Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Zafira 1.9 120k - tryb awaryjny

02 Sie 2012 18:19 7299 5
  • Poziom 9  
    Witam i zarazem proszę o pomoc.

    Jestem posiadaczem Opla Zafiry 2006 1.9 diesel 120KM w automacie z przebiegiem 200TKM.

    Problem polega na tym, że w trakcie troszkę ostrzejsze jeździe po odpuszczeniu gazu i po ponownym wciśnieńciu przechodzi w tryb awaryjny. Zero kontrolek co gorsze z błędami też bywa różnie ... Ale trochę historii :) Zdążyłem już wymienić przepływomierz (oryginał nówka sztuka), zawór EGR (regenerowany) - mimo, że nie wyskakiwał błąd. Wyskakiwał czasem błąd przepustnicy (przy wyprzedzaniu klekotała) również wymieniona z używki z przebiegiem 72TKM. Któryś z lokalnych majstrów zdiagnozował, że mogą to być wtryskiwacze - co również zrobiłem i co ???? i nic... Fakt, że lepiej pali i dużo mninej kopci ale nie załatwiło to problemu. Dziś wyskoczył błąd czujnika temperatury paliwa ale już tracę siły i nadzieje.

    Muszę też dodać, że zdarza się, że skrzynia sama wchodzi w tryb sport na 2 biegu ale zdarza się to rzadko ale mam podejrzenie, że sterownik skrzyni ma już dosyć.

    Mam swoje podejrzenia co do awarii ale może ktoś z Was miał podobne doświadczenia:

    - silnik łapie lewe powietrze ale żadnej z moich radosnych mechaników nie mógł do tego dojść

    - problem leży w układzie wydechowym, po postu przy przywaleniu większych obrotów silnik się dusi choć moim zdaniem jak na 120KM idzie całkiem przyzwoicie.

    Doradźcie coś bo po takich inwestycjach będą ją musiał trzymać 30lat aby się zwróciła :)

    Dziękuję i pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 9  
    Teoretycznie posiadam DPF-a ale jestem drugim właścicielem w PL więc różnie może być ...
  • Poziom 9  
    Dziś trafiłem do Pana Waldzia z Bnina który wykrył usterkę. Okazuje się, że mam walnięty czujnik ciśnienia paliwa w pompie wys. ciśnienia = 350PLN. Co ciekawe błąd pokazuje się w momencie kiedy auto wpada w tryb awaryjny a po wyłączeniu silnika wszystko znika i nie ma śladu. W przyszłym tyg. wrzucę wpis czy wymiana coś dała. Pan W. wydaje się być sensowny więc ...
  • Poziom 9  
    Wymiana czujnika przy pompie niestety nic nie dała. Pozostaje jeszcze czujnik na listwie jeśli ufać temu co wyskakuje na wtyczce. Coś mi mówi, że z turbiną jest coś nie halo ale mam nadzieję, że się mylę. Jak miał ktoś podobne doświadczenia to proszę o wypowiedzi.