czy bez oscyloskopu multimetrem coś wyjdzie? wiem że w CR wtryski są sterowane wysokim napięciem?

    0
  • #4 02 Sie 2012 16:42
    miler80
    Poziom 34  

    Próbnik diodowy też może posłużyć.

    0
  • #6 02 Sie 2012 21:41
    Albus
    Poziom 21  

    Na żadnym z wtrysków nie ma kodu.. bo bym wczytał już. Wtryski denso są i o ile się nie mylę, w górnej części wtrysku nalepka powinna być z kodem, a ta,m na żadnym nie ma śladu ..

    0
  • #7 03 Sie 2012 08:52
    kortyleski
    Poziom 41  

    Wczytanie wtrysków w tym akurat przypadku nie ma nic do rzeczy....

    0
  • #8 03 Sie 2012 08:58
    Albus
    Poziom 21  

    Też tak mi się wydaje bo po zamianie miejscami 3wstrysk poszedł na miejsce 4tego wywala ten sam błąd z czwartego, a ten z 4 pozycji zamontowany na 3 nie zgłasza błędu. Orientuje się ktoś jak wygląda kwestia instalacji czy kable od wtrysków idą bezpośrednio do sterownika silnika???

    0
  • #9 03 Sie 2012 11:40
    kortyleski
    Poziom 41  

    idą bezpośrednio

    0
  • #10 03 Sie 2012 16:03
    Albus
    Poziom 21  

    Czyli jak nie kable to sterownik? ciężko w to uwierzyć ..
    ..

    0
  • #11 03 Sie 2012 18:22
    kybernetes
    Poziom 39  

    A kompresję sprawdziłeś?

    0
  • #12 03 Sie 2012 19:52
    Albus
    Poziom 21  

    Nie, nie sprawdzałem.

    0
  • #13 03 Sie 2012 20:12
    gacopiesz
    Poziom 18  

    to pęknięty tłok spowoduje spadek ciśnienia prawdopodobnie na 4 tym

    a kod na wtryskach jest - ściąg wtyczkę elektryczną a się ukaże

    0
  • #14 03 Sie 2012 20:42
    Albus
    Poziom 21  

    Brak kompresji na 4tym cylindrze może generować ten błąd??

    A odnośnie tego kodu to on znajduje się między pinami ? W którym dokładnie miejscu, wydaje mi się że dosyć dobrze obejrzałem wtrysk a kod ma 12 pozycji więc troszkę zajmuje miejsca. pozdro.

    0
  • #15 04 Sie 2012 07:46
    fake_nick
    Poziom 17  

    przelec kable od sterownika do wtrysku , mozesz wpiac do czwartego wtyczke od trzeciego i zobaczyc
    siln iki puma z systemem wtryskowym densa sa genialne , tłok potrafi popłynąć po 50 tys

    0
  • #16 02 Paź 2012 12:15
    Albus
    Poziom 21  

    Usterka usunięta, dziura w tłoku i to było powodem takiej pracy silnika i błędu wtrysku.

    3